Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، معاون فنی گمرک ایران گفت: موضوع رسوب کالا همواره از سوی گمرک، پیگیری و اقدامات قانونی لازم در این راستا صورت گرفته، اما در موارد متعددی هیچ توجهی به هشدار‌های گمرک در خصوص احتمال و امکان فاسد شدن این کالا‌ها نشد. 

مهرداد جمال ارونقی در تشریح کالا‌های اساسی فاسد شده در بندر امام خمینی (ره) اظهار داشت: اولین محموله کالا‌های اساسی فاسد شده در این بندر، ۲۰ هزار تن ذرت آلوده‌ی وارداتی متعلق به شرکت ری دانه است که در اواخر مرداد سال ۱۳۹۲ وارد منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی بندر امام خمینی (ره) شده و اداره‌ی استاندارد در آذرماه سال ۱۳۹۲، کالای مذکور را مغایر با شرایط استاندارد تشخیص داده و توسط اداره کل بندر امام خمینی (ره) به گمرک مربوطه به عنوان کالای متروکه معرفی و گمرک مزبور نیز در همان سال، بقید فوریت کالا را با تنظیم اظهارنامه متروکه تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار می‌دهد و نهایتاً کالا توسط دادستانی بندر ماهشهر توقیف می‌گردد که اقدام خاصی تاکنون، در خصوص مرجوع نمودن یا از بین بردن کالا صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 
مرجوعی ۱۰۳ هزار تن ذرت آلوده سال ۱۳۹۵ به خارج از کشور
 
معاون امور گمرکی گمرک ایران افزود: محموله‌های شامل جمعاً ۱۲۵ هزارتن ذرت نیز در سال ۱۳۹۵ وارد منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی بندر امام خمینی (ره) شده که این محموله‌ها نیز توسط استاندارد، مغایر و آلوده به سم آفلاتوکسین تشخیص داده شده و نهایتاً پس از پیگیری‌های فراوانِ گمرک، خریدار کالای اشاره شده، نسبت به مرجوع نمودن ۱۰۳ هزار تن از این ذرت‌ها به مصر اقدام کرده و ۲۲ هزار تن از این کالای اساسی آلوده، از دو سال قبل در بندر امام خمینی (ره) موجود بوده و هنوز به خارج از کشور مرجوع نشده است. 

۳۷۰۰ تن ذرت آلوده شرکت پشتیبانی امور دام، بلاتکلیف از سال ۱۳۹۸ 

ارونقی در ادامه به محموله دیگر ذرت دامی متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام اشاره کرد که در سال ۱۳۹۷ وارد بندر امام خمینی (ره) شده و بیش از ۳۷۰۰ تن از این محموله توسط اداره استاندارد، مغایر تشخیص داده می‌شود که این محموله نیز با تنظیم اظهارنامه متروکه، تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خوزستان می‌گردد لیکن کالا هنوز تعیین تکلیف نشده است.

بلاتکلیفی ۴۲۰۰ تن برنج خوراکی شرکت بازرگانی دولتی ایران از سال ۱۳۹۹

معاون گمرک کشور در ادامه به آخرین محموله‌ی رسوبی موجود در بندر امام خمینی (ره) یعنی محموله ۴۲۰۰ تنی برنج خوراکی متعلق به شرکت بازرگانی دولتی ایران اشاره کرد و اعلام داشت: این محموله در تیرماه سال ۱۳۹۸ به گمرک بندر امام خمینی (ره) اظهار و توسط اداره استاندارد، مغایر با استاندارد تشخیص داده شده که در آذرماه سال ۱۳۹۹، با تنظیم اظهارنامه متروکه به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ارسال شد,، اما تا کنون تعیین تکلیف نشده است.

گمرک بار‌ها هشدار داد، اما توجهی نشد/ فساد کالا‌های اساسی ارتباطی به دولت سیزدهم ندارد

ارونقی در خاتمه خاطر نشان کرد: درخصوص فساد کالا‌ها علی الخصوص کالا‌های اساسی مشمول ارز ترجیحی، گمرک طی ده‌ها فقره مکاتبه، وضعیت این کالا‌ها را طی سه سال اخیر تشریح و هشدار‌های لازم را به مراجع ذیصلاح اعلام نمود لیکن توجه چندانی به این هشدار‌ها نشد. باید توجه داشت ابعاد کالا‌های اساسی فاسد شده در بنادر شمالی کشور، گسترده‌تر از کالا‌های اساسی رسوبی در بنادر جنوبی از جمله بندر امام خمینی (ره) می‌باشد که سال گذشته، از سوی گمرک، احتمال فساد ۱۲۰ هزار تن کالای اساسی مشمول ارز ترجیحی در بنادر شمالی کشور به مراجع ذیربط منعکس لیکن بررسی‌های صورت پذیرفته و اعلام نظر سازمان‌های ذیصلاح مانند استاندارد، پرده از راز فاسد شدن ده‌ها هزار تن کالای اساسی آلوده برداشت که این اقلام فاسد نیز باید بلافاصله تعیین تکلیف شوند. باید توجه داشت کالا‌های اشاره شده‌ی موجود در بنادر کشور، طی سال‌های قبل فاسد شده‌اند و بدیهی است فاسد شدن این کالاها، هیچ ارتباطی به دولت سیزدهم ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی گمرک ذرت کالا های اساسی خبرگزاری صدا و سیما بندر امام خمینی کالا های اساسی تشخیص داده هشدار ها فاسد شدن فاسد شده هزار تن کالا ها تن ذرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از بانک مرکزی، علی طرزعلی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تا روز ۱۰ اردیبهشت ۴ میلیارد و ۸۴۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو و کالا‌های تجاری و بازرگانی تامین شده است، اظهار داشت: از این میزان سهم کالا‌های اساسی و دارو در نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار، کالا‌های تجاری و بازرگانی با نرخ ۴۱ هزار تومان، ۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار، بابت واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی ۸۲۴ میلیون دلار و بخش خدمات در نرخ ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، ۱۲۷ میلیون دلار ارز بوده است.

وی تأکید کرد: میزان تامین ارز بابت کالا‌های اساسی و دارو از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار تخصیص یافته که از این میزان سهم کالا‌های اساسی و کشاورزی ۹۹۸ میلیون دلار بابت گندم، دانه‌های روغنی، نهاده‌های دامی و سایر کالا‌ها بوده است.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران ادامه داد: در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی، ۱۱۴ میلیون دلار بابت مواد اولیه دارویی، دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یافته است.

طرزعلی خاطرنشان کرد: میزان تأمین ارز در بخش صنایع از ابتدای سال تاکنون در سامانه نیما، ۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار و در بخش واردات در مقابل صادرات ۸۲۴ میلیون دلار تخصیص یافته است.

وی افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۵۴۴ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۷۹ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۹۶ میلیون دلار، «ماشین‌آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۷۱ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۱۲ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۲۳۸، ۳۵، ۲۰۴، ۱۱۴ و ۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز دهم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیان کرد: علاوه بر این گروه‌ها، یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار ارز نیمایی و ۲۳۱ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی گفت: امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه نرخ ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تالار اسکناس، دلار ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، یورو ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و درهم ۱۲ هزار و ۶۶ تومان معامله شد.

وی در خصوص نرخ ارز در تالار حواله ارز اعلام کرد: دلار ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان، یورو ۴۴ هزار و ۳۴۲ تومان و درهم ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان معامله شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • رسیدگی رئیس قوه قضائیه به وضعیت ماشین آلات دپو شده در گمرک
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان