Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، یکی از قطعاتی که در ساخت ماشین‌آلات و ابزار صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، یاتاقان است که در حال حاضر یک شرکت دانش‌بنیان توانست این قطعات را بسازد.

محمد تبدلات رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان گفت: در این شرکت انواع یاتاقان‌های سبک و سنگین لغزشی با پوشش بابیت متناسب با نوع نیاز با فناوری خاص خود تولید می شود، در هر وسیله‌ای که قابلیت حرکت و چرخش دارد، یاتاقان نقش آفرینی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: فعالان فناور این شرکت با استفاده از ماشین‌های کنترل خودکار می‌توانند قطعات را با دقت بسیار بالا بسازند. مهم‌ترین محصول دانش‌بنیان این شرکت ساخت و بازسازی انواع یاتاقان با ساختار بابیت و سیل‌های پالایشگاهی، نیروگاهی و سایر صنایع است.

مزیت تولید و بازسازی یاتاقان با ساختار بابیت

این فناور یادآور شد: هرکجا که سامانه‌ای دوار فعالیت می‌کند، بابیت نیز به عنوان آلیاژی فداشونده، حضوری فعال دارد.   روش‌های رایجی برای ریخته‌گری یاتاقان وجود دارد اما این شرکت دانش‌بنیان از روش و ساختار بابیت با پایه قلع بهره جسته است، روشی که نوآورانه بوده و مزایای بسیاری دارد.

تبدلات همچنین گفت: یاتاقان‌های بابیتی به عنوان تکیه‌گاه اصلی شفت و اجزای متصل به آن از جمله اجزای مهم در پمپ‌ها، کمپرسورها، ژنراتورها و توربین‌ها به کار می‌رود؛ این آلیاژ در صنایع مکانیک و داخل هر نوع تجهیزات دوار کاربرد دارد و به‌صورت ساده زیر دو سر هر شفت و محوری برای چرخ و تولید انرژی استفاده می‌شود.

وی افزود: در یک نمونه از دستاوردها، فعالان این شرکت توانستند یاتاقان توربین یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نیروگاهی کشور را تولید کنند،  قطعه‌ای که تا پیش از آن، از مسیر واردات و با هزینه‌های ارزی هنگفت تامین می‌شد، این یاتاقان در نیروگاه‌های متعددی کاربرد دارد و قادر است سالانه میلیون‌ها دلار از خروج ارز از اقتصاد کشور پیشگیری کند.

این فعال دانش بنیان تصریح  کرد: قیمت تمام‌شده محصول ایران‌ساخت، ۲۰ درصد قیمت اروپایی است و با فعالیت این شرکت دانش‌بنیان، عملاً واردات این قطعه به طور کلی قطع شده است و با تکیه بر توان تولید داخلی تأمین می‌شود.

تبدلات ادامه داد: نیروگاه‌ها، پتروشیمی، صنایع نفت و گاز، کارخانه‌های سیمان مس و فولاد مشتریان بالقوه این دست محصولات ایران‌ساخت هستند و تاکنون ۶۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی در این شرکت شده به همین میزان نیز اشتغال‌ غیرمستقیم ایجاد شده است.

برچسب‌ها ایران ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان ها ایران ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان ها شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا