Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با انجام عملیات یاد شده، یک و نیم هکتار از اراضی کشاورزی منطقه نجف آباد و حسن آباد شهرستان قزوین به چرخه کشاورزی بازگشت.

به گفته وی تغییر کاربری غیرمجاز شامل دیوارکشی، محوطه‌سازی و احداث بنا (اتاقک) بود که مورد تخریب قرار گرفت.

صالحی یادآور شد: قلع و قمع‌های صورت گرفته با حضور نماینده رییس کل دادگستری و دادستان قزوین، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی و با همکاری یگان حفاظت از اراضی و نیروی انتظامی شهرستان قزوین انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت:قلع و قمع ۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که در روزهای آینده اجرایی خواهند شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹۲ مورد تخریب ساخت و سازهای صورت گرفته اراضی کشاورزی در سطح شهرستان قزوین انجام شده و اراضی تصرف شده به چرخه کشاورزی بازگشته است.

صالحی با بیان اینکه برخی از افراد سودجو به دنبال خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا یا ساخت‌ و ساز ویلا و ساختمان در مزارع، باغ ها و اراضی ملی اقدام هستند، اضافه کرد: براساس قانون هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی بدون اخذ مجوز ممنوع است و علاوه بر قلع‌ و قمع بناهای احداثی، با متخلفان براساس قانون برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تخریب خانه کشاورزی شهرستان قزوین قزوین اراضی کشاورزی قلع و قمع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تخریب خانه کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تخریب خانه کشاورزی شهرستان قزوین قزوین اراضی کشاورزی قلع و قمع اراضی کشاورزی شهرستان قزوین قلع و قمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان

حجت‌الله رئیسی اظهار داشت: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بنا‌های غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.

رئیسی اضافه کرد: این بنا‌های غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها، گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی‌ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی ادامه داد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد