Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@21:17:58 GMT

سازمان هواشناسی هشدار داد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۹۰۵۴

سازمان هواشناسی هشدار داد

سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در ۱۳ استان از پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ آبان ماه) هشدار داد. ناطقان: با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: بارش شدید باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پنجشنبه (۱۳ آبان ماه) برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شمال تهران، جنوب همدان، جنوب مرکزی، غرب و شمال اصفهان و ارتفاعات سمنان، جمعه (۱۴ آبان ماه) برای استان‌های قم، تهران، البرز، نیمه غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، کرمان و غرب یزد و شنبه (۱۵ آبان ماه) برای استان‌های تهران، قم، البرز و غرب اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





در این شرایط جوی آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توام با کاهش دید، مه آلودگی تاخیر یا احتمال لغو پروازها، احتمال برخورد صاعقه و وقوع کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام عبور از گردنه‌های برفگیر، بازگشایی آبروهای درون شهری و دهانه پل‌ها، آمادگی راهداری برای بارش برف در گردنه‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جابجایی عشایر کوچ‌رو توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
منبع: ایسنا برچسب ها: ناطقان ، سازمان ، هواشناسی ، بارش ، هشدار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ناطقان سازمان هواشناسی بارش هشدار سازمان هواشناسی آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های سیل‌آسا در لرستان/ هشدار تخلیه روستای کمندان

بارش‌های سیل‌آسای لرستان تاب‌‌آوری زیرساخت‌های این استان را بیش از گذشته عیان می‌کند تا همچنان خسارت در بارندگی‌ها ادامه یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سامانۀ بارشی اخیر که از 12اردیبهشت به مناطق غربی کشور وارد شده‌است، هشدار نارنجی هواشناسی را در لرستان صادر کرد.

وقوع بارش‌های ادامه‌دار در لرستان بارندگی 108میلی‌متر را در رومشکان ثبت کرده‌است و آب‌گرفتگی خیابان‌ها را در کوهدشت، پلدختر و خرم‌آباد شدت داده‌است.

هواشناسی هشدار شدت بارش‌ها را در حالی برای لرستان صادر کرده‌است‌ که راه‌ها و پل‌های تخریب‌‌شدۀ سیل 1398 در این استان هنوز موقت است و بی‌اعتبار.

بارش‌های لرستان که در مناطق غربی و جنوبی این استان از شدت بیشتری برخوردار است، برق شهر معمولان و آب روستای دمرود افرینه را قطع کرد تا بار دیگر خسارت و هراس‌های سیل بیش‌ازپیش عیان شود.

از سوی دیگر روستای کمندان در ازنا با افزایش شدت بارش‌ها در معرض خطر سیل است و هشدار تخلیه به ساکنان این روستا داده شده‌است.

روستای کمندان تخلیه شود

محمدرضا فاتحی، فرماندار ازنا، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در این شهرستان، گفت: بارندگی در ازنا از ظهر امروز شدت یافته‌است.

او با تأکید به اعزام نیروهای امدادی، راهداری، نیروی انتظامی و هلال‌احمر به روستای کمندان، اضافه کرد: ساکنان این روستا که در نزدیکی مخزن سد قرار دارند هرچه سریع‌تر به اماکن امن مورد تأیید ستاد بحران انتقال یابند.

فرماندار ازنا با اعلام احتمال سیلابی‌شدن منطقۀ کمندان، عنوان کرد: آب پشت سد کمندان در حال افزایش است و تدابیر لازم را برای جلوگیری از هرگونه خسارتی به‌کار می‌بریم.

او اعلام کرد: گردشگران و طبیعت‌گردان هرچه سریع‌تر از مناطق کوهستانی اشترانکوه و به‌ویژه کمندان فاصله بگیرند و در صورت بروز حادثه با شماره‌های اضطراری 115 و 110 تماس بگیرند.

ثبت 108 میلی‌‌متر بارش باران در رومشکان

بهروز مرادپور، مدیرکل هواشناسی لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به تداوم بارندگی در لرستان، گفت: شدت بارش‌ها در این استان تا سه ساعت دیگر به‌صورت رگباری ادامه دارد.

او اضافه کرد: سامانۀ بارشی اخیر امشب از جو لرستان خارج می‌شود، اما بارش‌های رگباری و خفیف را در برخی از نقاط این استان به‌دلیل وجود رطوبت کافی و بالا در فردا شنبه 15 اردیبهشت خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اعلام بیشترین بارش سامانۀ اخیر در رومشکان با 108میلی‌متر یادآور شد: کمترین میزان بارندگی نیز در دورود با 14میلی‌متر ثبت شده‌است.

مرادپور با بیان اینکه متوسط بارندگی لرستان در حال حاضر 46میلی‌متر است، بیان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش سه درصدی برخوردار است.

مدیرکل هواشناسی لرستان اعلام کرد: بارش‌های اخیر در مناطق جنوبی و تا حدودی شمالی از شدت بیشتری برخوردار است، اما بارش‌های کمتری را در مناطق شرق و جنوب‌شرق این استان شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی به کشاورزان
  • بارش‌های سیل‌آسا در لرستان/ هشدار تخلیه روستای کمندان
  • هواشناسی پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت؛ هشدار قرمز سیل و بارش
  • ببینید | هواشناسی هشدار داد؛ بارش باران شدید و تگرگ در این استان‌ها
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای مناطق جنوبی کشور
  • فیلم| هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است
  • ببینید | هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است