Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از ساینس‌دیلی، پژوهشی که در "دانشگاه کالیفرنیا، دیویس"(UC Davis) انجام شده است، نشان می‌دهد که "آنتی‌بادی‌های مونوکلونال" یا «پادتن‌های تک‌دودمانی»، از میمون‌های "ماکاک" پیر و مبتلا به دیابت در برابر کووید-۱۹ محافظت می‌کنند و نشانه‌های التهاب را به ویژه در مایع مغزی-نخاعی کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پژوهشگران، داده‌های این پژوهش نشان می‌دهند که آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده‌، از پیامدهای نامطلوب التهابی ابتلا به کروناویروس پیشگیری می‌کنند. نتایج این پژوهش توضیح می‌دهند که آنتی‌بادی‌های مورد استفاده به واسطه واکسن یا به عنوان درمان، چگونه می‌توانند بر روند بیماری تاثیر بگذارند. همچنین، این پژوهش نشان می‌دهد که پادتن‌ها را می‌توان به عنوان یک درمان پیشگیرانه برای افراد در معرض خطر از جمله سالمندانی که در خانه سالمندان نگهداری می‌شوند، تجویز کرد.

"اسمیتا ایر"، استاد آسیب‌شناسی، میکروبیولوژی و ایمنی‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا، دیویس و از پژوهشگران این پروژه گفت: کووید-۱۹ در افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای، شدیدتر است. احتمال سرکوب ایمنی در افراد مسن و افراد مبتلا به دیابت، بیشتر است اما اگر سطح آنتی‌بادی به اندازه کافی افزایش یابد، می‌توان از عفونت شدید جلوگیری کرد.

واکنش‌های ایمنی ناشی از واکسن، در پیشگیری از بیماری‌های شدید و مرگ و میر، بسیار موثر هستند اما یک واکنش ایمنی التهابی شدید نیز می‌تواند مسئول بسیاری از آسیب‌های ناشی از عفونت شدید باشد. ایر ادامه داد: ما می‌خواهیم عوامل تعیین‌کننده ایمنی را بشناسیم.

آزمایش موفقیت‌آمیز چهار واکسن کرونا از نوع DNA در آمریکا روی نخستی‌سانان 

ایر و همکارانش در این پژوهش، دو آنتی‌بادی مونوکلونال انسانی را مورد بررسی قرار دادند که پروتئین‌ خوشه‌ای یا شاخکی کروناویروس را در میمون‌های ماکاک مسن و مبتلا به دیابت هدف قرار می‌دادند. ماکاک‌ها در ۲۱ تا ۲۲ سالگی، معادل انسان‌هایی بودند که در اواسط دهه ۶۰ زندگی خود هستند. میمون‌ها هم مانند انسان‌های سالخورده، به فشار خون بالا و دیابت مبتلا بودند. پژوهشگران سه روز پیش از ابتلای میمون‌ها به کروناویروس، به آنها پادتن تزریق کردند.

پیشگیری از التهاب دستگاه عصبی مرکزی

ابتلا به کووید-۱۹ در میمون‌های ماکاک؛ به ویژه میمون‌هایی که با آنتی‌بادی‌های مونوکلونال درمان شده بودند، عموما خفیف بود. این میمون‌ها کنترل بیشتری بر نشانه‌های التهاب در ریه خود داشتند.

پژوهشگران یک هفته پس از عفونت، نفوذ سلول‌های تی را به مایع مغزی-نخاعی میمون‌های تحت کنترل مشاهده کردند. آنها RNA ویروس را در مایع مغزی-نخاعی پیدا نکردند. ماکاک‌هایی که با آنتی‌بادی‌درمان شده بودند، التهابی در مایع مغزی-نخاعی نشان ندادند.

این نشانه‌های التهاب در دستگاه عصبی مرکزی ممکن است با نشانه‌های عصبی کووید-۱۹ در انسان و بروز کووید-۱۹ طولانی که نشانه‌های آن تا ماه‌ها پس از ابتلا باقی می‌مانند، مرتبط باشند.

این پژوهش، در مجله "Cell Reports" به چاپ رسید.

کد خبر 635481 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس مایع مغزی نخاعی آنتی بادی میمون ها کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، رئیس بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی گفت: این روش ابداعی توسط دکتر ایرج شهرامیان برای درمان کودکی ۹ ساله مبتلا به افتادگی راست روده یا پرولاپس مخاطی رکتوم به کار گرفته شد.
دکتر محمود حقیقت افزود: هرچند استفاده از این روش درمانی برای بزرگسالان متداول است، اما تاکنون این شیوه اندوسکوپیک برای کودکان به کتر گرفته نشده بود.
وی با بیان اینکه بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی شیراز به دلیل ارائه خدمات فوق تخصصی پذیرای بیمارانی از سراسر کشور است، گفت: ابداع این روش جدید کم تهاجمی نویدبخش درمان کودکان با مشکلات گوارشی از سراسر کشور در بیمارستان نمازی شیراز است.
دکتر ایرج شهرامیان فوق تخصص گوارش کودکان و مبدع این روش نوین گفت: رکتوم آخرین قسمت روده و دارای بافتی نرم است که در برخی کودکان به دلیل بیماری‌های مختلف و یا شل بودن اسفنکتر خارجی هنگام دفع از بدن کودک بیرون می‌آید و با درد و گاهی با خونریزی همراه است.
وی افزود: در این روش نوین به کمک اندوسکوپ وارد روده شده و مخاط اضافی رکتوم بیمار را برمی‌داریم.
دکتر شهرامیان گفت: این روش نوین در کوتاهترین زمان و بدون عوارض و خونریزی و یا نیاز به بستری بیمار انجام می‌شود.
وی افزود: روش نوین اندوسکوپیک را علاوه بر پرولاپس مخاطی رکتوم در درمان دیگر مشکلات گوارش کودکان از جمله رفلاکس، ERCP به منظور بررسی مجاری صفراوی و پانکراس و پوشن تروسکوپی نیز به کار می‌گیریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز