Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سیاست گذاری‌های کلان در پژوهش باید بازنگری شود.

دکتر ابراهیم فلاحی در دومین نشست بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در حوزه علم و پژوهش که با همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان بیان کرد: در مساله پژوهش یک سری مشکلات وجود دارد که حتی در سطح مدیران قابل حل نیستند بلکه باید در سطوح بالاتر حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: متاسفانه معاونین و مدیران پژوهشی با موانع و مشکلاتی در این راستا مواجه‌هستند که این سبب شده به آن هدفی که ترسیم شده است نرسند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: نگاه مدیران سطوح بالا باید به مساله پژوهش تغییر کند چرا که پژوهش اساس کار بوده و حتی زندگی براساس یک سوال و سپس یک راه‌حل بنا نهاده شده است.

فلاحی افزود: در مساله کووید ۱۹ در لرستان با مشکلات و موانعی مواجه بودیم که به دنبال راه‌حل رفتیم و در حال حاضر در بخش واکسیناسیون با یک هجمه در لرستان مواجه‌ایم که حتی مقاومت نسبت به واکسیناسیون در قشر فرهنگی جامعه نیز وجود دارد.

وی با انتقاد از ارزشیابی پژوهش در وزارتخانه گفت: ارزشیابی دانشگاه‌ها تنها به چندین مقاله و سایت ختم نمی‌شود و این سیاست گذاری‌های کلان باید بازنگری شود چرا هم‌اکنون این سیاست گذاری‌ها  به سمتی می‌رود که پژوهش را از ماهیت خود دور می‌کند و از دید بسیاری از افراد پژوهش به تولید یک مقاله و گرفتن یک گواهینامه ختم شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: باید این ارزشیابی‌ها و نگاه‌ها به سمت پژوهش تغییر کند و بروکراسی‌هایی که از درون همین سیاست گذاری‌ها احصا می‌شود بازنگری و تغییر کند.

فلاحی با بیان اینکه رعد منبعی برای ارزشیابی پژوهش دانشگاه نیست، گفت: باید در امر ارزشیابی‌ها تغییرات و بازنگری انجام شود.

وی بیان کرد: باید اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌ها با تشکیل جلسات در استانداری جهت دهی صورت گیرد و امکانات استان شناسایی و دانشجویان و محققین را برای استفاده از آنها باهم لینک کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: دانشگاه حائز رتبه یک پزوهشی در کووید ۱۹ شده است و حتی در بحث خلاقیت نیز مرکز تحقیقات هپاتیت را به کووید تبدیل کردیم و ضرورت دارد افراد در مورد ارزشیابی براساس پژوهش و اسناد مطالبه‌گری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی هپاتيت انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی لرستان پژوهش ارزشیابی پایان سال سیاست گذاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خسروی عصر پنجشنبه در نشست با مدیرکل دیوان محاسبات مازندران به بیان برخی از دستاوردها و موفقیت‌های این مجموعه پرداخت و گفت: این مرکز از سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون ۲۷ رقم برنج را به حوزه کشاورزی کشور معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارقام تولید ما به استان‌های مختلف کشور جهت کشت برنج از جمله گیلان، گلستان، خوزستان و بلوچستان ارسال می‌شود و تحقیقات ما در حوزه افزایش بهره وری، کاهش مصرف کود و سم، تولید بذر و تولید برنج سلامت محور منجر به موفقیت‌های برجسته ای در برنج کشور شده است.

مدیر مرکز تحقیقات برنج مازندران از فعالیت ۱۶ عضو هیأت علمی در این مجموعه پژوهشی خبر داد و تاکید کرد: یکی از موفقیت‌های اخیر این مرکز مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج به روش ابتکاری است که بر اساس این دستاورد به صورت کاملاً بیولوژیک و با ساده‌ترین روش‌ها می‌توان آفت مهم کرم ساقه خوار برنج را در مزارع کنترل کرد.

کد خبر 6088650

دیگر خبرها

  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند