Web Analytics Made Easy - Statcounter

در میان افراد موفق جهان در زمینه‌های مختلف از کسب و کار و امور مالی گرفته تا دستاورد‌های علمی، ورزشی، سیاسی و ... نام زنانی می‌درخشد که علاوه بر مسئولیت مادرانه و خانواده، توانسته اند پله‌های پیشرفت را طی کرده و به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی معاونت سیما؛ به تازگی شبکه پنج سیما برنامه‌ای با عنوان «مهربانو» به روی آنتن برده که سعی دارد داستان زنان موفق کشورمان را به تصویر درآورد تا الگویی مناسب را به زنان این سرزمین معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستند «مهربانو» با محوریت معرفی زنان موفق به تهیه کنندگی زینب پورابراهیم و کارگردانی مشترک ساسانه گلستانه و زینب پورابراهیم در جدول پخش برنامه‌های پاییز شبکه پنج جانمایی شده است.

«مهربانو» قصد دارد، یک روز از زندگی این بانوان موفق جامعه در مشاغلی همچون پزشک، نویسنده، شاعر، هنرمند، کارآفرین و... را برای مخاطبان به تصویر بکشد به همین بهانه با زینب پورابراهیم در خصوص هدف ساخت این برنامه و گفتگو کرده ایم.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

پورابراهیم درباره چگونگی شکل گیری ساخت چنین برنامه‌ای گفت: از آنجایی که خود من در عین این که شاغل بودم و در کنار انجام وظایفم، به ورزش هم می‌پرداختم به نوعی این دغدغه‌ها که چطور خانم‌ها می‌توانند با یک برنامه ریزی درست و اصولی به امور مختلف زندگی بپردازند و یک بعدی نباشند همواره مورد نظرم بود.

از سال ۱۳۸۹ در شبکه‌های مختلف سیما، طرح چنین برنامه‌هایی را ارائه می‌کردم و آیتم‌های مختلف را برای تهیه کنندگان مختلف می‌ساختم. در سال ۹۱ در برنامه «بیدار باش» شبکه ورزش یک بخش به نام «مادرانه» تهیه کردم که به مادران ورزشکار اختصاص داشت.

وی ادامه داد: بعد از ساخت بخش‌های کوچک مربوط به بانوان در برنامه‌های مختلف، طرح جدیدم در خصوص ساخت یک برنامه مستقل در خصوص بانوان موفق را به شبکه پنج سیما ارائه کردم و مورد موافقت قرار گرفت و پیش تولید این برنامه با عنوان «مهربانو» آغاز شد.

تهیه کننده این برنامه ادامه داد: ما در این برنامه به سراغ مادران موفق و فعال می‌رویم و نشان می‌دهیم که چطور توانسته اند با برنامه ریزی خود به موفقیت‌های بزرگی دست یابند و علاوه بر انسجام و تحکیم فضای خانواده، در اجتماع هم توانسته اند به عنوان ورزشکار، فعال اجتماعی، کارآفرین، هنرمند، شاعر و ... نقش آفرینی کنند.

پورابراهیم اظهار داشت: در برنامه «مهربانو» به سراغ مادران موفقی از بین هنرمندان، شعراء، نویسندگان، نمایندگان مجلس، کارآفرین و یا حتی بانوانی که در منزل خود فعالیت می‌کنند، می‌رویم.

در واقع هدف برنامه این است که مادرانی که کانون خانواده خود را حفظ کرده و یک خانواده مسنجم دارند و برای زندگی خود مدیریت و برنامه ریزی می‌کنند، به عنوان الگوی موفق معرفی کنیم.

وی با اشاره به این که برای پیدا کردن مادران موفق، تیم‌هایی در رسانه‌ها و ارگان‌های مختلف این امر را دنبال کردند، افزود: از طریق فضای مجازی فراخوان دادیم تا افراد واجد شرایط که مولفه‌های لازم و مورد نظر ما را داشتند، خود را معرفی کنند.

پورابراهیم با اشاره به این که ضبط «مهربانو» همچنان ادامه دارد، گفت: دوربین این برنامه همراه با سوژه انتخابی برنامه، یک روز کامل از صبح تا شب زندگی شخصی و کاری او را به تصویر می‌کشد و مقطعی از زندگی شان روایت می‌شود و البته حضور این مادران و بانوان تنها محدود به تهران نیست و چهره‌هایی از دیگر شهر‌ها نیز در برنامه دیده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر تهیه و تولید این برنامه به فصل دوم برسد احتمالا علاوه بر حفظ ساختار کنونی، شاهد فضای گفتگو محور با حضور مجری با دکوری متناسب با موضوع برنامه در خدمت بانوان عزیز خواهیم بود.

پورابراهیم تاکید کرد: بیش‌تر تلاش خواهیم کرد سراغ بانوان شهرستانی هم برویم گرچه در فصل یک هم ما با چند مادر فعال و موفق در شهر‌های مختلف کشورمان به گفتگو نشسته ایم و مقطعی از زندگی آن‌ها را به تصویر درآورده ایم.

مستند «مهربانو» کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیماست که سه‌شنبه و پنج شنبه هر هفته ساعت ۱۶:۱۰ از این شبکه پخش می‌شود.

 انتهای پیام/

برچسب ها: صدا و سیما رسانه ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صدا و سیما رسانه ملی شبکه پنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار جهانبخش در نشست با تشکل‌ها و فعالان حوزه عفاف و حجاب با اشاره به اجرای موفق طرح نور در استان گفت: طرح عفاف وحجاب و برخورد قانونی با ناهنجاری‌های اجتماعی از ۲۵ فروردین آغاز شده و بطور مستمر ادامه خواهد داشت.   فرمانده انتظامی استان وی با بیان اینکه قاطبه مردم به ویژه بانوان استان متدین و مقید به رعایت ارزش‌های اسلامی هستند افزود: از همراهی مردم، دختران و بانوان که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند، قدردانی میکنیم.    حجت الاسلام مومن دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه بر تداوم اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: اجرای این طرح براساس قانون و وظایف محوله و در راستای پاسخگویی به مطالبه به حق مردم اجرا میشود.

دیگر خبرها

  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی
  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است