Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش‌ ایرنا، اعضای شورای اسلامی هر تهران روز سه‌شنبه در جریان بیستمین جلسه شورای شهر بررسی یک فوریت لایحه اصلاحیه مصوبه چارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون های داخلی مناطق شهرداری تهران را در دستور کار قرار دادند.

 مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: شهردار تهران در نامه ای خواستار این اصلاحیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه چون لایحه یک فوریتی بوده در دستور کار قرار گرفته است، گفت: یکی از مشکلات مردم که در کمیسیون های ماده ۱۰۰ پرونده ایجاد کرده است مربوط به این اصلاحیه است.

وی عنوان کرد: بهتر است این اصلاحیه را انجام دهیم تا مشکلاتی که در این پهنه است در طرح تفصیلی اصلاح شود.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: یکی از مشکلان برخی مناطق از جمله منطقه ۱۲ تهران، این است که در پهنه R۲۵۱ قرار دارند.  

به گزارش ایرنا، نماد پهنه مسکونی ویژه مرکزی شهر، تنها به یک زیر پهنه R۲۵۱  تفکیک می شود که بیانگر اراضی با ضوابط کلی ساخت و ساز تا پنج طبقه با حداکثر تراکم ۲۵۰ درصد است.

وی افزود: در ساخت و ساز این پهنه، در هر ۵۰ درصد سطح اشتغال مجاز، توده گذاری در یک سطح وسیع اجازه داده می شود و برای اینکه ۵۰ درصد سطح اشتغال مجاز در ۵ طبقه محقق شود، باید نورگیرهایی تعبیه شود که با اصول شهرسازی هم خوانی ندارد.

عباسی گفت: ۸۰ درصد منطقه ۱۲ در پهنه ۲۵۱ R است و با توجه به گستردگی بافت تجاری و نفوذ آن به بافت مسکونی و تبدیل بافت فرسوده به انباری های تجاری شاهد از رونق افتادن ساخت و ساز  در این منطقه هستیم.

وی تاکید کرد که کم کم سکونتگاه های محلی تخلیه و جای خود را به مراکز آسیب های اجتماعی می دهند.

عضو شورای تهران با بیان اینکه اصلاح این پهنه به معنای اضافه طبقه نیست، گفت: جمعیت زیادی بلاتکلیف این اصلاحیه هستند و پروانه های در حال صدور معطل مانده است.

حبیب کاشانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز از نبودن معاون مربوطه شهردار برای دفاع از این لایحه انتقاد کرد.

وی گفت: مردمی که در پهنه R۲۵۱  زندگی می‌کنند به خصوص در ماده ۱۲ با مشکلاتی زیاد روبه رو هستند.

وی با بیان اینکه اگر یک نفر بمیرد در برخی کوچه‌ها نه تابوت می‌رود و نه برانکارد، از اعضای شورا خواست برای باز شدن گره مردم، یک فوریت این مسئله مهم بررسی شود.

حامد سلیمی مدیرکل تدوین ضوابط و مقررات شهرداری تهران نیز در توضیح لایحه اظهار داشت: در شورای پنجم حدود اختیارات کمیسیون های داخلی مناطق براساس بازه و متراژ به ۵۰۰ متر تا سقف ۵ درصد رسید.

وی گفت: این نورگیرهای کاذب و تراس های روباز که منجر به تخلف می شود باید در حدود کمیسیون های داخلی مناطق رسیدگی شوند.

سلیمی افزود: در این اصلاحیه این امکان ایجاد می شود که با لحاظ حقوق همجواری اختیارات کمیسیون های داخلی تا یک عدد خاص افزایش یابد و پرونده ها  به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده نشود.

وی تاکید کرد: پهنه  ۲۵۱ R علاوه بر اینکه در منطقه ۱۲ مشکلاتی ایجاد کرده در منطقه ۶، ۷ و ۱۱ هم وجود دارد.

در نهایت اعضای شورای شهر یا اکثریت آرا یک فوریت لایحه اصلاحیه مصوبه چارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون های داخلی مناطق را تصویب کردند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون های داخلی مناطق شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش محله گردی توسط یکی از اعضای شورای شهر و با اشاره به وضعیت دوچرخه های رها شده در محله جوادیه گفت: اینکه شهروندان به چه شکل و به چه نحوه‌ای از دوچرخه‌ها استفاده ‌کنند به انتخاب مردم خواهد بود، مهم این است که دوچرخه‌هایی که سرمایه این شهر بودند و اکنون بدون هیچ دلیل منطقی محو شده‌اند و صدها و هزاران میلیارد تومان از اموال این شهر درحال از بین رفتن است را احیاء کنیم.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم را دوباره به آنها برگرداند ، به راحتی می‌توان از این دوچرخه‌ها در خیابان‌ها یا حد فاصل مراکز اموزشی و تجاری تا ایستگاههای حمل و نقل عمومی استفاده کرد اما متاسفانه در حالی که این امکانات وجود دارد مردم را محروم کرده‌ایم و حقشان را از آنها سلب کرده‌ایم.   تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی به وضعیت دوچرخه ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است.   رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند بارها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده‌ و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.   وی افزود اخیرا با مدیرعامل محترم سازمان ترافیک جلسه ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع نمایند.   وی با اشاره به پروژه در حال تکمیل اتصال بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان گفت: آنطور که متوجه شده‌ایم این پروژه مانع دسترسی به محله جوادیه خواهد شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد می‌کند باید هرچه سریعتر جلساتی برگزار شود تا مشکلی برای ساکنین ایجاد نشود و اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهیم مشکلی برای آنها ایجاد نکنیم و با افتتاح این پروژه زحمتی برای مردم ایجاد نکنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد