Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@17:19:20 GMT

مشق شب‌های استاد خوشنویس در گالری گلستان

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۷۰۶۶

مشق شب‌های محمد احصائی عنوان این رویداد است که به همراه یک کتاب نفیس به همین نام رونمایی می‌شود.

این چهارمین " دیدار هنرمند " است که بهزاد حاتم، منتقد هنری برگزار می‌کند،او برای معرفی این نمایشگاه این متن را منتشر کرده است:

زمستان ۱۳۸۹ ، کرونا آمد، درها بسته شد و بسیاری که بیرون از خانه کاری نداشتند، در قرنطینه ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از آنان محمد احصائی استاد بزرگ خوشنویسی. 

او به تازگی کار بزرگ خوشنویسی قرآن که نزدیک به ده سال به درازا کشیده بود، را به پایان رسانده بود. احصائی این قرآن را با خط محقق نوشته بود و این کار بزرگ ده سال او را از خوشنویسی با خط نستعلیق که تخصص اوست دور نگاه داشته بود.

 

احصائی که هشتاد سالگی را پشت سر گذاشته است،  با پایان یافتن کار قرآن برای بازگرداندن آن نرمشی که دست برای خوشنویسی نستعلیق نیاز دارد، هر شب قلم به دست گرفت و به گفته خودش مشق نستعلیق کرد. آمدن کرونا و در قرنطینه گذراندن زمان بیشتری برای این کار به او داد. او هر شب به برگ یا برگ‌هایی  با مشق شب‌های خود ارزش بخشید و سندی از فرهنگ خوشنویسی ایرانی در پایان سده چهاردهم و آغاز سده پانزدهم بر جای گذاشت.

گالری گلستان به دنبال نمایش عکسهای پنجاه ساله احصائی از موزه‌های جهان، از جمعه چهاردهم آبان نمونه‌هایی از مشق شبهای استاد خوشنویسی را به نمایش می‌گذارد. در این مجموعه می‌توان تنوع بسیار این مشق‌ها را دید. 

شمار بزرگی از مشق شب‌های احصائی در کتابی نفیس از سوی نشر نظر و گالری ۱۰ به چاپ رسیده که روز جمعه ۱۴ آبان در گالری گلستان رونمایی می‌شود. این کتاب که چهارمین کتاب از مجموعه دیدار هنرمند از بهزاد حاتم است، برای آنکه مشق‌ها در اندازه خودشان دیده شوند بسیار بزرگتر از سه کتاب پیشین است و یک آلبوم نفیس و ماندگار از گوشه ای از کار پر ارزش خوشنویسی استاد بزرگ معاصر است.

نمایشگاه مشق شب‌های محمد احصائی تا ۲۶ آبان در گالری گلستان دایر خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: محمد احصایی نقاشی خط گالری گلستان گالری گلستان مشق شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی درباره تربیت فرزندان گفت: آشنایی با احکام و مفاهیم اسلامی همانند ذکر و نام خداوند، نماز و روزه و ... باید از زمانی که کودک سه ساله می‌شود به مرور به کودک گفته شود تا درون کوک نهادینه شده و درک آن آسانتر شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مسدود بودن بلوار استاد مهندسی آباده
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • تصویر دیده نشده از استاد بنان، ۶۸سال قبل!
  • ببینید | من یک استاد دانشگاهم!
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو