Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ اعلام کرد: بارش شدید باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پنجشنبه (۱۳ آبان ماه) برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شمال تهران، جنوب همدان، جنوب مرکزی، غرب و شمال اصفهان و ارتفاعات سمنان، جمعه (۱۴ آبان ماه) برای استان‌های قم، تهران، البرز، نیمه غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، کرمان و غرب یزد و شنبه (۱۵ آبان ماه) برای استان‌های تهران، قم، البرز و غرب اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط جوی آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توام با کاهش دید، مه آلودگی تاخیر یا احتمال لغو پروازها، احتمال برخورد صاعقه و وقوع کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام عبور از گردنه‌های برفگیر، بازگشایی آبروهای درون شهری و دهانه پل‌ها، آمادگی راهداری برای بارش برف در گردنه‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جابجایی عشایر کوچ‌رو توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

کد خبر 635538 برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران سازمان هواشناسي باران هشدار نارنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در شهر مدینه عربستان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای الخلیج الآن، در پی بارش شدید باران در شهر مدینه منوره، سیل در برخی از نقاط این شهر جاری شده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آبگرفتگی شدید معابر و زیرآب رفتن خودروها است.

سازمان هواشناسی عربستان سعودی عصر دوشنبه برای شهر مدینه منوره بارش شدید باران پیش بینی و هشدار قرمز هواشناسی صادر کرده بود.

طی روزهای گذشته نیز در برخی از مناطق عربستان سعودی و کشورهای امارات متحده عربی و عمان طوفان‌های موسمی همراه با بارش شدید باران و تگرگ به وقوع پیوست که منجر به جاری شدن سیل شده بود.

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیل در شهر مدینه عربستان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد با وقوع تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق در اصفهان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته