Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: تاکنون بابت همسان‌سازی حقوق یک ریال هم به دانشگاه ارومیه تخصیص نیافته است.

رحیم حب نقی، رئیس دانشگاه ارومیه، با اشاره به عدم تخصیص بودجه همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی گفت: سال گذشته مجلس در بودجه ۱۴۰۰ تصویب کرد که یک ترمیم حقوق تحت عنوان همسان سازی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار شد از بند «و» تبصره ۲ قانون بودجه، اموال دولت به فروش برود و به دانشگاه تخصیص داده شود.

حب نقی مطرح کرد: همسازی سازی دو بخش دارد؛ بخش اول اعضای هیئت علمی را موظف می‌کند که ۴۰ ساعت در هفته را در دانشگاه حضور داشته باشند و در این صورت ۳۰ درصد حقوقشان ترمیم می‌شود. بخش دوم به این صورت است که هیئت علمی اگر ۵۴ ساعت در دانشگاه حضور داشته باشند و بیرون از دانشگاه درآمدی هم نداشته باشند، در این شرایط ۶۰ درصد حقوقشان افزایش پیدا خواهد کرد. در این رابطه چند ماه قبل با سازمان برنامه و بودجه تماس گرفتیم و به ما اعلام کردند وضعیت بودجه‌ای دولت خوب نیست و احتیاط کنید.


رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اجزای قانون همسان سازی در دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه ارومیه این قانون را با توجه به وضع بودجه دانشگاه فقط با ۳۰ درصد اجرا کرده است؛ این در حالی است که برخی دانشگاه‌های دیگر مثل دانشگاه تبریز و آذربایجان شرقی پرداخت ۶۰ درصدی به هیئت علمی خود دارد و این موضوع احساس تبعیض در میان هیئت علمی به وجود آورده است.


وی با اشاره به اینکه تاکنون بابت همسان سازی حقوق یک ریال هم به دانشگاه ارومیه تخصیص نیافته است، گفت: به ما اعلام کرده اند که فعلا از بودجه جاری دانشگاه پرداختی داشته باشیم و بعدا این پول به دانشگاه داده خواهد شد.


رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه در نامه‌ای به وزیر علوم مواردی را درباره وضعیت نامناسب بودجه دانشگاه و اجرای قانون همسان سازی مطرح کرده ام، گفت: در شرایط کنونی ۸۵ درصد بودجه دانشگاه ارومیه به حقوق اختصاص یافته است و اجرای بخش دوم و ویژه همسانسازی (۶۰ درصد)، این رقم را به بیش از ۹۵ درصد خواهد رساند.

حب نقی خاطرنشان کرد: ما از دو طرف تحت فشار هستیم و در نامه به آقای زلفی گل تاکید کرده ام که تبعیض در میان هیئت علمی مشکل ایجاد می‌کند و باعث می‌شود علیه مدیریت موضع بگیرند.


رئیس دانشگاه ارومیه در ادامه افزود: در نامه ام از وزیر علوم درخواست کرده ام که هرچه سریعتر بودجه همسازی به دانشگاه تخصیص داده شود و اگر دولت بودجه ندارد، دستوری داده شود که دانشگاه‌ها یک سطح پرداختی داشته باشند.


رئیس دانشگاه ارومیه بیان کرد: چند ماه گذشته دیوان محاسبات به این کار دانشگاه‌ها ایراد گرفت و گفت چطور در حالی که دولت بودجه همسان سازی را اختصاص نداده، شما از بودجه جاری حقوق هیئت علمی را پرداخت می‌کنید؟ در ادامه دیوان، وزارت علوم را به دادسرای دیوان معرفی کرد، اما وزیر علوم در تماسی که با آقای بذرپاش داشت این درخواست را کرد که بگذارید پرداخت همسان سازی حقوق توسط بودجه جاری دانشگاه‌ها صورت گیرد و این مجوز داده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه ارومیه وزارت علوم هیئت علمی رئیس دانشگاه ارومیه همسان سازی حقوق داشته باشند هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده

محمدعلی زلفی گل در بدو ورود به یاسوج در جمع خبرنگاران در خصوص خیزش دانشگاهیان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه افزود: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند می‌ستایم از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند.

به گزارش ایسنا، وی اظهارکرد: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود، موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کار‌های مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم.

زلفی گل تصریح کرد: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌کند نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه‌های کنکور بورسیه می‌شوند بخصوص المپیادی‌ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می‌شوند.

وزیر علوم عنوان کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم و سال گذشته و امسال در دفترچه کنکور نیز آمده است.

زلفی گل تاکید کرد: با اتاق بازرگانی جلساتی داشتیم تلاش کردیم از صنایع مختلف خواستیم برای بورسیه رتبه‌های برتر و جذب نخبگان اقدام انجام دهند که این قشر نگران آینده خود نباشند و در کشور بمانند.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ائتلافی را تشکیل داده که تکنسین برای واحد‌های صنعتی تربیت کند، دانشگاه علمی کاربردی چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال براساس نیاز صنایع مختلف آموزش می‌دهد.

وزیرعلوم اظهار کرد: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دوبار کنکور برگزار می‌شود الحمدالله روز‌های پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور پنج زیر نظام مختلف بودیم.

زلفی گل افزود: در یک منطقه‌ای که بدلیل سیل مشکل پیش آمده بود کنکور را تکرار خواهیم کرد، نگران نباشند.

وی بیان کرد: چند مورد مشکلات و تخلفاتی در کنکور امسال داشتیم برخورد شد که به هیئت مرتبط خود معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • (ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی