Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر مریدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرین دشت گفت: اجرای این حکم قضایی به استناد تبصره ۱ ماده ۵۵ اصلاحی قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع صادر و بر اساس آن ۹۳ هزار و ۱۳۳ مترمربع از اراضی تصرفی در اراضی ملی پلاک‌های سه برکه و دبیران شهر زرین دشت رفع تصرف و قلع و قمع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: افراد متخلف با ساخت و ساز غیرمجاز در بخشی از اراضی ملی این منطقه اقدام به تخریب و تصرف این عرصه‌ها کرده بودند که به دام افتادند.

مریدی تصریح کرد: با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی پس از پاکسازی کامل و جمع آوری ادوات جرم از اراضی مذکور آزاد و به بیت المال بازگردانده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرین دشت از مردم خواست تا هرگونه تجاوز و تخریب منابع طبیعی را به شماره تلفن شبانه روزی و رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

آغاز کوچ پاییزه عشایر از ۱۵ آبان ماه در فارس

به منظور جلوگیری از بهره‌برداری‌های غیر مجاز و تخریب مراتع، کوچ پاییزه عشایر از ۱۵ آبان ماه امسال آغاز می‌شود.

عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: زمان حرکت زمینی مرتعداران مستقر در مراتع ییلاقی استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد که قصد ورود به مراتع قشلاقی را دارند از دهم آبان و زمان حرکت کوچ ماشینی ۱۵ آبان ماه به بعد است.

او بیان کرد: ورود هرگونه دام به مراتع استان از تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۰ تعیین شده است و آن دسته از مرتعداران و دامداران ساکن در مراتع ییلاقی استان که قصد عبور دام از این مراتع را دارند باید در زمان جابجایی دام تقویم زمان بندی کوچ را رعایت واز ورود زود هنگام دام به مراتع قشلاقی قبل از موعد مقرر خودداری کنند.

صمد نژاد تصریح کرد: با توجه به لزوم تمدید سالانه پروانه چرا مرتعداران کوچنده در هنگام جابجایی دام پروانه چرای معتبر تمدید شده مرتع قشلاقی را به همراه داشته باشند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس از شرکت‌های باربری درخواست کرد از صدور بارنامه به مقصد استان‌های فارس و بوشهر تا قبل از تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۰ بدون مجوز حمل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خودداری کنند.

او با بیان اینکه حمل دام کامیون و کامیونت در استان فارس از تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۰ بلا مانع بوده ادامه داد: به استناد تبصره ۲ ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، جریمه هر واحد دامی متخلف چهار میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است.

صمد نژاد افزود: افراد بدون پروانه چرا یا کسانی که به دلایلی پروانه چرای آن‌ها باطل شده و یا واجدان پروانه با دام مازاد باید از ورود به مراتع استان فارس خودداری کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تخطی، قصور و مسامحه در رعایت ضوابط درج شده در پروانه چرا پیگیری قانونی اعمال می‌گردد. رعایت ظرفیت مجاز، مدت زمان بهره برداری و ورود دام ضروری است.
او اظهار کرد: حضور دامدار غیر مجاز، بدون پروانه چرا و یا اجاره دادن مراتع بر اساس ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و با آن‌ها برخورد می‌شود.

او با قدردانی از تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروی انتظامی گفت: عشایر نیز باید با پلاک کوبی وهویت‌گذاری دام قبل از زمان کوچ همکاری‌های لازم را با امور عشایر وعوامل انتظامی داشته باشند.

صمد نژاد درپایان از مردم و طبیعت دوست استان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را با شماره تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

اخذ سند تک برگ برای اراضی خفر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خفر گفت: به منظور تحقق اهداف سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیش از ۲۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان خفر صاحب سند تک برگ شد.

کورش فرشید نسب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خفر بیان کرد:این اسناد مربوط به پلاک‌های فشان، کوه سپیدار وکرفت این شهرستان است.

او تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر برای اخذ سند لازم بوده و این امر گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری است و دسترسی به اطلاعات اراضی ملی و مستثنیات را آسان می‌کند.

فرشید نسب ادامه داد: اجرای طرح کاداستر یا حد نگاری اراضی علاوه بر مشخص کردن مرز بین اراضی دولتی و مستثنیات، از بسیاری از تخلفات و جرایم دراین عرصه‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خفر افزود: با داشتن اطلاعات دقیق از مالکیت اراضی ضمن تسریع در پاسخگویی به استعلامات، اقدامی مؤثر در تأمین امنیت فکری افراد جامعه ایجاد می شود.

او با اشاره به اهمیت اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و صدور اسناد مالکیت تک برگی اضافه کرد: با اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی بنام دولت ضمن جلوگیری از تعرض افراد سودجو و فرصت طلب به این اراضی حفاظت و پاسداری از این عرصه‌ها نیز بهتر از قبل انجام می شود.

اخذ سند تک برگ برای اراضی کازرون

با اجرای طرح کاداستر ۷۵۹ هکتار از اراضی ملی شهرستان کازرون با اخذ سند تک برگ تحت مالکیت دولت قرار گرفت.

سید مجتبی ایران محبوب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون گفت: با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کازرون، سند تک برگ اراضی ملی پلاک سیرجان شهرستان کازرون صادر شد.

او با اشاره به همکاری و تعاملات ایجاد شده با اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کازرون بیان کرد: اسناد تک برگ بسیاری از اراضی ملی اخذ و این رویه تا سنددارشدن مابقی اراضی ادامه دارد.

ایران محبوب تصریح کرد: با صدور سند تک برگ علاوه بر جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی می‌توان از آن در محاکم قضایی و دیگر مراجع رسیدگی کننده به اختلافات اشخاص در این حوزه استفاده کرد.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری اراضی ملی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اجرای طرح کاداستر شهرستان کازرون اراضی ملی بهره برداری ۱۵ آبان ماه استان فارس پروانه چرا سند تک برگ صمد نژاد زرین دشت اخذ سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۷۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد

کشاورزیان گفت: در پی شناسایی و تشکیل پرونده برای ۱۲ مورد تصرف زمین توسط سودجویان، چهار هزار و ۴۶۸ هکتار منابع طبیعی شاهرود با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

وی به قانون تبصره یک ماده ۵۵ سازمان منابع طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، منابع طبیعی مکلف است توسط ماموران حفاظتی خود به هنگام اطلاع از تصرف زمین‌های ملی، برای رفع تجاوز ورود کند.

کشاورزیان به اجرای مستقیم ۱۰ مورد رفع تصرف در حوزه استحفاظی شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: سند هفت هزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های ملی تصرف‌شده طی سال گذشته بدون تشکیل پرونده و پس از آزادسازی به نام دولت صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس