Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@07:17:42 GMT

افتتاح پارک ملی پاندا‌های غول‌پیکر در چین

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۹۷۷۶

افتتاح پارک ملی پاندا‌های غول‌پیکر در چین

آفتاب‌‌نیوز :

این پارک ۲۰ هزار و ۱۷۷ کیلومتر مربع مساحت دارد و مقام‌های محلی راه‌اندازی آن را آغازی برای شهرت بیش از پیش پاندای غول پیکر و استان سیچوان در سطح جهانی می‌دانند.

استان سیچوان در جنوب غربی چین، زیستگاه ۱۹۳۵ قلاده پاندای غول‌پیکر است و این تعداد بیش از ۷۶ درصد کل پانداهای غول‌پیکر در سراسر جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این میان ۱۳۸۷ قلاده پاندای غول‌پیکر وحشی و بقیه اسیر هستند.

مسئولان محیط زیست منطقه در سال‌های اخیر با انجام مجموعه‌ای از پروژه‌های احیای زیستگاه‌ها و ایجاد ذخایر طبیعی به گونه‌ای قابل توجه، کیفیت محل زندگی پانداهای غول‌پیکر را بهبود بخشیده‌اند.

آخرین داده ها نشان می‌دهد که تعداد این‌ گونه جانوری و همزمان مساحت زیستگاه آنها در حال رشد است.

جمعیت این حیوان در دهه ۸۰ میلادی به زیر ۱۰۰۰ قلاده رسیده بود و از آن زمان تاکنون مساحت زیستگاه پاندا از کمی بیش از یک میلیون هکتار به بیش از دو میلیون هکتار افزایش یافته است.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پاندا چین غول پیکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، مهدی سرخوش اظهار داشت: میزان واگذاری اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۹ هزار و ۴۵ هکتار و به تعداد یک‌هزار و ۲۰۳ مورد به متقاضیان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی، وابسته و غیرکشاورزی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه‌داد: از این میزان مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۵ هکتار به تعداد ۹۱۷ مورد برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و تعداد ۲۸۶ مورد به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار برای طرح‌های تولیدی و صنعتی زمین واگذار شده است.

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور افزود: سال گذشته در راستای نظارت بر اراضی واگذار شده، تعداد ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید توسط عوامل نظارتی انجام شده که نتیجه آن تشکیل ۲۷۸ جلسه هیأت‌های نظارت ماده ۳۳ استانی بود که سه هزار و ۱۸۹ پرونده در این جلسات مطرح و درباره تمدید قرارداد مربوطه، تعیین مهلت برای اجرای طرح، یا فسخ قرارداد و استرداد زمین و سایر تکالیف مقرر در قانون و مقررات حاکم تصمیم‌گیری شده است.

وی تصریح کرد: درباره موضوع واگذاری باتوجه به تکلیف ابلاغی سیاست‌های سازمان متبوع، برنامه تکلیفی برای استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط و عملکرد استانی مشخص شده و ابلاغ خواهد شد.

سرخوش ادامه‌داد: مقرر شده استان‌ها با استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی سازمان پیگیری لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: در راستای رفع نقایص موجود، اصلاح دستورالعمل نظارت بر طرح‌ها به انضمام فرم‌های مربوطه و ضوابط اجرایی لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد