Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار با رییس سازمان بسیج دانش آموزی کشور اظهار داشت: دشمن روی دانش آموزان و نسل کودک و نوجوان بعد از پایان جنگ سرمایه گذاری کلانی انجام داده تا این نسل از مفاهیم ارزشی دفاع مقدس فاصله بگیرند و بیگانه شوند.

وی افزود: برای خنثی سازی دسیسه های فرهنگی دشمن باید اولیای مدارس به ویژه معلمان پرورشی، قهرمانان واقعی که در جنگ تحمیلی مدارس را رها و رهسپار جبهه ها شدند و بسیاری از این دانش آموزان در زمان تحصیل افرادی نخبه و زرنگ بودند، را به نسل جدید معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ایلام یادآور شد: دانش آموزان با وجود سن کم اما با شجاعت و جسارت خود تمام معادلات جنگی و رزمی جهان را بر هم زدند و حضورشان باعث تحقیر دشمنان شد و حتی در اسارتگاه های رژیم بعث نیز باوجود سن کم در برابر شکنجه های بعثی ها استقامت کردند و موجب سرشکستگی آنها شدند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار اضافه کرد: ۳۶ هزار از رزمندگان دوران دفاع مقدس را دانش آموزان می دادند و باید این افراد به نسل های جدید به عنوان قهرمان واقعی معرفی شوند چرا که در شرایط فعلی دشمن در حال پرورش روح و روان نوجوانان و جوانان برای منافع و مطامع خود هستند.

وی ادامه داد: باید با همکاری آموزش و پرورش و سازمان بسیج دانش آموزی روحیه دشمن ستیزی بین دانش آموزان نهادینه شود و نسل جدید باید با ایمان و خودباوری پرورش یابند، سن کودکی و نوجوانی بهترین زمان برای فراگرفتن مفاهیم ارزشی است و اولیای مدارس در این زمینه وظیفه خطیری دارند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: باید بین معلمان و دانش آموزان به ویژه معلمان پرورشی ارتباط روحی و عاطفی عمیقی جدا از ارتباط خشک کاری و وظایف اداری ایجاد شود تا دانش آموزان از دسیسه های فرهنگی و فکری خطرناک دشمنان در امان بمانند و دانش آموزان توسط معلمان در مسیر درست قرار بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج دانش آموزی نیاز به خروجی عملی دارد و از شعاری بودن خارج شود تا دانش آموزان در مسیر درست قرار بگیرند.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی کشور هم در این دیدار گفت: برنامه های خاصی برای دانش آموزان تدوین شده است که استخراج سند راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب، سند تحول بنیادین آموزش پرورش و سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج دانش آموزی است که این برنامه ها بر مدار تربیت ایرانی اسلامی است.

مجتبی باستان افزود: تربیت نسلی انقلابی از بچه های دهه ۸۰ که آینده سازان بعدی جامعه هستند وظیفه ای خطیر و حساس است که تربیت نسل انقلابی از طریق مسیر درست امکان پذیر است و باید برای تحقق این هدف متعالی از ظرفیت خود دانش آموزان کودک و نوجوان بهره گیری شود.

وی اظهار داشت: پنج میلیون نفر از دانش آموزان کل کشور عضو سازمان بسیج دانش آموزی هستند که برای پرورش درست این ظرفیت ها از سه کانون مهم و اصلی خانواده، مسجد و مدرسه در طرح شهید بهنام محمدی در دست اجرا است و  در این طرح از خود دانش آموزان و توانایی های مختلف آنها استفاده می شود.

باستان ادامه داد: همچنین پویش افول شیطان به مناسبت روز ۱۳ آبان از برنامه های روز استکبارستیزی است و در این روز دانش آموزان مدارسی که بازگشایی شده اند با تجمع در حیاط مدارس خود آیین روز ۱۳ آبان را گرامی می دارند.

وی به پویش دنیای بدون تاریکی هم اشاره کرد که در این پویش دانش اموزان با مفاهیمی چون نفی جنگ افروزی و ترور آشنا می شوند و در این پویش ذهن دانش آموزان در برابر هجمه های مسموم دشمنان مقاوم سازی می شود و تاب آوری بچه ها افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۵۵ شهید فرهنگی و بیش از ۳۰۰ شهید دانش آموز است.

برچسب‌ها ایلام سازمان بسیج دانش آموزی الله نور کریمی تبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام سازمان بسیج دانش آموزی الله نور کریمی تبار ایلام سازمان بسیج دانش آموزی الله نور کریمی تبار سازمان بسیج دانش آموزی دانش آموزان کریمی تبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند

غفور حضوری در بازدید از اردوگاه فرزندان امام (ره) اردبیل اظهار کرد: تا پایان سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه به صورت رایگان در اردو‌های تفریحی و تربیتی شرکت خواهند کرد.

او با اشاره به حضور شرکت کنندگان در اردوی تربیتی و تفریحی دانش آموزان مدارس منتخب در محلات هدف حاشیه نشین خاطرنشان کرد: این اردو‌ها با محوریت کانون‌های فرهنگی – تربیتی نور و شهید رجایی برگزار شد و امید و نشاط را دو رهاورد مهم اردو‌های تربیتی وتفریحی دانش آموزان ایجاد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: با شرکت در این اردوها، دانش آموزان در کنار دریافت مهارت‌های کارجمعی، ارتباط اجتماعی، تاب آوری، نوع دوستی و زندگی در شرایط سخت، امید و نشاط را در وجود خود تقویت و با روحیه مضاعف در جریان تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند.

حضوری ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام یافته و با حمایت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور تا پایان سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه به صورت رایگان در اردو‌های تفریحی و تربیتی شرکت خواهند کرد که در جای خود کم سابقه است.

او ادامه داد: اردوی تفریحی و تربیتی دانش آموزان محلات هدف حاشیه نشینی در قالب تفاهم نامه همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و سازمان امور اجتماعی کشور در محل اردوگاه‌های فرزندان امام و مقدس اردبیلی برگزار شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری