Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر سه‌شنبه روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با مدیرحوزه های علمیه، افزود: شهرداری‌ها به‌عنوان مدیران شهرها نه در مجلس و نه در هیات دولت دفاع کننده‌ای ندارند و بعدها در خبرها متوجه تصمیمات برای مدیریت شهری می‌شویم که این موضوع انواع و اقسام مشکلات را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به چالش بافت فرسوده و با انتقاد از در نظر گرفتن پهنه ۳۱۵ هکتاری بافت تاریخی در هسته مرکزی شهر اضافه کرد: این بافت غیر کارشناسی فریز شده و این اقدام به جای حفظ، علیه میراث فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار قم ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان در شهر قم ساکن هستند و در این شرایط به علت نبود تشیکلات مشخص و علیرغم قوانین، متولی دستگاه دولتی است؛ به‌عنوان نمونه شورای عالی شهرسازی بدون شناخت شهرها و بوم شهرها برای همه در کشور تعیین تکلیف می‌کنند که این موضوع نادرست است.

وی با انتقاد از نبود درآمد پایدار برای شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها تا چه زمانی باید برای ارائه خدمات و کسب درآمد شهر فروشی و تراکم فروشی کنند؛ همچنین سیکل مالیات بر ارزش‌افزوده و این درآمد نیز ناقص است.

شهردار قم در ادامه با گرامیداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) و “روز قم” اظهار داشت: این روز بعد از تصویب در شورای شهر، در تقویم برنامه‌های استان با تصویب شورای فرهنگی عمومی استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سرمایه‌ها و ظرفیت‌های بزرگی در قم وجود داشته که نتوانسته‌ایم از آن‌ها حراست کنیم، تصریح کرد: باید دبیرخانه‌ای برای روز قم تشکیل‌شده و در طول سال برنامه‌های مختلفی برای این منظور برگزار شود و جمع‌بندی برنامه‌های سالیانه در روز قم در سمیناری جمع‌آوری و در یک کتاب جامع منتشر شود.

شهردار قم با تاکید بر اینکه برخی از دستگاه‌هایی که فقط فرهنگی بوده نیز در ایام “روز قم” همکاری نداشته و شهرداری در این میدان تنها بوده است، از آمادگی شهرداری قم برای گرامیداشت یکصدمین سال احیای حوزه علمیه قم خبر داد.

وی با انتقاد از عدم فعالیت‌های بین‌المللی برای معرفی قم عنوان کرد: تاکنون در بعد معرفی بین‌المللی ظرفیت‌های قم غفلت شده‌است و نتوانسته‌ایم بین‌المللی بودن قم را به رخ جهانیان بکشیم.

سقائیان‌نژاد، برنامه محوری شهرداری قم و ورود به برنامه راهبردی دوم قم ۱۴۰۴ را مورد توجه قرار داد و افزود: برنامه نخست از نظر بودجه ۹۲ درصد و تحقق برنامه‌ای ۷۲ درصدی صورت گرفته است که این میزان ۲۸ درصدی کسری، در برنامه دوم تلفیق و بازنگری شده و در برنامه قم ۱۴۰۴ توجه ویژه‌ای به مسائل نرم‌افزاری به جای مسائل سخت‌افزاری شده است.

مطابق مصوبه سال ۹۷ شورای فرهنگ عمومی قم،  بیست‌وسوم ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم به عنوان روز قم نامگذاری شده است‌.

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری قم قم سید مرتضی سقائیان نژاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری قم قم شورای شهر شهرداری قم قم سید مرتضی سقائیان نژاد شهرداری ها شهرداری قم روز قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D

 

به گزارش تابناک، برای رشد و تکامل عضلات وجود سطح کافی از ویتامین D اهمیت دارد. نبود مقادیر لازم از ویتامین D در بدن می تواند منجر به ضعیفی شود که فرد را مستعد ابتلا به بیماری، شکنندگی استخوان ها و سایر مشکلات جسمی دیگر می‌کند.

به گزارش روزنامه تایمزآو ایندیا، اما این پرسش مطرح است که وقتی سطح ویتامین D در بدن از میزان طبیعی خود فراتر رود چه اتفاقی می‌افتد؟

افزایش سطح کلسیم خون: از آنجایی‌که ویتامین D نقش کلیدی در جذب کلسیم دارد، سطح بالای این ویتامین به طور خودکار منجر به افزایش سطح کلسیم در بدن می شود. سطح بالای کلسیم با علائمی مانند ناراحتی گوارشی مانند حالت تهوع، یبوست و درد معده نشان داده می شود. سرگیجه، توهم، بی اشتهایی، سنگ کلیه، فشار خون بالا، کم آبی بدن و ناهنجاری های قلبی از دیگر علائم بالا بودن سطح کلسیم به حساب می آیند.

تغییر وضعیت روانی: از آنجایی‌که بالا بودن سطح کلسیم پیامد مستقیم وجود سطح بالایی از ویتامین D است، می تواند به تغییر وضعیت ذهنی و روانی منجر شود که با حالت گیجی، روان پریشی و افسردگی خود را نشان می‌دهد.

مشکلات کلیوی: مسمومیت با ویتامین D می تواند منجر به آسیب کلیه یا گاهی اوقات نارسایی آن شود. بالا رفتن سطح کلسیم ناشی از افزایش سطح ویتامین D منجر به از دست دادن آب بدن از طریق تکرر ادرار و انباشت کلسیم در کلیه ها می شود.

مشکلات گوارشی: علائمی مانند تهوع، استفراغ، یبوست، اسهال و کم اشتهایی همگی از پیامدهای افزایش سطح کلسیم خون هستند و این علائم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. داشتن علائم گوارشی نشانه مسمومیت احتمالی ویتامین D است.

دیگر خبرها

  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم