Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی رضایی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موردی که فرهنگیان، بخصوص معلمان دلسوز حوزه انتخابیه ام باید بدانند این است که شخصا معتقدم و بالطبع با رفع مشکلات موجود، جامعه بزرگ، نجیب و شریف فرهنگیان با تمرکز کامل بر محور آموزش، نتایج بسیار خوب و تاثیرگذاری برای کل کشور رقم خواهند زد.

وی اضافه کرد: به همین خاطر اینجانب بعنوان نماینده مردم و نماینده معلمان شریف یکی از اهداف، برنامه ها و دغدغه‌هایم توجه ویژه به رفع مشکل معیشت جامعه بزرگ و فرهیخته فرهنگیان بوده و برای به نتیجه رسیدن لایحه رتبه بندی معلمان تمام تلاش خود را بکار خواهم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی گفت: با توجه به تمام موارد بیان شده و زحمات فراوان معلمان کشورمان، شایسته نیست این قشر زحمتکش درگیر مسایل اقتصادی بوده و به جای تمرکز بر روی آموزش باکیفیت به دنبال شغل دوم و بعضا سوم، برای امرار معاش خود باشند.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: یکی از ارکان اساسی رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها، آموزش و پرورش است و تمامی صاحبنظران عقیده دارند که اگر در پیاده کردن سیستم صحیح آموزش و پرورش موفق باشند بر بسیاری از مشکلات و معضلات فایق آمده و جامعه خود را به سوی پیشرفت و ترقی در بسیاری از زمینه ها سوق خواهند داد و این موضوع به طور قطع در کشور ما هم صادق است.

وی تاکید کرد: پیاده کردن سیستم صحیح آموزش و پرورش مستلزم برنامه ریزی های دقیق و علمی و مهمتر از آن وجود و ماهیت (نیروی انسانی) درون سازمانی قوی و کارآمد است و اگر بخواهیم میزان اهمیت و تاثیرگذاری نیروی انسانی تشکیل دهنده آموزش و پرورش را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم،  بدون هیچ‌گونه شکی نقش انکارناپذیر معلمان به منزله ستون آموزش و پرورش در اولویت قرار می گیرد.

رضایی در پایان گفت: توجه به جایگاه معلم سبب می شود تا جامعه متحول شود، دغدغه نخست تمام مسوولان، متولیان امر و مردم باید تعالی و پیشرفت نظام آموزش و پرورش باشد و تا این موضوع عینیت نیابد کشور در مسیر توسعه قرار نمی‌گیرد و این یک فرآیند حیاتی است.  

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره در نشست روز یکشنبه ۲۵ مهرماه با اولویت‌دادن به بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان موافقت کردند.

در جلسه علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی، لایحه رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۶۸ رای موافق، ۶۴ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۲۴۵ نماینده حاضر با اولویت دادن به این لایحه برای بررسی در صحن علنی مجلس موافقت کردند.

لایحه رتبه بندی معلمان و فرهنگیان هم‌اکنون در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و تاکنون برخی از مواد و تبصره های آن به تصویب رسیده است.

لایحه رتبه بندی، شامل افرادی است که تحت عنوان آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی، مدیر و معاون در واحدهای آموزشی و تربیتی، وظیفه تربیت دانش آموزان را در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی برعهده دارند.

حقوق و مزایای معلمان در این طرح براساس شایستگی و توانمندی هایشان افزایش می یابد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۲۷ هزار دانش آموز و ۲۸ هزار فرهنگی با چهار و ۶۰۰ مدرسه دارد. 

برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی رتبه بندی فرهنگيان کرمانشاه کنگاور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی رتبه بندی فرهنگيان کرمانشاه انتخابات مجلس شورای اسلامی رتبه بندی فرهنگيان کرمانشاه کنگاور لایحه رتبه بندی معلمان مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته معلم، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها و تحولات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در جامعه مدیون تلاش معلم است.

وی از اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه در نواحی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم خبر داد و افزود: زنگ سپاس در پاسداشت مقام معلم در مدارس استان نواخته شد.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته گرامیداشت مقام معلم از ۹۴ معلم نمونه شهرستانی و منطقه‌ای تجلیل می‌شود.

وی با گریزی به طرح رتبه‌بندی معلمان، این طرح را از خدمات ارزشمند نظام به جامعه فرهنگیان دانست و تصریح کرد: ۵۸۱ نفر در مهر سال‌جاری در آموزش و پرورش استان به عنوان معلم استخدام می‌شوند.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: برنامه‌محوری و قانون‌مداری دو اصل هستند که به عنوان سیاست کاری در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مدنظر است.

وی افزود: دو ناحیه‌ای شدن آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از قبل مطرح بوده و هم‌اکنون نیز در حال بررسی است.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ظرفیت شایستگان در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش استان استفاده می‌شود و هرگز دنبال نگاه قومی و جغرافیایی در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیستیم.

وی با اشاره به مشکل مسکن فرهنگیان افزود: جهت حل مشکل مسکن فرهنگیان در حال رایزنی با حوزه استانداری استان هستیم.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: برنامه ابتکاری «بام» از طرف آموزش و پرورش استان ارائه شده‌ است و از اول مهر سال‌جاری در مقاطع ابتدایی استان با هدف کاستن از میزان مشق دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

کد خبر 749375

دیگر خبرها

  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود