Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:16:10 GMT

۴۰ درصد دانش‌آموزان اردبیل عضو بسیج هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۰۲۴۱

۴۰ درصد دانش‌آموزان اردبیل عضو بسیج هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ناصری عصر سه‌شنبه در دیدار اعضای بسیج دانش‌آموزی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: این دیدار در آستانه ۱۳ آبان روز دانش‌آموز، یوم‌الله مبارزه با استکبار جهانی همچنین هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود تا یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی ویژه شهید حسین فهمیده گرامی داشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مجموعه دانش‌آموزان و معلمان در جریان ترویج و توسعه تفکر انقلابی با تلاش و مجاهدتی بی‌نظیر ورود پیدا کرده و سعی و تلاششان بر این است تا مأموریت خطیر خود را در ساحه‌های مختلف فرهنگی، تربیتی و آموزشی بر اساس سند تحول بنیادین به شایستگی انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حوزه‌های اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و… دانش‌آموزان و معلمان بر مبنای سند تحول سعی دارند تا شرایط مطلوبی را در مسئولیت‌پذیری، افزایش اعتماد به نفس و تعالی نسل آینده رقم بزنند که قطعاً رهنمودهای مسئولان استانی به ویژه نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل راهگشا خواهد بود.

ناصری مجموعه بسیج دانش‌آموزی را تشکل‌های پیشرو و پیشتاز در نظام تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: از دوره سوم ابتدایی تا پایان دوره دوم متوسطه فعالیت بسیج دانش‌آموزی را در مدارس شاهد هستیم که در استان اردبیل در سه مقطع بیش از ۹۰۰ واحد بسیج دانش‌آموزی فعال است و ۴۰ درصد دانش‌آموزان نیز عضو این تشکل ارزشی و انقلابی هستند.

وی اجرای موفق طرح شهید بهنام محمدی را در هماهنگی اضلاع تربیتی، خانه، مدرسه و مسجد یادآور شد و خاطر نشان کرد: در قالب طرح یاوران و همچنین طرح‌های تربیتی اجرا شده به همت بسیج دانش‌آموزی تلاش بر این است تا تأثیرگذاری و روند تحول‌پذیری نسل آینده را متفاوت از گذشته مهیا کنیم.

ناصری برگزاری یادواره‌های شهدا، مسابقات فرهنگی، هنری و فعالیت‌های جهادی دانش‌آموزان را در مرمت و بهسازی مدارس در قالب طرح هجرت یادآور شد و اضافه کرد: به صورت مجازی در دو سال اخیر فعالیت بسیج دانش‌آموزی را در قالب راهیان نور شاهد هستیم که به محض بازگشایی حضوری مدارس، ادامه این طرح را شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در شرایط کرونایی دانش‌آموزان بسیجی در کنار فرهنگیان با کمک به اجرای طرح کمک مؤمنانه و پویش‌های متعدد نظیر نذر هوشمند سعی کردند تا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تبلت و موبایل را تأمین و تحویل دانش‌آموزان نیازمند دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: ۵۰ عنوان برنامه در گرامیداشت این ایام و هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شده و یا در مرحله برگزاری است و یکی از موفقیت‌های این مجموعه برگزاری لیگ علمی پایاست که ۱۴ دوره آن برگزار شده است.

در پایان این مراسم از دانش‌آموزی بسیجی منتخب در لیگ علمی پایا و سایر فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و هنری با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

کد خبر 5342273

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش اردبیل احمد ناصری بسیج دانش آموزی امام جمعه اردبیل استکبار جهانی معلمان امور تربیتی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا واکسن کرونا عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران گرگان یوم الله 13 آبان پدافند غیرعامل ایلام بنزین جشنواره تئاتر خياباني مريوان بسیج دانش آموزی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۰۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، دور جدیدی از مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی با شرکت ۱۳۴۰ دانش آموز در ۲۶ لیگ از جمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه نویسی، آتش نشان، مین یاب قرار است در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت برگزار شده و در تاریخ ۲۰ اردیبهشت هم مراسم اختتامیه مسابقات در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌گردد.

دانش آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌نمایند.

هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش آموزان نخبه می‌باشد.

پس از برگزاری این دوره از مسابقات روبوتیکاپ، برای برگزیدگان دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

این دوره‌های آمادگی قرار است از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شود و اعضای اصلی تیم جهانی حداکثر تا پایان تیر ماه توسط کمیته ارزیابی انتخاب خواهند شد.

پیش از این، تیم جهانی رباتیک دانش آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، مقام نایب قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده است.

همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند

دانش آموزان علاقه مند به شرکت در این دوره از مسابقات لازم است برای ثبت نام با شماره ۶۷۴۳۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 6091389 علی قدمی

دیگر خبرها

  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی طرح بوم در اردبیل
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری