Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@00:12:05 GMT

سرباز شماره صفر منتخب بزرگترین بازار مستند آسیا شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۸۳۶۸

سرباز شماره صفر منتخب بزرگترین بازار مستند آسیا شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد تهیه کننده و کارگردان مستند شماره صفر از قرارگرفتن "سرباز شماره صفر" بعنوان منتخب بزرگترین بازار مستند آسیا خبر داد.

"محمد سلیمی راد" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: مستند بلند سرباز شماره صفر به کارگردانی محمد سلیمی راد به بخش مسابقه نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی مستند گوانگژو چین راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی اظهارکرد: این جشنواره یکی از مهم ترین جشنواره های مستند در جهان، بزرگترین بازار فیلم مستند در آسیا و تنها فستیوال مستند حرفه ای در کشور چین است.

این تهیه کننده و کارگردان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم های مستند Guangzhou از ششم تا ۱۰ دسامبر ۲۰۲۱ برترین ساخته های مستند جهان را در شهر گوانگژو چین به نمایش می گذارد.

سلیمی راد تصریح کرد: این مستند پیش از این برنده جایزه بهترین مستند بلند از چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم amert art ترکیه شده بود.

وی بیان کرد: سرباز شماره صفر، داستان زندگی مردی به اسم جهانگیر را در ۷۴ دقیقه روایت می کند که به خاطر بیماری همسرش، به سراغ پرونده جانبازی اش می رود اما متوجه می شود در زمان جنگ بیمارستانی که در آن بستری بود بخاطر حمله هوایی دشمن اسناد پرونده اش از بین رفته است.

گفتنی است که عوامل این فیلم مستند عبارتند از:
تهیه کننده و کارگردان: محمد سلیمی راد
با حضور واقعی: جهانگیر بَدوره (کرمی مقدم)
تدوین: زنده یاد هوشنگ میرزایی
صداگذاری و میکس: گیسو آزادروش
مدیر فیلمبرداری: محمد سلیمی راد
اصلاح رنگ و نور: رضا تیموری
صدابردار و مدیر تولید: بهمن درخشنده
گره فیلمبرداری: جابر بادیاد، سعید کریمی
گروه پژوهش: سید محمد جواد سعیدی، رسول حاتمی نژاد
زیرنویس: رضا تاری وردی
طراح پوستر: فرود عباسی
روابط عمومی: سید عیسی عباسی

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری كهگيلويه و بويراحمد مستند آسيا سرباز شماره صفر محمد سلیمی راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: مدیران گردشگری و نمایندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جذب حداکثری بازار گردشگری غرب آسیا هم‌قسم شدند.

به گزارش ایسنا، محمدفرزاد میرزایی قلعه با اشاره به برگزاری کارگاه دوروزه با هدف شناسایی و حل مسائل پیش روی جذب بازار گردشگری غرب کشور، اظهار کرد: مناطق آزاد در سال ۱۴۰۲ میزبان بیش از ۶۰ میلیون بازدید بود، که از این تعداد بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی بودند، که بیشتر آنها از بازار گردشگری عراق بودند.

مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد در ادامه گفت: با توجه به نظام مسائل مناطق آزاد در این نشست دوروزه، اهم مسائل به تفکیک شناسایی و راحل آن مشخص شد و امید داریم با توجه به هدف‌گذاری سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم سهم قابل دفاعی از بازار گردشگری غرب آسیا را برای ایران رقم بزنیم.

میرزایی افزود: در این نشست دوروزه که در قالب کارگاه دانش‌افزایی برگزار شد از اساتید و فعالان بخش خصوصی دعوت شد تا برای برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای پیرامون ایران، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شکل‌گیری زنجیره ارزش گردشگری برای کشور، گام‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی پور /غضنفری: در عوض رأی دادن به قالیباف، وعده خودرو و وام چندصدمیلیونی دادند/حبیب زاده: تکذیب می کنم
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم