Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از وظایف اصلی دوره ی ششم مدیریت شهری مشهد ایجاد و گسترش زائرسراهای بیشتر با قیمت ارزان می باشد تا زائران نگرانی در خصوص اسکان خود نداشته باشند.

به گزارش برنا، به گفته مهدی ناصحی، نایب رئیس شورای اسلامی مشهد، از آنجایی که سفر و زیارت در مشهد بسیار برجسته است و سالانه مسافران زیادی به مشهد می آیند، یکی از وظایف اصلی دوره ی ششم مدیریت شهری مشهد ایجاد و گسترش زائرسراهای بیشتر با قیمت ارزان می باشد تا زائران نگرانی در خصوص اسکان خود نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی ناصحی پس از بازدید از زائرسراهای ارزان مشهد گفت: «مشهد مقدس به واسطه وجود مضجع نورانی امام رضا (ع) سالانه شاهد حضور میلیون ‌ها نفر از زائران و دلباختگان امام مهربانی ‌ها است؛ یکی از وظایف مهم مدیریت شهری مشهد پیگیری تسهیل در امور زائران است.» وی همچنین نارضایتی خود را در خصوص این که یکی از نگرانی های اصلی زائران برنامه ریزی برای محل اقامت در مشهد می باشد ابراز کرده و ادامه داد اگر در آینده مسافرانی که قصد سفر به مشهد را دارند کاهش یابد قطعا به دلیل هزینه‌ های اقامت بالا خواهد بود.

ناصحی در ادامه خوشحالی خود را از نتیجه ی رضایت بخش بازدید از زائرسراهای ارزان قیمت که در اختیار استان ‌های مختلف بود، ابراز کرد و همچنین گفت امیدواری اش نسبت به بهره برداری این مکان ها در کوتاه ترین زمان زیاد است. وی در ادامه در مورد مشارکت مدیریت شهری در پروژه های زائرسرا گفت: «بسته به نوع نیاز استان‌ ها، مدیریت شهری در توسعه و بهره‌ برداری از زائرسراهای ارزان قیمت با تمام توان پای کار است؛ این مشارکت ‌ها شامل تامین زمین، تخفیف در عوارض و پروانه ساخت رایگان بوده است.»

مطالب مرتبط: کارت واکسن برای سفر به کیش الزامی است؟

به گفته ی نایب رئیس شورای اسلامی امید است که با همکاری دولت در دوره ی ششم مدیریت شهری بتوان اقداماتی موثر در خصوص خدمت رسانی بهتر به زائران و آسان سازی سفر به مشهد از نظر هزینه اقامت، مخصوصا برای مسافرانی که درآمد کمتری دارند، به انجام برسد. وی در ادامه اضافه نمود: «آن چیزی که امروز به عنوان زائرسراهای ارزان قیمت دیدیم، با بسیاری از هتل‌ های خوب از نظر طراحی و کیفیت برابری می ‌کرد که هزینه‌ های حداقلی از زائرین امام رضا (ع) دریافت خواهد کرد؛ بنیاد زائر هم اقدامات بسیار خوبی در این زمینه داشته و پشتیبانی مدیریت شهری مشهد نیز همراهشان خواهد بود.» مهدی ناصحی لازمه ی سرعت بخشیدن به اقدامات مدیریت شهری را همکاری تمامی دستگاه‌ های شهری، استانی و ملی که به حوزه زیارت مرتبط هستند دانست.

مهدی ناصحی در مورد بعضی از زائرسراهای ارزان که هنوز وضعیتشان مشخص نشده است اعلام نمود که مدیریت شهری مشهد، زمین موردنیاز برای ساخت این زائرسراها را تامین کرده و همچنین پروانه ساخت رایگان به آن ها ارائه داده است، اما به هر دلیلی هنوز عملیات ساختی در بعضی استان ها به چشم نمی خورد. در این گونه موارد دولت به آن ها فرصت می دهد و در صورتی که همچنان اتفاقی صورت نگیرد قردادهای این پروژه ها طبق قرداد فسخ خواهد شد.

وب گردی: افزایش قیمت بلیط هواپیما در کار نیست

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مشهد سفر به مشهد بلیط هواپیما قیمت بلیط هواپیما سفر به کیش کارت واکسن زائر سرای ارزان زائرسراهای ارزان مدیریت شهری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۰۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟

وزارت حج و عمره عربستان، دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی حج امسال را که شامل ایمن‌سازی در برابر برخی بیماری‌ها است، ابلاغ کرد.

به گزارش مهر، بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشورهایی که زائران آن‌ها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آن‌ها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از داروهایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • ۸۷۵۵۰ زائر از سراسر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • برگزاری همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • رزرو هتل تفلیس ارزان یا لوکس؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟