Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:16:14 GMT

آموزش‌های هلال احمر تاب آوری جامعه را ارتقا می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۸۸۷۴

آموزش‌های هلال احمر تاب آوری جامعه را ارتقا می‌دهد

به گزارش ایرنا، سید قاسم موسوی روز سه شنبه در حاشیه اجرای مانور پناه گیری و خروج اضطراری در شبکه توزیع نیروی برق منطقه شرق زنجان در چهارمین روز از هفته پدافند غیرعامل افزود: هلال احمر استان در راستای اهداف خود به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برنامه های را تدارک دیده که در این هفته به مرحله اجرا گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: اجرا و تمرین مانورهای پناه گیری و خروج اضطراری را در محل سازمان ها، شرکت های دولتی و غیردولتی انجام می دهیم.
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: با توجه به اینکه در زمان حاضر بیش از ‭۲۰۰‬ خانه هلال در سطح استان فعال است، آماده همکاری و ارائه آموزش های امدادی برای پرسنل سازمان ها و ادارات مختلف هستیم.‬
موسوی خاطرنشان کرد: برگزاری این مانور و تمرین ها برای آمادگی در شرایط اضطراری با محوریت و برنامه های خانه های هلال انجام می شود.
وی با بیان اینکه یکی از بخش های اصلی و حیاتی جامعه نیروی برق و توزیع آن است، تاکید کرد: این مسأله بسیار مهم به شمار می رود که در زمان حوادث ‌و تهدیدات بتوانیم این خدمت را به طور موثر، شایسته، بدون قطعی و یا حداقل زمان قطعی برای مردم، صنایع و ادارات و نهادها ارایه دهیم.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: با همکاری مدیریت شرکت توزیع نیروی برق استان و همکاران این مجموعه در واحدهای شهرستانی، تمرینی ترتیب داده شد و پناه گیری و خروج اضطراری نیروهای شاغل در این مجموعه انجام شد.
موسوی اضافه کرد: با توجه به اینکه آموزش های مورد نیاز در این خصوص ارایه شده بود، پرسنل شرکت توزیع نیروی برق امور شرق زنجان توانستند پناه گیری و خروج اضطراری را به درستی انجام دهند.
وی ادامه داد: این مهم بیانگر آن است که اگر حادثه و تهدیدی داشته باشیم بتوانیم در کمترین زمان ممکن همکاری بین بخشی را ایجاد کنیم تا بدون خسارت های جانی مدیریت درستی داشته باشیم.
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: هلال احمر از همه سازمان ها، ادارات دولتی، نهادها، مراکز خیریه و خانواده ها و مراکز آموزشی انتظار دارد با توجه به قرار گرفتن در هفته پدافند غیرعامل و در سایر روزهای سال از آموزش های امدادی هلال احمر بهره‌مند شوند.

بااستفاده از ظرفیت خانه هلال آموزش های امداد و نجات و مانورها انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز در ادامه گفت: در این شرکت به منظور مقابله با حوادث، بالایای طبیعی و انسان ساز برنامه های خاصی را تدارک دیده ایم.
علیرضا علیزاده اظهارداشت: علاوه بر برنامه تخصصی در خصوص پایداری خدماتی که برای مردم ارایه می دهیم خانه هلال جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در شرکت برق استان راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت خانه هلال  آموزش های امداد و نجات، اجرای مانورها در طول سال به مناسبت های مختلف به صورت مشترک با هلال احمر برگزار می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: در هفته پدافند غیرعامل مانور زلزله را در یکی از امورهای خدمات رسان برق با کمک هلال احمر برنامه ریزی شده بود، برگزار شد.

علیزاده به پایدار نگهداشتن شبکه خدمات رسانی شبانه روزی اشاره کرد و افزود: برنامه های ویژه ای در فصول مختلف سال متناسب با شرایط جوی و جغرافیایی تدارک دیده ایم که شارژ انبارهای بحران و اجرای مانورهای تخصصی بر روی پست های هوایی و زمینی در همه شهرستان های استان انجام می دهیم.
وی به قطعی برق در شرایط بحرانی اشاره کرد و اظهارداشت: بر اساس بعد حادثه تمهیدات اتخاذ شده در سطح استان انبارهای بحران سه  منطقه را شارژ کردیم تا به موقع در حادثه حاضر و با تجهیزات کامل اتصال برق را برقرار کنیم.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: اکیپ های بحران آماده مقابله و نارسایی های احتمالی در شبکه توزیع برق هستند.
گفتنی است در مانور پناهگیری، تخلیه اضطراری و حمل مصدوم با محوریت خانه هلال جمعیت هلال احمر استان زنجان در شرکت توزیع نیروی برق منطقه شرق زنجان، با حضور مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان، معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان، معاون مدیریت بحران استان زنجان، رئیس هلال احمر شهرستان زنجان، و معاونین و کارکنان این مجموعه شرکت توزیع برق زنجان برگزار شد.
در حاشیه این مانور چادرهای هلال احمر جهت اسکان موقت برپا شد.

برچسب‌ها امداد و نجات زنجان شركت‌ توزيع نيروی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امداد و نجات زنجان شركت توزيع نيروی برق امداد و نجات زنجان شركت توزيع نيروی برق عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان عامل شرکت توزیع نیروی برق استان پناه گیری و خروج اضطراری هفته پدافند غیرعامل آموزش های امداد استان زنجان گفت امداد و نجات مدیر عامل خانه هلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، سیدعلی حجتی اظهار کرد: طرح یاس بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگر امدادی در بین مددجویان (دختران ۳۰ تا ۴۰ سال مجرد) زیر حمایت کمیته امداد اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: در این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.
استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.
این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان