Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاشمان این است، رتبه‌بندی امسال اجرایی شود که با تعمیق منابع مالی مورد نیاز این کار شدنی است و ۷۰۰ هزار نفر از فرهنگیان باید رتبه‌بندی شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره لایحه‌ رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: عمده نگرانی مربوط به مسائل مالی بود همچنین این لایحه برای برخی اصلاحات مجدد به کمیسیون آموزش مجلس بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از دغدغه‌های مجلس به سامان رساندن لایحه رتبه‌بندی معلمان است. تمام تلاشمان این است رتبه‌بندی امسال اجرایی شود که با تعمیق منابع مالی مورد نیاز این کار شدنی است و 700 هزار نفر از فرهنگیان باید رتبه بندی شوند. وزارت آموزش و پرورش پس از ابلاغ قانون باید روند عملیاتی رتبه‌بندی را سریع انجام دهد، امیدواریم با تعیین تکلیف وزیر آموزش و پرورش بتوان سریع‌تر کار را انجام داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی از جنبه‌های رتبه‌بندی معلمان، بُعد مادی است اما مهمترین مسئله بُعد معنوی و ارتقای جایگاه فرهنگیان است، مقام معلم را آنگونه که باید در نظر نگرفتیم در حالی که زیرساخت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه به دست آنهاست. از نظر ما نقش معلمان بسیار اساسی‌تر از اساتید دانشگاه است در حالی که همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم با وزارت بهداشت را در بودجه قبول کردند، در رتبه‌بندی فرهنگیان نیز یکی از ابعاد مسائل مالی و جنبه‌های دیگر ارزش‌گذاری به جایگاه معلمان است.

فلاحی بیان کرد: رتبه‌بندی تلاش می‌کند هر فردی را به میزان شایستگی‌هایش در نظر بگیرد و هدف اصلی آن صرفاً مادی نیست بلکه کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت و ارتقای جایگاه معلمان اهداف اصلی است.

بر اساس این گزارش، از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شد که رقم 25 هزار میلیارد تومان برای اجرای این مهم در سال 1400 تأمین اعتبار می‌شود تا بر اساس این مبلغ بتوان گام نخست را در سال 1400 برداشت.

همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه عصر (یکشنبه 9 آبان ماه) به اصلاح مواد 4 به بعد لایحه رتبه‌بندی معلمان وارد شد و 3 ماده از این لایحه را مورد بررسی کارشناسی قرار داد. بر این اساس ماده 4 لایحه رتبه‌بندی که براساس آن معلمان در بدو ورود لزوماً «آموزشیار معلم» تعیین می شدند، حذف شد.

ماده 5 این لایحه نیز با اعمال اصلاحاتی به تصویب رسید. در این ماده فرآیند رتبه‌بندی برای تمام معلمان در استخدام آموزش و پرورش تعیین می‌شود و براساس آن دولت مکلف است آیین‌نامه اجرایی این قانون را تا پایان سال 1400 تدوین کند.

مشکلات لایحه رتبه‌بندی معلمان/ محدویت منابع مالی و 45 هزار معلمی که کارمند شدند موافقت دولت و مجلس با اعتبار 25 هزار میلیارد تومانی رتبه‌بندی معلمان تغییر در لایحه رتبه‌بندی معلمان به خلق پول و استقراض منجر خواهد شد گواهینامه صلاحیت معلمی شرط ورود به رتبه‌بندی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون آموزش و تحقیقات رتبه بندی معلمان معلمان کمیسیون آموزش و تحقیقات رتبه بندی معلمان معلمان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس لایحه رتبه بندی معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور

ایسنا/فارس معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جهرم گفت: با انتشار گزارش اشپرینگر نیچر، رتبه دانشگاه جهرم در بین دانشگاه‌های ایران با صعود نسبت به سنوات گذشته، به رتبه ۲۳ ارتقا یافته است.

محمد قناعتیان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: این جایگاه دانشگاه جهرم را از نظر پژوهشی بالاتر از ۸۹ دانشگاه و موسسه پژوهشی دیگر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه این نظام رتبه‌بندی سالانه مؤسسه‌های جهان را بر پایه سنجه‌های گوناگون ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: بر پایه گزارش اشپرینگر نیچر در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۱۲ مؤسسه ایرانی توانستند در لیست نیچرایندکس قرار گیرند.

قناعتیان بیان کرد: بر پایه این گزارش مقاله‌های منتشر شده از ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۲۲، ۱۵۰ نشریه برتر نیچر در حوزه‌های شیمی، علوم محیط، زمین‌شناسی، علوم زیست، بهداشت و علوم فیزیکی، شمارش و ارزیابی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این رتبه‌بندی بر پایه بخش محدودی از برون‌دادهای پژوهشی مؤسسه‌ها انجام می‌شود و برای فهم بهتر جایگاه مؤسسه‌ها باید نظام‌های رتبه‌بندی دیگر نیز بررسی شوند.

هیچ یک از مؤسسات ایرانی نتوانسته‌اند در میان موسسه‌های برتر جهان در رتبه‌بندی آکادمیک نیچرایندکس جای گیرند. نیچر ایندکس به رتبه‌بندی مؤسسه‌های سراسر جهان بر پایه خروجی‌های پژوهشی با کیفیت بالای آن‌ها در سال گذشته می‌پردازد.

نیچر ایندکس با شمارش تعداد مقاله‌های پدیدآوران در نشریات نمایه‌ شده‌اش، رتبه‌های مؤسسات را بر پایه‌ی دو سنجه شمار آثار و میزان مشارکت در پدیدآوری آثار، شدنی می‌کند.

رتبه ملی مؤسسه‌های ایرانی در لیست بر پایه میزان مشارکت گزارش شده است و میزان مشارکت به شمار پدیدآورندگان یک مقاله بستگی دارد.

دانشگاه علوم پزشکی جهرم با رتبه ۶۱ در جایگاه میانی این فهرست قرار دارد. دانشگاه شیراز در فهرست نیچرایندکس ۲۰۲۳ رتبه نخست دانشگاه‌های ایران را کسب کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • «هدیه روز معلم» امسال چیست و کی به حساب فرهنگیان واریز می‌شود؟
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد