Web Analytics Made Easy - Statcounter

زین العابدین خرم رضوی روز سه شنبه در جلسه فوق‌العاده کارگروه آرد و نان آذربایجان شرقی و پس از بازدید میدانی از چند نانوایی در سطح تبریز، با تأکید بر اینکه به صورت جدی پیگیر مسائل این حوزه خواهم بود، افزود: قابل قبول نیست که با وجود یارانه دولتی برای نان، شاهد نارضایتی و گلایه مردم در این زمینه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عدم نظارت مستمر، مداوم و تأثیرگذار را مهم‌ترین عامل نابسامانی وضعیت آرد و نان دانست و به دستگاه‌های مسئول ۱۵ روز مهلت داد تا با ارزیابی دقیق وضع موجود و تشدید نظارت‌ها، زمینه تغییرات اساسی و جلب رضایت‌مندی مردم در این حوزه را فراهم کنند.

خرم رضوی با اشاره به ساختار کارگروه آرد و نان آذربایجانشرقی و شهرستان‌های آن، گفت: مدیریت این کارگروه‌ها همانند سابق ادامه می‌یابد؛ اما مسئولیت مستقیم در این حوزه بر عهده فرمانداران است و فرمانداران باید در خصوص وضعیت این بخش پاسخگو باشند.

وی  اظهار داشت: نظارت‌ها در این حوزه سلیقه‌ای و ناکارآمد است و در نتیجه نمی‌توانیم از تأثیرگذاری نظارت‌ها اطمینان پیدا کنیم.

خرم رضوی با تأکید بر اینکه نظارت‌ها باید روشن و شفاف باشد، افزود: نظارت و بازرسی موردی و تصادفی اثرگذار نیست و باید سازوکاری برای نظارت مستمر و مداوم ایجاد شود.

وی از ناهماهنگی بین دستگاه‌های مسئول در این حوزه که موجب اجرایی نشدن تصمیمات می‌شود، انتقاد کرد و گفت: باید مشخص شود که سهل‌انگاری، ناهماهنگی و تصمیم‌گیری نادرست کدام مجموعه باعث بی‌تأثیر بودن اقدامات می‌شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی توزیع نامناسب نانوایی‌ها در مناطق مختلف شهری، عدم رعایت قیمت‌گذاری مصوب و زمان‌بندی فعالیت نانوایی‌ها، عدم احراز صلاحیت در صدور پروانه فعالیت، کیفیت پایین نان در برخی نانوایی‌ها و نبود سامانه نظارتی را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد.
 
خرم رضوی اضافه کرد: دستگاه‌های مسئول گزارش عملکرد خود را در جلسه کارگروه آرد و نان که ۱۵ روز بعد تشکیل می‌شود، ارائه خواهند کرد و تا آن زمان باید اصلاح و تغییر وضعیت موجود کاملاً قابل مشاهده باشد.
 
بهروز مهدوی، فرماندار تبریز هم در این جلسه با بیان برخی از مشکلات آرد و نان از قبیل توزیع نامناسب نانوایی‌ها در سطح شهر، عدم نظارت کافی بر قیمت‌گذاری و بهداشت نانوایی‌ها و فروش آرد یارانه‌ای، بر تشدید نظارت‌ها در این حوزه تأکید کرد.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز از انجام بیش از هفت هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان در هفت ماه گذشته خبر داد و گفت: در این بازرسی‌ها، یک هزار و ۶۱۲ پرونده تخلف تشکیل شده است.
 
غلامعلی راستی با بیان اینکه بخشی از مشکلات حوزه آرد و نان در سال‌های گذشته مرتفع شده است، افزود: برای حل تمام مشکلات و سامان‌دهی این حوزه، باید نظارت‌ها را بیشتر کنیم.

بازدید میدانی استاندار آذربایجان شرقی از چند نانوایی در تبریز بعد از پایان جلسه کارگروه آرد و نان استان 


 
 

برچسب‌ها آذربایجان شرقی نانوا کالای اساسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی نانوا کالای اساسی آذربایجان شرقی نانوا کالای اساسی کارگروه آرد و نان آذربایجان شرقی نانوایی ها نظارت ها خرم رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی تولیدکنندگان در سال جهش تولید با مشارکت مردم

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • جزئیات تقسیم استان تهران از زبان استاندار
  • آخرین وضعیت از سیل شهرستان شبستر
  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم
  • نارضایتی تولیدکنندگان در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • اصل شایسته سالاری باید در مراکز علمی حاکم باشد
  • پیشرفت ۶۲ درصدی مصوبات سفر استاندار به بخش‌های ۵گانه ارومیه