Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از وبسایت رسمی جشنواره ایدفا، متولیان جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام نامزدهای سی‌وچهارمین دوره از این جشنواره را در شاخه‌های مختلف اعلام کردند.

در بخش رقابت بین‌المللی این جشنواره ۱۴ نامزد معرفی شدند که عبارتند از: پس از انقلاب (After a Revolution) ساخته جووانی بوکومینو، ساحل اینچاکیرادوس (The Beach of Enchaquirados) از ایوان مورا مانزانو، کودکان مه (Children of the Mist) به کارگردانی دیم ها لی، روز بعد (Day after) به کارگردانی قمر احمد سیمون، دلخوشی‌ها (The Delights) ساخته ادواردو کرسپو، حسی که بر اتاق حاکم بود (How the Room Felt) ساخته کتوان کاپانادزه، سفری به خورشید (Journey to the Sun) از سوزانا دسوزا و آنسگر شفر، آقای لندزبرگیس (Mr.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Landsbergis) ساخته سرگئی لوزنیتسا، آنکه فرار می‌کند روح است (The One Who Runs Away Is the Ghost) ساخته کین یوان لی، تامادن (Taamaden)  به کارگردانی سیدو سیسه، هزاران آتش (A Thousand Fires) از سعید تاجی فرخی، بدنت را به سمت آفتاب برگردان (Turn Your Body to the Sun) از آلیونا فان در هرست، ودت (Vedette) ساخته کلودین بوریس و پاتریس چاگنارد و به کجا رهسپاریم (Where Are We Headed) از روسلن فدوتو.

در بخش رقابتی مستندهای کوتاه نیز ۲۰ مستند از کشورهای مختلف با هم رقابت خواهند کرد که مستند من سعی می‌کنم فراموش نکنم (I Am Trying to Remember) ساخته پگاه آهنگرانی یکی از آنهاست. آهنگرانی در این مستند کوتاه می‌کوشد با استفاده از مجموعه‌ای از عکس‌ها، ویدئوها و خاطرات دوران کودکی خود خاطره انقلاب ایران را زنده کند.

مستند من سعی می‌کنم فراموش نکنم تنها نماینده ایران در سی و چهارمین دوره جشنواره ایدفا نیست. مهدی زمانپور کیاسری با مستند آب، باد، خاک و نان (Water, Wind, Dust, Bread) در بخش مستند جوانان با مستندهایی از هند، اسپانیا و بلژیک رقابت می‌کند و چهره‌پرداز (Makeup Artist) به کارگردانی جعفر نجفی و مشق امشب (Tonight’s Homework) ساخته اشکان نجاتی و مهران نعمت اللهی نمایندگان ایران در جمع ۲۱ نامزد بخش luminous این جشنواره هستند.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی آمستردام از ۱۷ تا ۲۸ نوامبر (۲۶ آبان تا ۷ آذر ۱۴۰۰) در کشور هلند برگزار می‌شود.

برچسب‌ها سینمای ایران سینمای ایران در جهان مستند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای ایران سینمای ایران در جهان مستند سینمای ایران سینمای ایران در جهان مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آثار راه‌یافته به بخش تئاتر خیابانی جشنواره فتح خرمشهر

به گزارش خبرنگار مهر، هیأت انتخاب آثار بیست و پنجمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر را محمدرضا مطوری، حسین ذوالفقاری و مهدی درویش تشکیل دادند.

براساس اعلام هیأت انتخاب بیست‌وپنجمین جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر نمایش‌های «هشت خوان» به کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان، «یادگاری» به کارگردانی آرزو جعفری و احسان بحرینی از جیرفت، «مجنون» به کارگردانی علی ربیحاوی از تهران، «قهرمان غریب» به کارگردانی مریم طرفی از سوسنگرد، «مستر دیفال» به کارگردانی سیدسروش پیمبری از کرمانشاه، «زخمه برادر» به کارگردانی عبدالحسین جلیل‌نسب از خرمشهر، «سفر» به کارگردانی مالک آبسالان از دهلران، «گلدمن» به کارگردانی پژمان مهراب‌پور و آمنه پورحسینی از خرمشهر، «اتیکت» به کارگردانی بهنام کاوه از آبادان (مشروط) و «ملاقات آخر» به کارگردانی حسن غابشی از خرمشهر (مشروط) به بیست و پنجمین جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر راه یافتند.

بیست و پنجمین جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر به دبیری مجید منادی از ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد ۱۴۰۳ در خرمشهر به اجرا درمی‌آید.

کد خبر 6099556

دیگر خبرها

  • اعلام آثار راه‌یافته به بخش تئاتر خیابانی جشنواره فتح خرمشهر
  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است