Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:13:28 GMT

موج بارشی جدید کردستان را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۷۳۹۵

موج بارشی جدید کردستان را فرا می‌گیرد

ریحان امیدی‌راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این سامانه بارشی بیشتر مناطق غربی و جنوبی استان همچون شهرهای کامیاران، مریوان، سنندج و دیواندره را در بر می‌گیرد و پیش بینی می‌کنیم که به طور میانگین چهار تا پنج میلی‌متر بارش را در استان شاهد باشیم.

وی افزود: همراه با این موج بارشی، رگبار پراکنده باران، رعد و برق، مه صبحگاهی و وزش باد در استان مشاهده می‌شود و در ارتفاعات نیز بارش برف دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: در بارش چند روز گذشته استان، شهرهای سنندج و دهگلان با ۲۱ میلی متر، دیواندره ۲۰، بانه ۱۹، سقز ۱۸ و بیجار ۱۶ میلی‌متر بیشترین و سروآباد با ۱۰، مریوان پنج و کامیاران سه میلی‌متر کمترین میزان بارش را داشتند.

وی اضافه کرد: از روز چهارشنبه تا اواسط هفته آینده شاهد کاهش دمای هوای استان خواهیم بود و به طور میانگین ۶ تا هشت درجه سانتی گراد دما افت پیدا می کند.

امیدی راد یادآور شد: در شبانه روز گذشته قاملو با ۲ درجه کمترین و سلین با ۲۸ درجه بیشترین دمای استان را داشتند و دمای شهر سنندج نیز ما بین هفت و ۲۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان در سال زراعی گذشته ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

برچسب‌ها کردستان بارندگی سنندج بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان بارندگی سنندج کردستان بارندگی سنندج بارش باران سازمان هواشناسی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با ورود سامانه بارشی به استان بارندگی در بعضی شهرها آغاز شده است و تا روز شنبه تداوم خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها، اظهار کرد: همانطور که انتظار می‌رفت با تأثیر سامانه بارشی شاهد بارش‌هایی در برخی مناطق استان بودیم.

وی افزود: بررسی امروز نقشه‌های پیش‌یابی همچنان نشان دهنده تقویت سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز به تناوب تا اواخر روز شنبه روی استان است.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت بارش‌های فصل بهار انتظار می‌رود، این ناپایداری‌ها به صورت رگبار همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای (به ویژه در مناطق جنوبی، شرقی، شمالی، ارتفاعات و بخش‌هایی از مرکز) و در مناطق مستعد ریزش تگرگ باشد.

سبزه‌زاری تصریح کرد: شمال خلیج‌فارس نیز تا پایان هفته مواج خواهد بود و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته لالی با ۳۱.۴ و دهدز با ۱۲.۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شد و حداکثر دمای اهواز به ۲۸.۵ و حداقل به ۲۱.۶ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 749775

دیگر خبرها

  • فراشبند در صدر بارش‌های فارس قرار گرفت/ بارش‌ها فردا تشدید می‌شود
  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • بارش‌های بهاره آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • سامانه بارشی در راه کرمان
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟