Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف به نقل از پایگاه معاون اول رییس جمهوری، به دنبال بازدید سرزده آیت الله سید ابراهیم رییسی از شهرستان زلزله زده اندیکا که جمعه هفته گذشته با همراهی معاون اول رییس جمهوری انجام شد، محمد مخبر عصر دوشنبه جلسه‌ای برای پیگیری دستورات رییس جمهوری و رسیدگی به مسایل و مشکلات مردم زلزله زده شهرستان اندیکا در استان خوزستان و شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری برگزار و تکالیف و وظایف دستگاه‌های اجرایی را برای جبران خسارات ناشی از زلزله مشخص کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری بر لزوم آغاز عملیات بازسازی و رسیدگی به شهرستان‌های زلزله زده اندیکا و کوهرنگ در اسرع وقت تأکید کرد و گفت: بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از زلزله فرصتی برای محرومیت زدایی و رفع مسایل و تنگناهای این دو شهرستان است و با توجه به آغاز فصل سرما، لازم است که روند بازسازی با حداکثر سرعت انجام شود.

معاون اول رییس جمهوری در این جلسه از استاندار خوزستان، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی خواست در اسرع وقت و ظرف یکی دو روز آینده با تقسیم کار دقیق و با استفادها از ظرفیت‌های استان‌های همجوار، روند بازسازی و رسیدگی به شهرستان های زلزله زده اندیکا و کوهرنگ را آغاز کنند و اقدامات لازم را برای کمک به محرومیت زدایی از این مناطق انجام دهند.

در این جلسه که وزیران کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، استاندار خوزستان، معاون اجرایی رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رییس بنیاد مسکن، رییس جمعیت هلال احمر، رییس سازمان نوسازی مدارس، رییس سازمان بسیج مستضعفین، رییس سازمان بسیج سازندگی، مدیرعامل بنیاد برکت، مدیرعامل بانک ملی ایران، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم، امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم شهرستان اندیکا در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گزارشی از برآورد خسارات ناشی از زلزله در شهرستان های اندیکا و کوهرنگ ارائه و پس از بحث و بررسی، تصمیماتی در راستای جبران این خسارات و کمک به رفع محرومیت این مناطق اتخاذ شد.

تعمیر، احداث و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای اجرای طرح های اشتغالزا، ساخت مدرسه، احداث بیمارستان و خانه بهداشت، تکمیل طرح های آبرسانی و برق رسانی، تعمیر و احداث راه های روستایی و عشایری، کمک به حمل و نقل عمومی و ایجاد جایگاه سوخت، ساماندهی تلفن همراه و ثابت و تدوین طرح توسعه اندیکا و کوهرنگ از جمله مصوبات این جلسه بود.

منبع: الف

کلیدواژه: معاون اول رییس جمهوری اندیکا و کوهرنگ رییس سازمان زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: روند بازسازی یخدان میرفتاح ادامه دارد و پارسال از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و استانی در حدود دو میلیارد تومان تأمین اعتبار شد به طوری‌که گنبد یخدان حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه حصار یخدان میرفتاح هم حدود ۶۰ درصد بازسازی شده است، افزود: امسال هم از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و اعتبارات استانی تأمین اعتبار لازم صورت گرفته است و در صورت تخصیص و ابلاغ اعتبار، در تلاش هستیم نوروز سال آینده به بهره‌برداری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند