Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مسلم معین روز سه شنبه در نشست خبری سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با بیان اهمیت ایجاد استقلال و امنیت و خودکفایی در حوزه فضای مجازی، گفت: سومین رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج در دو مرحله در آبان‌ماه برگزار می‌شود که مرحله اول این رویداد بطور همزمان در مراکز استانی کشور به علاوه شهر تهران با حضور ۱۹۲۰ نفر در قالب ۵۸۰ تیم تولید محتوای دیجیتال در قالب تیم‌های سه تا پنج نفره برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: این رقابت‌ها در سه رشته پویانمایی، بازی‌های ویژه تلفن همراه و نرم افزارهای ویژه تلفن همراه  از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ آبان ماه در رقابت ۴۸ ساعته با موضوع از پیش تعیین نشده که در واقع در همان روز به آنها داده می شود برگزار  خواهد شود و پس از شناخته شدن برگزیدگان، تیم‌های برتر هر بخش در هر استان به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.

معین گفت: مرحله نهایی این رویداد با حضور ۱۰۰ تیم در سه رشته پویانمایی بازی و نرم افزارهای ویژه تلفن همراه در تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آبان‌ماه در تهران و در سطح ملی برگزار می‌شود.

وی افزود: آیین اختتامیه این رویداد در جشنواره فعالان فضای مجازی در پنجم آذر با معرفی برگزیدگان مرحله نهایی برگزار خواهد شد و طی آن چهره سال فضای مجازی کشور بر اساس نظر سنجی مردمی معرفی می‌شود.

مسوول فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین، کار ویژه بسیج را استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود مردم برای حل مشکلات جامعه، کشور و خود مردم عنوان کرد و گفت: هیچ کشوری مانند ایران درگیر مساله فضای مجازی و محتواهای حوزه فضای مجازی نیست به همین دلیل تمرکز دشمنان روی بحث فضای مجازی که بخشی زیادی از آن ناشی از آرمان‌های بلند مردم ایران است و بخش دیگر آن ناشی از ضعف اراده‌ها در یک دهه گذشته برای ایجاد یک استقلال و امنیت و خودکفایی در فضای مجازی و محتوای آن است. در واقع در حوزه زیرساخت و محتوا توان و انگیزه لازم گذاشته نشده است.

معین افزود: معتقدم در مساله محتوای تولیدات دیجیتالی مردم و مخاطبان ایرانی تحت بمباران‌های تبلیغاتی شدید محتوایی مختلف قرار دارند و هر کشوری منافع خود را در این فضا دنبال می‌کند. بنابراین بسیج با استفاده از ظرفیت مردم و توانایی گروه‌های مردم پایه می‌تواند وارد تولید محتوای تخصصی حوزه فضای مجازی داشته باشد.

وی ادامه داد: بسیج از سال ۹۷ به این طرف در این حوزه پیش قدم شده و در این رابطه تاکنون دو مرحله رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال را برگزار کرده است.

مسوول سازمان فضای مجازی بسیج یادآور شد: خاصیت برگزاری چنین رویدادی هم این است که ضمن این که حجم بالایی از بازی‌ها و نرم‌افزارها در داخل این رویداد تولید شده و در اختیار مردم قرار گرفته تیم‌های برتر و شناخته شده در این رویداد مورد حمایت سازمان فضای مجازی بسیج قرار می‌گیرد.

معین با اشاره به خروجی دوره‌های قبلی این رویداد، اضافه کرد: از دو سال گذشته تا به امروز، علاوه بر اینکه حجم قابل توجهی از محتواهای متنوع توسط گروه‌های شرکت کننده در این رویداد تولید شده، تیم‌های برتر نیز شناسایی شدند تا تحت پوشش و حمایت سازمان فضای مجازی بسیج قرار بگیرند.

مسوول سازمان فضای مجازی بسیج افزود: بازی‌های رایانه‌ای مثل «سفیر عشق»، «مختار؛ فصل قیام» و «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» که قرار است به زودی منتشر شود، جزو محصولات فاخری است که از تیم‌های برتر این رویداد تولید شده‌اند. در حال حاضر ۱۴ استارتاپ و شرکت خصوصی تولید محتوا، که  از گروه‌های برگزیده و حمایت شده این رویداد بودند، وارد بازار کار شدند و به نوعی یک نهضت تولید محتوا در این میان شکل گرفت.

وی ادامه داد: در برخی استان‌ها مثل همدان تیم‌هایی شناسایی شده‌اند که با تولید نرم‌افزارهایی، بخشی از نیاز فروشگاهی آنلاین مردم را تامین می‌کنند یا در استان فارس نمونه‌ای از بیمارستان مجازی را داشتیم.

معین درباره انتخاب چهره سال فضای مجازی کشور گفت: نحوه این انتخاب بدین صورت است که جریان سازترین و موثرترین افراد حاضر در جریان انقلاب اسلامی در فضای مجازی در رای گیری مردمی به عنوان چهره‌های شاخص مجازی انتخاب می‌شوند. سال گذشته نیز به همین شیوه چهره‌های شاخص مجازی از طریق پایش‌های فنی استخراج و معرفی شدند.

وی افزود: امسال ۵۰ اکانت چهره شاخص فضای مجازی فعال در جریان انقلاب اسلامی مورد شناسایی قرار گرفته که از این تعداد ۵ نفر پس از بررسی‌های مختلف به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و در نهایت افراد برگزیده مورد قدردانی قرار می‌گیرند. با این توضیح که افراد مورد اشاره بر اساس معیارها و شاخص‌های تعیین شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در اینجا هیچ رقابتی بین افراد شاخص وجود ندارد.

مسوول سازمان فضای مجازی بسیج در پاسخ به سوالی درباره شیوه حمایت این سازمان از گروه‌های برگزیده این رویداد و کمبودهایی که فعالان این حوزه به ویژه در شهرستان‌ها با آن درگیر هستند، گفت: در سراسر کشور  ۵۸۰ تیم شناسایی کردیم  که حدود ۲ هزار نفر می‌شوند، گروه‌ها و افراد بیشتری هم هستند که باید از آنها حمایت شود اما چتر پوششی ما به اندازه تمام ظرفیت‌های موجود در این حوزه نیست و نمی‌توانیم به تنهایی صد در صد مشکلات و ضعف‌های موجود در این حوزه را برطرف کنیم.

معین خاطرنشان کرد: بسیج به عنوان لوکوموتیو، سنت حسنه‌ای را راه‌اندازی کرده و مابقی سازمان‌ها باید دنباله‌روی آن باشند. سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر مثل وزارت ارتباطات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد، صداوسیما، پارک‌های علم و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید فعالانه‌تر به این حوزه ورود کنند. همانطور که در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌ها در این مسیر گام بر می‌دارند.

وی افزود: نیازمندی اصلی گروه‌های تولید محتوا در اکثر شهرهای کشور، مساله آموزش است و اگر بتوانیم آنها را با دانش روز در حوزه تخصصی‌شان آشنا کنیم، رشد پیشرفت آنها نیز بیش از پیش خواهد بود. این جوانان بعد از آموزش در وهله دوم به اعتبارات مالی، امکانات و ابزار فنی نیاز دارند. به همین دلیل در این رویداد تمرکز ویژه‌ای روی بحث آموزش شده و حدود ۳۰ داور و منتور (مربی) از دانشگاه‌های سراسر کشور در کنار تیم‌ها حضور دارند تا برای رفع اشکالات احتمالی در کنار گروه‌ها باشند.

برچسب‌ها صدا و سیما انقلاب اسلامی ایران شهر تهران فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما انقلاب اسلامی ایران شهر تهران صدا و سیما انقلاب اسلامی ایران شهر تهران فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفان سازمان فضای مجازی بسیج تولید محتوای دیجیتال تیم های برتر تولید محتوا مرحله نهایی گروه ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • رونمایی از پوستر رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد