Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@17:31:29 GMT

سردار جلالی: در حال تغییر جنس دارایی‌های‌مان هستیم

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۹۷۷۹

سردار جلالی: در حال تغییر جنس دارایی‌های‌مان هستیم

آفتاب‌‌نیوز :

سردار غلامرضا جلالی با حضور در جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اقتدار ملی، فرهنگ و نمادهای ملی نیز جزو دارایی‌های معنوی یک کشور است، اظهار کرد: در حوزه دارایی‌ها و زیرساخت‌ها، به دلیل تحول فناورانه، در حال تغییر جنس دارایی‌هایمان هستیم و حمایت از این دارایی‌ها نیز الزامات خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رشد و توسعه فناوری و اثرگذاری آن بر دامنه تهدیدات، افزود: ما امروز با تهدیداتی مواجهیم که در ذات فناوری نهادینه شده است و رفع آسیب‌پذیری‌ها، نیازمند راهبردهای نوین و به‎روز است؛ چرا که روش‌های قدیمی دیگر در برابر تهدیدات نوین و پیچیده پاسخگو نیست.

جلالی یادآور شد: در بررسی تهدیدات باید به پیامدهای ناشی از آنها و مدیریت مخاطرات توجه کرد. امروز دشمن به دنبال اقداماتی است که پیامدها و اثرات گسترده داشته باشد و هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله فضای سایبری، یکی از این تهدیدات است که امروز به عنوان راهبرد در دستور کار دشمن ما قرار گرفته است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: از همین رو هر دستگاه بر حسب ماموریت و رسالتی دارد باید برای جلوگیری از آسیب پذیری و ارتقای تاب آوری، در گام نخست به چند سوال جدی پاسخ دهد. اینکه عناصر تهدیدات آن حوزه چیست؟ دارایی هایش کدام است و چه ارزشی دارد؟ حیاتی است، حساس است یا مهم؟

وی با اشاره به شرایط وزارت ورزش و ارتقای زیرساخت‌های آن، اظهار کرد: یکی از مهمترین دارایی‌های این وزارتخانه، عمدتا زیرساخت‌های ورزشی است. یکی از موارد مهم در این زمینه بررسی استحکامات این زیرساخت‌ها از منظر پدافند غیرعامل است تا ایمنی، امنیت و پایداری آن متناسب با اهمیت آن زیرساخت مشخص شود و اقدامات اصلاحی یا تقویتی لازم انجام گیرد.

جلالی با بیان اینکه رویکرد پدافند غیرعامل باید در ذات توسعه پروژه‌های زیرساختی ورزشی باشد، گفت: در این صورت فضاها و اماکن با چندمنظوره سازی به عنوان کانون‌های آرام در دل بحران کارکرد خود را در تسهیل مدیریت بحران اجرا کنند.

جلالی با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور و وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: یکی از این زمینه ها، تعیین الزامات پدافند غیرعامل براساس استاندارهای ملی برای زیرساخت های ورزشی است. همچنین ساخت مجموعه های ورزشی چند منظوره برای استفاده در مواقع بحران و کمک به تسهیل مدیریت بحران، یکی دیگر از زمینه های مشترک همکاری است.

وی یادآور شد: زمینه دیگر مشترک همکاری با وزارت ورزش همکاری و هم افزایی در زمینه اصلاح سیاست‌های جمعیتی کشور و صیانت از جمعیت به عنوان مولفه قدرت ملی است. این در حالی است که متاسفانه سیاست گذاری های ناصحیح سبب شده تا ما با یک شتاب کاهنده در موضوع جمعیت مواجه باشیم که می تواند بسیاری از مولفه های و عرصه های قدرت آفرین کشور همچون حوزه دفاعی، اقتصادی، اجتماعی را دستخوش چالش کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به مصوبه مجلس در زمینه جمعیت و خانواده تاکید کرد: خوشبختانه با اصلاح و تامین نظر شورای نگهبان این طرح تایید شد که امید است گام بلندی در سیاستگذاری کشور به نفع صیانت از رشد جمعیت برداشته شود.

جلالی در پایان با اشاره به تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل در حوزه ورزش و جوانان اظهار کرد: خوشبختانه مقدمات این طرح با کمک سازمان پدافند غیرعامل کشور و وزارت ورزش و جوان فراهم و اهداف آن احصاء شده است که با همکاری و مساعدت وزارت ورزش و جوانان هرچه سریعتر این طرح به سرانجام برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سردار جلالی سازمان پدافند غیرعامل وزارت ورزش سازمان پدافند غیرعامل ورزش و جوانان وزارت ورزش زیرساخت ها دارایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: سلاح و قطب‌نمای بصیرت می‌تواند کشور را نسبت به تهدیدات بیگانگان بیمه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک با جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: مهمترین پایه پدافند غیرعامل، آگاهی‌بخشی در خصوص تهدیدات است، مردم همان‌طور که نسبت به زلزله و بلایای طبیعی از آمادگی لازم برخوردار هستند، باید نسبت به تهدیدات نرم دشمنان نیز آماده باشند که یکی از آنها به‌کارگیری جوانان مومن انقلابیِ دارای عزم و اراده در بخش‌های مختلف است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش همگانی برای مقابله با تهدیدات، افزود: خدا را به سبب وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی که همواره نسبت به تهدیدات پیش روی هشدار می‌دهند شکرگزاری می‌کنیم.

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان، جذب جوانان به عرصه‌های مختلف دفاع از کشور را یکی از راهکارهای تقویت پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: در شرایطی که جوانان و دانشجویان دانشگاه‌های بزرگ آمریکا خشم و انزجار خود را نسبت به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه بیان می‌کنند، لازم است فضای داخل کشور نیز در مسائل مختلف ملی و بین‌المللی از ظرفیت جوانان بهره‌مند شود.

مطیعی با اشاره به طراحی‌های پیچیده دشمنان برای اعمال جنگ نرم علیه ملت ایران، خاطرنشان کرد: الطاف خداوند در عرصه جنگ نرم نیز شامل نظام جمهوری اسلامی ایران شده است که نمونه‌های آن را در وقایع اخیر مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هر فردی در هر جایگاهی باید به وظیفه خود به بهترین وجه عمل کند، تصریح کرد: سلاح و قطب‌نمای بصیرت می‌تواند کشور را نسبت به تهدیدات بیگانگان بیمه کند.

کد خبر 749417

دیگر خبرها

  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور