Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@13:57:07 GMT

۲۵۰ هزار شغل در نیمه نخست امسال ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۹۷۳۴

۲۵۰ هزار شغل در نیمه نخست امسال ایجاد شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله عبدالملکی در حاشیه بازدید از یک مرکز فناوری خودرو اظهار کرد: در جلسه شورای عالی اشتغال، زیست بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: قرار شد تا آخر سال ۱۴۰۱، یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات سامانه‌های وزارت کار، در ۶ ماه اول امسال ۲۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده که در حال تقویت آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی دو ماه گذشته سرعت دستگاه‌ها از جمله سازمان فنی و حرفه ای افزایش یافته است.

عبدالملکی گفت: اوایل فصل زمستان نیز عملکرد مورد انتظار سال ۱۴۰۰ را اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی فنی را برای ایجاد اشتغالزایی توسعه می‌دهیم، گفت: بر اساس ارزیابی‌ها، بیش از ۸۵ درصد از افرادی که شغل مناسب ندارند، فاقد مهارت هستند، از این رو اگر مساله مهارت‌آموزی حل شود بخش قابل توجهی از اشتغال ناپایدار و غیررسمی و سایر موارد حل شدنی است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه تعامل با صنعت یکی از مهمترین اقدامات سازمان فنی و حرفه ای کشور در دولت سیزدهم است، گفت: ارتباط با صنایع بزرگ برای ایجاد کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در جوار آنها، از مهمترین برنامه‌های دولت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال‌های آینده فضا برای ایجاد اشتغال، آسان‌تر خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه شغل کاذب، شغلی است که ارزش افزوده ایجاد نمی‌کند و ما به دنبال خوداشتغالی هستیم، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم فضای بیمه‌ای کشور را به نحوی طراحی کنیم که همه مایل باشند خود را بیمه کنند از این رو سازمان تأمین اجتماعی نیز اعلام کرد که اکنون زنان خانه دار هم می‌توانند حق بیمه خودشان را پرداخت کنند و در آینده بازنشسته شوند.

عبدالملکی گفت: در حال تسهیل کردن این فضا هستیم ولی نمی‌توانیم الزام کنیم که افراد خودشان را بیمه کند ما تنها می‌توانیم کارفرماها را ملزم به بیمه کارگران کنیم.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه روستاییان و عشایر فعالیت‌های جدیدی را شروع کرده است، گفت: در ۲ ماه گذشته تعداد افراد بیمه شده ۲ برابر شده و از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به نزدیک سه میلیون نفر رسیده است. این صندوق زمینه را برای رونق کسب و کار و تسهیل فضای بیمه‌ای فراهم کرده است.

کد خبر 5342190

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی اشتغال حجت الله عبدالملکی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اشتغال زایی مرکز آمار ایران قیمت دلار حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت وزارت جهاد کشاورزی وزارت امور اقتصادی و دارایی قیمت یورو سامانه هوشمند سوخت لایحه بودجه 1401 نهضت ملی مسکن وزارت صنعت معدن و تجارت شاخص کل بورس قیمت جهانی نفت قیمت جهانی طلا اقتصاد آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حج امسال حج برائت از جنایات اسرائیل و آمریکاست، صهیونیست‌ها در موقعیت خودکشی، موافقت حماس با پیشنهاد آتش‌بس مصر و قطر، تیتر برخی از روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت است.

دیگر خبرها

  • حج امسال حج برائت است
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • صفحه نخست روزنامه‌ها- یکشنبه۱۶ اردیبهشت