Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

چهار عصر روز سه‌شنبه چهارم آبان بود که گزارش اورژانس از یک حادثه تلخ در زنجان خبر داد، حادثه ای که سه کشته و چهار مصدوم برجای گذاشت.

حادثه شرکت فولاد ناب آرش ابهر در این روز موجب مرگ سه تن از کارگران این مجموعه شد، شنیده‌ها از این حادثه حکایت از این داشت کارگران حاضر در این شرکت به هوای خالی بودن مخزن این شرکت از گاز نیتروژن در حال فعالیت در بالای منبع بودند که بیل دستی یکی از کارگران به داخل مخزن می‌افتد، وی برای برداشتن بیل خود به داخل مخزن می‌رود اما با توجه به اینکه مخزن پر از گاز نیتروژن است که می‌تواند گاز خفه کننده باشد دچار خفگی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاهده مرگ همکار موجب می‌شود کارگر دوم به هوای نجات دوستش به داخل مخزن وارد شود و نفر سوم نیز پشت سر وی برای نجات آن دو به داخل مخزن وارد می‌شوند که هر سه نفر جان خود را از دست می‌دهند، پس از این سه نفر کارگران بعدی به دستور سرکارگر با تجهیزات لازم وارد مخزن شده و خوشبختانه با سلامت از مخزن خارج می‌شوند.

محمدرضا انصاری اضافه کرد: متاسفانه گاز نیتروژن جان سه نفر از کارگران شرکت فولاد ناب آرش ابهر را گرفت و چهار نفر دیگر را دچار حادثه کرد.حادثه به حدی تلخ است که نمی‌شود باور کرد خارج کردن یک بیل سه نفر را به کام مرگ بکشاند و زمینه مصدوم شدن چهار نفر دیگر را به دنبال داشته باشد برای همین موضوع را از سرپرست اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان زنجان پیگیر می‌شویم که وی ضمن تایید این خطای انسانی در حادثه شرکت فولاد ناب آرش محرز ، گفت: پیگیری‌ها برای برخورد با عاملان حادثه ادامه دارد.

سرپرست اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه یک ساعت بعد از حادثه رئیس اداره کار شهرستان ابهر در محل حادثه حضور یافت و موضوع به صورت تخصصی بررسی شد، گفت: ظرف ۱۲ ساعت بررسی موضوع به صورت تخصصی انجام و گزارش و شرح حادثه آماده شد.

انصاری با اشاره به اینکه گزارش به مقام عالی استان و دستگاه‌های نظارتی ارسال شده است، تاکید کرد: پیگیر حق و حقوق خانواده‌های فوتی‌های این حادثه هستیم.

سرپرست اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تاکید بر اینکه شرکت از نظر تجهیزات ایمنی در سطح بالایی دارد، تصریح کرد: عدم توجه به نکات ایمنی و رعایت نکردن اصول حفاظت فنی منجر به این حادثه شده است.

عامل حادثه کیست؟

حال باید این سؤال را طرح کرد که عامل و مقصر اصلی این حادثه کیست؟ کارگرانی که نکات ایمنی را رعایت نکردند، مدیری که آموزش لازم به کارگران در زمینه محیط کاری ارائه نداده است و یا سرکارگری که دیر از تجهیزات موجود در شرکت استفاده کرده و کوتاهی وی سه جوان که گفته می‌شود به تازگی در این شرکت مشغول به کار شده‌اند را به کام مرگ کشانده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه می‌گوید: پس از وقوع حادثه تیمی وضعیت ایمنی شرکت و علل وقوع این حادثه دلخراش را بررسی کرده و گزارش آن را تهیه و ارائه داده است.

رسول احدی با بیان اینکه این گزارش به استاندار زنجان و مدیران قضائی استان ارائه شده است، تصریح کرد: جزئیات گزارش در دست نیست و پس از اتخاذ تصمیمات اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

وی با تایید مطالب فضای مجازی مبنی بر افتادن بیل و تلاش کارگران برای خارج کردن این شی از مخزن گفت: اثبات قانونی این موضوع مهم است و این مهم نیازمند زمان و بررسی دقیق آن است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شرکت فولاد ناب آرش ابهر حوادث کار کارگر کار و رفاه اجتماعی اداره کل تعاون داخل مخزن شرکت فولاد سه نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پس تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر انجام شده شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری، عملیات اجرایی احداث مخزن ۱۵۰۰ یک هزار و ۵۰۰ مترمکعبی آب شرب شهر گوجان را شروع کرد.

وی افزود: این مخزن با هدف افزایش امکان ذخیره‌سازی آب آشامیدنی شهر گوجان احداث می‌شود که با بهره‌برداری از آن، شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان و پایداری بیش از پیش آب شرب این شهر باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احداث این مخزن ذخیره در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع انجام می‌شود.

کریمی عنوان کرد: برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه عملیات سنگ‌بری و خاکبرداری این مخزن به پایان برسد مراحل احداث و ساخت و ساز شروع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شهر گوجان جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری را در خود جای داده و از توابع شهرستان فارسان است که در ۳۶ کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده است.

کد خبر 6093739

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: حکومت وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد
  • موفقیت‌های فولاد اکسین با دستان کارگران گره خورده است / امانت فولاد اکسین را به دست آیندگان برسانیم
  • کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال ۱۴۰۳ آغاز مسیر موفقیت است
  • کارگران فولاد اکسین ثابت کرده‌اند در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرو هستند / همه روزهای سال، "روز کارگر" است
  • برگزاری آیین نکوداشت هفته کارگر در شرکت فولاد اکسین/ تجلیل از کارگران نمونه
  • تجلیل از کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • قرارداد پیمانکاری در گروه ملی فولاد تخلف قانونی است / درویشی: فقط مطالبات صنفی کارگران را پیگیری می‌کنیم +فیلم
  • سواستفاده از کارگران در قراردادهای کاری موقت