Web Analytics Made Easy - Statcounter

جافر وفایی سالاری با اشاره به رشد قابل توجه تکواندو در لرستان از سال 92 تاکنون،گفت: از نظر فدراسیون تکواندو هیات تکواندو لرستان یک هیات پویا وفعال درکشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ وفایی روز سه شنبه 11 آبان ماه 1400در این گفت وگو با اشاره به قدمت ورزش تکواندو درلرستان ،گفت: رشته تکواندو در لرستان از سال 58 در بروجرد و از سال 60 در خرم آباد شروع به فعالیت رسمی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* رشد قابل توجه تکواندو در لرستان از سال 92 تاکنون

اوکه سرهنگ بازنشسته ناجا ،دارای دکترای تربیت بدنی و از سال  92  نیز ریاست هیات تکواندو لرستان را برعهده دارد با اشاره به عملکرد این هیات ،افزود: از سال 92 براساس ارزیابی ها تکواندو لرستان در رده 22 کشور قرار داشت ولی در سال 97 براساس آخرین ارزیابی ها یک رشد پلکانی  داشتیم  و دررده نهم  کشوری قرار گرفتیم البته ارزیابی های سال 98 و99 هنوز انجام نگرفته است ولی  در کل  یک رشد قابل ملاحظه در تکواندو لرستان  را شاهد هستیم.

وفایی با بیان اینکه  یکی از هیات هایی هستیم که در کشور بیشترین فعالیت را در زمینه رشد جمعیت تکواندو داریم،تصریح کرد: فدراسیون به هیات تکواندوی  لرستان به عنوان یک هیات فعال وپویا نگاه می کند به طوریکه در ارزیابی هیات ها همیشه جزء پنج هیات برتر کشور هستیم ؛ در این مدت براساس ارزیابی های سال 96 به عنوان استان توسعه یافته تکواندو مورد تجلیل قرار گرفتیم و از این لحاظ جزء سه استان برتر کشور شدیم.

 *خانه تکواندو لرستان یکی مجهز ترین های کشور است

رییس هیات تکواندو لرستان  با بیان اینکه در حال حاضر خانه تکواندو لرستان یکی از مجهز ترین خانه های  تکواندو در کشور است ،گفت: تکواندو لرستان تا سال 92 حتی از یک مکان که امور اداری در انجام گیرد یا یک سالن تمرینی مشخص داشته باشد محروم بود  ولی با رایزنی  های انجام گرفته طبقه دوم خانه جودو را به خانه تکواندو تبدیل کردیم  وسال 93 توانستیم برای اولین بار خانه تکواندو لرستان را راه اندازی کنیم.

او ادامه داد :تا سال 92 حتی فاقد  کوچکترین سیستم داوری بودیم  ولی در این مدت  باتوجه به فعال کردن آموزش ها در زمینه  مربیگری  و داوری   در سطح همه شهر ها وبخش های تابعه رشد قابل توجهی داشته ایم .

* فعالیت بیش از 70 باشگاه تکواندو در سطح استان

وفایی با بیان اینکه در تمام مناطق محروم استان باشگاه فعال تکواندو وجوددارد ،یادآورشد: بیش از 70 باشگاه ثبت شده خصوصی ودولتی وجوددارد.

 او از اهدای سه تخته تاتامی به صورت رایگان با هماهنگی فدراسیون به روستاهای هدف تکواندو در استان خبرداد وافزود:قبلا  برای پوشش تکواندو تمام استان ازجمله در سطح روستا ها دوره های ویژه با تخفیف دان دو برگزارکردیم  تا بتوانند براساس طرح ذکات دوره مربی گری را  درجهت گسترش تکواندو در سطح روستاهای استان آموزش ببینند.

وفایی با بیان اینکه از همه پتانسیل های  نیروی انسانی درکمیته های  هیات استان استفاده کرده ایم ، عنوان کرد: اکثر شهرها در ترکیب کمیته های هیات عضویت دارند ونقش ایفا می کنند.

 رییس هیات تکواندو لرستان بیان کرد: سال 98 در رقابت های قهرمانی کشور  در تبریز جزء 6 استان برتر کشور شدیم؛سال 97 در رقابت های آزاد آسیایی کیش جام فجر 6 نماینده داشتیم که سه مدال کسب کردیم وامسال هم در مسابقات جام فجر برای اولین بار موفق شدیم 7 نماینده داشته باشیم  ودو مدال برنز ونقره را کسب کنیم همچنین برای اولین بار ابراهیم مهاجر به عنوان  داور بین المللی به هندوستان و زهرا حاجی وند نیز برای اولین بار به عنوان مربی تیم ملی بانوان بزرگسالان به کره جنوبی اعزام شدند.

* ارتباط  11هزار و 608 نفرتکواندوکار با هیات تکواندو لرستان

وفایی به آمار ثبت شده هیات تکواندو لرستان در بانک اطلاعاتی فدراسیون تکواندو کشور اشاره کرد وگفت: حدود 11هزار و608 نفر تکواندوکار با ای هیات استان مرتبط بوده اند که از این تعداد 7 هزار و117 نفر آقایان و 4 هزارو491 نفر را بانوان تشکیل می دهند.

* تعداد مربیان وداوران ثبت شده تکواندو در لرستان

اوبا بیان اینکه میزبانی 6 دوره داوری ومربی گری کشوری در لرستان با یک دان تخفیف در استان بودیم، آمار تعداد کل مربیان تکواندو در لرستان را  105  نفر عنوان کرد و یادآورشد: 56 نفر در بخش آقایان و 49 نفر در بخش بانوان فعال هستند در حوزه مربیان درجه ۳ : آقایان ۱۸ بانوان ۳۴،درجه ۲ : آقایان ۲۳ بانوان ۱۰ ،درجه ۱ : آقایان ۶ بانوان ۲و بین المللی : آقایان ۱۳ فعالیت دارند.

وفایی همچنین تعداد کل داوران تکواندو لرستان را ۱۰۷ نفر برشمرد و گفت: در بخش آقایان   ۶۱  نفر و در بخش  بانوان نیز  ۴۶ نفر مشغل به فعالیت هستند که در حوزه داوران درجه ۳ : آقایان ۳۶  وبانوان ۳۶،درجه ۲ : آقایان ۱۶ بانوان ۹ ودرجه ۱ : آقایان ۸ و داوران ممتاز ملی : بانوان ۱ نفر فعالیت دارند.

* کسب 40 مدال توسط تکواندوکاران لرستانی از سال 92 تاکنون

رییس هیات تکواندو لرستان با بیان اینکه در طی این مدت  40  تکواندوکار لرستانی  در رده های سنی نونهالان ،نوجوانان ،جوانان وبزرگسالان  بیش از 50 مدال کشوری برای استان کسب کردند که به اندازه تاریخچه این رشته ورزشی در استان است.

وفایی  با بیان  اینکه 11 تکواندو کار لرستانی در مسیر راهیابی به اردوی تیم ملی هستند، خاطرنشان کرد:  روی 6 تکواندوکار آقا و 5 تکواندوکار بانو سرمایه گذاری کرده ایم که  امیدواریم به اردو راه یابند .

 *  برگزاری لیگ لرستان در سطح فدراسیون

 او در خصوص حضور در لیگ ها نیز گفت: در سال 92 دو تیم در لیگ پایه  ولی در  سال 97 توانستیم  9 تیم در لیگ داشته باشیم؛سال 93 مسابقات لیگ های استانی را برگزارکردیم ، سال 98 برای اولین بار در  سه رده سنی باحضور 28 شرکت کننده یک رکورد را در برگزاری لیگ ثبت کردیم که اگر شیوع کرونا نبود حتی استان های همجوار برای حضور در لیگ لرستان تیم می فرستادند.

 وفایی اضافه کرد: سال 98  لیگ لرستان را با تمام سیستم روز داوری و در سطح لیگ فدراسیون برگزارکردیم  .

* نبود اسپانسر چالش اصلی هیات تکواندو لرستان

 رییس هیات تکواندو لرستان مشکلات مالی وعدم وجود اسپانسر را مهمترین چالش تکواندو در این استان عنوان کرد و افزود:  با توجه به محدودیت های مالی ونبود اسپانسر وعدم حمایت های مالی  لازم از قهرمانان ومدال آوران تکواندو از طرفی بیکاری خود قهرمانان باعث شده است نتوانیم از قهرمانانمان  ثمره واقعی را ببریم به طوریکه  زمانی که می خواهیم ثمره شان رادر رقابت های مهم ببینیم آنها  ورزش را به خاطر فقر ومشکلات مالی رها می کنندچون برای پرورش یک قهرمان 5 سال زمان لازم است ولی مشکلات مالی قهرمانان این فرصت بهره گیری را از تکواندو لرستان می گیرد.

وفایی با بیان اینکه عدم حضور در لیگ ها یعنی کوتاه شدن دست تکواندو استان برای حضور در تیم ملی ،عنوان کرد: تیم هایی که در لیگ نگهداری می کنیم باحمایت قطره چکانی اداره کل  وپشتوانه خانواده ها انجام می گیرد  وگرنه اسپانسری نداریم .

او ادامه داد: زیرساخت ها هم از نظر امکانات وهم از لحاظ مربی وداورفراهم است  و از نظر نیروی انسانی وزیرساخت ها هیچ مشکلی نداریم  فقط تنها مشکل ما نبود اسپانسر است؛برای حضور درلیگ توانایی لازم را داریم ولی اسپانسر نداریم درحالیکه با 300  میلیون تومان می توانیم 4 لیگ در کشور داشته باشیم؛ درحال حاضر نیز 10  نفر از تکواندوکاران حرفه ای لرستان در تیم های مختلف کشور به اسم باشگاه های دیگر درحال فعالیت هستند که اگر اسپانسرباشد آمادگی دارند در استان خودشان فعال شوند.

* چشم انتظار حمایت عبدی مالک خیبر برای حضور در لیگ هستیم

رییس هیات تکواندو لرستان با بیان اینکه  در شهرستان دورود رایزنی کرده ایم تا بخش بانوان  بتوانیم  در لیگ برتر شرکت کنیم ،تاکید کرد: همچنین درصدد هستیم تا با رایزنی با آقای عبدی مالک باشگاه خیبر خرم آباد  دو تیم در لیگ برتر بدهیم که از این بابت خانه تکواندو لرستان با این همه استعداد چشم انتظار کمک وحمایت مالک خیبر برای حضور در لیگ برتر است.

 گفت وگو : رضا جودکی نژاد

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تکواندو لیگ فدراسیون تکواندو اسپانسر خانه تکواندو لرستان تکواندو در لرستان برای حضور در لیگ برای اولین بار لیگ برتر ارزیابی ها برتر کشور رشد قابل تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، شهرام لرستانی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی با اعلام این خبر گفت: با توجه به دفاعیات آقای محمدرضا مختاری نماینده تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جام وهبی امره ترکیه و همچنین عدم محرومیت و جریمه نامبرده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، این کشتی گیر می‌تواند به فعالیت‌های ورزشی خود از جمله حضور در تمرینات تیم‌های ملی ادامه دهد.
لرستانی در خصوص حضور این کشتی گیر در میادین ورزشی تصریح کرد: در مورد این موضوع در جلسه بعدی کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد شد.
لازم به ذکر است مختاری با توجه به رأی کمیته انضباطی تعلیق شده بود.

دیگر خبرها

  • بازگشت پاراتکواندو به فدراسیون تکواندو با شروع تمرینات
  • استقلالی‌ها چشم انتظار نخستین واریزی مالک جدید
  • جلسه ویژه مالک نساجی با موضوع بقا
  • ۳ هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
  • اعزام سه هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی
  • حضور ۲ خوزستانی در اردوی تیم ملی کاراته
  • مختاری رفع تعلیق شد/بازگشت فرنگی کار ایران به اردوی تیم ملی