Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند «سمفونی ایران» با روایت آهنگساز مشهور ایرانی ساخته شده و نگاهی جامع به موسیقی نواحی ایران دارد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مستند «سمفونی ایران» به کارگردانی وحید موسائیان و با روایتی از فریدون شهبازیان ساخته شده است که امشب از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

فریدون شهبازیان موسیقی‌دان، آهنگساز و رهبر ارکستر مشهور کشورمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکنون جوایز زیادی را از جشنواره‌های مختلف موسیقی به دست آورده است که از آن جمله می‌توان به دیپلم افتخار بهترین آهنگساز از پانزدهمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

شهبازیان در این فیلم مستند برای یافتن ریشه‌های موسیقی مقامی کشور به سفری طولانی می‌رود و در این بین به موسیقی نواحی ایران و اقوام مختلف می‌پردازد.

تولید مستند «سمفونی ایران» حدود 9 سال به طول انجامیده است و برای اولین بار در یازدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت به نمایش درآمد. این مستند امشب سه شنبه 11 آبان ماه ساعت 21 برای اولین بار در تلویزیون و شبکه مستند پخش می‌شود.

عوامل تولید مستند «سمفونی ایران» عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: وحید موسائیان، پژوهشگران: فریدون شهبازیان و جهانگیر اشرفی، مدیر فیلمبرداری: نادر معصومی، صدابردار: مازیار شیخ‌محبوبی، صداگذاری و میکس: محسن روشن، گوینده متن: مسعود رایگان، تدوینگر: نازنین مفخم، مجری طرح و مدیر تولید: محمد پورراد، دستیار تهیه: سارا جافری، برنامه‌ریز: بهزاد آدینه، عکاس: ماهور موسائیان، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

وحید موسائیان ساخت فیلم‌های سینمایی «آرزوهای زمین»، «خاموشی دریا»، «تنهایی باد»، «خانه روشن»، «گوشواره»، «سرزمین گمشده»، «گلچهره»، «فرزند چهارم» و «وقتی برگشتم» را در کارنامه کاری خود دارد.

این مستند امشب ساعت ساعت 21 از شبکه مستند پخش می‌شود و  تکرار آن روز بعد ساعت 12:30 خواهد بود.

 

650 مستند متقاضی حضور در پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شدندمستندی که "سلطه" افرادی خاص بر حوزه "فرهنگ" را افشا می‌کند!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فریدون شهبازیان آهنگساز مستند فریدون شهبازیان آهنگساز مستند سمفونی ایران شبکه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟

زی‌سان: مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک‌تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد.

او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.

در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.

عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

tags # عراق سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • خبر‌های رسانه پنج شنبه ۶ اردیبهشت
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب