Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدیه تهرانی بازیگر نام آشنای سینمای ایران و ماجرای بایکوت شدن او توسط تهیه کنندگان آن هم به خاطر محمدرضا گلزار ماجرایی عجیب و خواندنی است.

به گزارش برنا؛ هدیه تهرانی دومین سوپر استار زن بعد از انقلاب ، رکورد های زیادی در سینما دارد . مثلا اولین زنی که دستمزدش از ستاره های مرد بیشتر بود یا نامش در تیتراژ قبل از سایرین می آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شاید مهمترین رکورد او این باشد که تنها بازیگر زنی است که از سوی تهیه کنندگان سینما با نامه رسمی و سرگشاده رسانه ای بایکوت شد.

این اتفاق تنها در سینمای قبل از انقلاب و برای بهروز وثوقی سابقه داشت، تازه آنجا هم کار به نامه رسمی نکشید.

هدیه تهرانی در سال ۷۹ با نامه رسمی سندیکای تهیه‌کنندگان سینما به وزیر وقت ارشاد رسماً بایکوت شد.

تهیه کنندگان در این نامه رفتار خانم تهرانی که ؛ « برای قبول هر پیشنهاد اصرار دارد که پسرک جوانی بدون هیچ سابقه سینمایی باید نقش مقابل او را بازی کند» را به ستاره سالاری تعبیر و به همین دلیل خواستار برخورد با او شده بودند.

در این نامه به صراحت نام گوگوش هم آمده و تهیه کنندگانی که متن را امضا کرده بودند به وزیر ارشاد هشدار دادند که؛ «این خانم کاری کرده که حتی فائقه آتشین نیز در سینمای قبل از انقلاب نکرده است!»

خلاصه داستان این بود که خانم تهرانی در آن مقطع با توجه به جایگاه میان تماشاگران، پیشنهادات زیادی داشت و برای قبول هر فیلم شرط می کرد که نقش مقابلش را باید فردی خاص بازی کند.

اتفاقی که همیشه سابقه داشته اما در مورد ایشان فرقش این بود که او اصرار به استفاده در تمام فیلمها – با هر ژانر و نقش – از «یک نفر» داشت و آن یک نفر نیز فرد گمنامی بود که سرمایه تهیه کننده را تهدید میکرد.

آن فرد خاص بعدها خود سوپر استار بزرگ سینما شد؛ «محمدرضا گلزار» که در آن مقطع کسی او را نمی شناخت و نوازنده گروه آریان بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب رسانه بازی سرمایه هدیه تهرانی گلزار تهیه کنندگان هدیه تهرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات با هدف تامین مالی شرکت‌های صادراتی در صنایع پیشرفته به امضا رسید.

سمانه توکلی مدیر بازاریابی و امور مشتریان صندوق ضمانت صادرات در مراسم این تفام‌نامه که امروز در محل نمایشگاه اکسپو برگزار شد، گفت: مشارکت در زمینه تعریف مدل‌های جدید حمایتی و تامین مالی با محوریت صادرات و صدور ضمانتنامه‌های مشترک جهت حمایت از شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های حمایتی و وثایق ترجیحی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری در زمینه اعتبارسنجی شرکت‌ها از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.
توکلی عنوان کرد: همچنین تسهیل ارائه خدمات هر دو صندوق به ذی‌نفعان فعال در زمینه صادرات و صنایع پیشرفته در اولویت برنامه‌های امسال هر دو مجموعه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و تبادل تجارب و اطلاعات در ارزیابی ریسک و توسعه زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، مشارکت در تامین مالی طرح‌های صادراتی با نرخ ترجیحی و حمایتی و هدایت جامعه هدف صنایع پیشرفته بالقوه به استفاده از ظرفیت‌های بیمه‌ای و ضمانت‌نامه‌ای صندوق ضمانت صادرات برای شرکت‌های صادراتی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار