Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر امیدوار روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جزییات طرح تحول، ارتقاء و بهسازی فضاهای دانشجویی که با محوریت ارتقاء خوابگاه ها و سلف سرویس اظهار داشت: این طرح از بهمن ماه ۹۶ با همکاری صندوق رفاه دانشجویی و پیگیری معاونت فرهنگی و دانشجویی و مدیرکل دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور  کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، هر ۱۳ دانشکده و آموزشکده دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس به طور جداگانه با صندوق رفاه دانشجویی قرارداد منعقد کرده و نسبت به تعمیر، بازسازی و ارتقاء سطح کیفی فضاهای دانشجویی از جمله خوابگاه و سلف سرویس اقدام کردند.

امیدوار با بیان اینکه بالا بردن کیفیت زندگی دانشجویی، کیفیت طبخ غذا و همچنین بالا بردن سطح رفاهی دانشگاه و تجهیزات خوابگاهی از اهداف طرح تحول، ارتقاء و بهسازی فضاهای دانشجویی است، افزود: اجرای این طرح در ۱۳ دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه ای استان فارس از جمله آموزشکده فنی و حرفه ای پسران استهبان، آباده، مرودشت، فسا، داراب، ممسنی، لارستان، شهید باهنر و شهید رجایی شیراز و همچنین آموزشکده های دختران کازرون، اقلید، شیراز و نی ریز صورت گرفته که از همراهی و تلاش روسا و معاونان دانشجویی و فرهنگی این آموزشکده ها قدردانی می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای طرح ارتقاء خوابگاه های دانشجویی و سلف سرویس واحدهای دانشگاهی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس خوشبختانه شاهد حمایت خیران نیک اندیش استان فارس بوده ایم.

امیدوار تصریح کرد: با اجرای این طرح  سرامیک کف اتاق ها، راهروها، سرویس های بهداشتی و حمام های خوابگاه های دانشجویی به متراژ تقریبی ۲۰ هزار مترمربع و با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد تومان انجام شد.

وی بیان کرد: همچنین در موضوع خرید و نصب تجهیزات خوابگاه ها، آب تصفیه کن مرکزی صنعتی، آب سردکن صنعتی، مولد آب جوش، یخچال، کولر، فرش و سایر موارد مرتبط با خوابگاه ها با هزینه ای بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس گفت: همچنین در راستای اجرای طرح تحول، ارتقاء و بهسازی فضاهای دانشجویی نوسازی موتورخانه شامل شوفاژ، مجتمع خوابگاه ها نیز در برنامه قرار گرفته و با اعتبار چهار میلیارد تومان  در برخی از دانشکده های ۱۳ گانه استان فارس انجام شد. 

امیدوار به اقدامات انجام شده در سلف سرویس های نیز اشاره کرد و افزود: در این بخش  سلف سرویس دانشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس به تجهیزاتی از جمله (دیگ های چلوپز و خورشت پز صنعتی،  دستگاه های چرخ گوشت، کباب پز، خلال زن صنعتی، فرهای دمکن و ماشین ظرفشویی صنعتی،  کانتر سرد و گرم توزیع غذا و تجهیزات بخار مرکزی (بویلر) مجهز شدند. همچنین خرید میز وصندلی ناهارخوری در سلف سرویس دانشجویان نیز  با هزینه ای بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان انجام شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس با قدردانی از رئیس و معاونان این دانشگاه به ویژه مدیر امور دانشجویی و خوابگاه ها و همکاران آنان در بخش فنی بیان کرد: با اجرای طرح تحول، ارتقای و بهسازی فضاهای دانشجویی شامل خوابگاه ها و سلف سرویس، ظرفیت پخت روزانه غذا در دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز به عنوان مرکز دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس به دو برابر افزایش یافته و ظرفیت آن به  ۱۰ هزار پخت در روز رسید.

امیدوار بیان کرد: در راستای اجرای طرح ارتقاء خوابگاه ها، تجمیع پخت دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای در شهرهای شیراز و نی ریز و استهبان انجام گرفت که علاوه بر صرفه جویی در استفاده از نیروی انسانی، کاهش استفاده از حامل های انرژی و افزایش کیفیت پخت غذا را به همراه داشته است.

این مسئول همچنین به دستاور مهم اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح رتبه سلف سرویس و خوابگاه های دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای استان فارس از رتبه پنج به یک، دو، سه و چهار ارتقاء یافت. البته در این موضوع هنوز با استانداردها و دانشگاه های مادر فاصله داریم و باید نسبت به ارتقاء بیش از پیش سلف سرویس و خوابگاه های دانشجویی واحدهای دانشگاهی دانشگاه فنی و حرفه ای در استان فارس اقدام شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای فارس گفت: در حال حاضر تعداد متقاضی تخت های خوابگاهی در این دانشگاه نسبت به تخت های موجود بسیار بالا است که در این بخش نیز نیازمند ساخت خوابگاه های بیشتر و افزایش تخت های خوابگاهی به ویژه در دانشکده فنی و حرفه ای شهر شیراز هستیم.
 

برچسب‌ها دانشجو شیراز دانشگاه فنی وحرفه ای فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشجو شیراز دانشگاه فنی وحرفه ای دانشجو شیراز دانشگاه فنی وحرفه ای فارس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس میلیارد تومان اجرای این طرح آموزشکده ها سلف سرویس خوابگاه ها دانشکده ها طرح تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان اهداء شد

سرهنگ پاسدار علی‌اکبر طحان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته معلم و بسیج سازندگی گفت: بعد از انحلال وزارت جهاد سازندگی و ادغام آن با جهاد کشاورزی، خلأ بزرگی در عرصه خدمت‌رسانی مشهود بود که با فرمان مقام معظم رهبری در ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ این سازمان در سپاه تشکیل شد.

او با بیان اینکه هدف از تشکیل این سازمان، سازماندهی جهادگران عرصه محرومیت‌زدایی در جامعه بود، تصریح کرد: این نهاد در کنار دولت خدمات محرومیت‌زدایی انجام می‌دهد.

طحان، خدمات بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در فارس را چشمگیر دانست و ادامه داد: این مردم هستند در قالب گروه‌های جهادی که به کمک دولت می‌آید.

آبرسانی به ۳۰۸ روستا، آسفالت راه‌های روستایی و راه‌های بین مزارع و گلزار‌های شهدا و دسترسی به مقبره شهدای گمنام با ۹۴ پروژه راه‌های روستایی به ارزش ۳۰۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲، ساخت یک‌هزار و ۲۰۰ مسکن مددجویی کمیته امداد ظرف ۲ سال که تا امروز ۵۵۷ مسکن به کمیته امداد تحویل شده است، ورود به مشاغل خانگی، پهباد‌های کشاورزی و سم‌پاشی با اعتبار ۴۶۷ میلیارد تسهیلات در عرصه اقتصاد مقاومتی، از خدمات این سازمان در سال گذشته است که مسئول بسیج سازندگی فارس به بیان آن، افزود: کاشت یک‌میلیون اصله نهال در دو ماه با کمترین امکانات در بیابان‌های استان از دیگر خدمات این سازمان است.

او گفت: تکمیل و مرمت ۸۰۰ مسکن نیازمندان در سال ۱۴۰۲، بهسازی و مرمت راه‌های بین مزارع، تکمیل مساجد و مجتمع فرهنگی و مذهبی، احداث و تکمیل مخازن ۷ مترمکعبی آب شرب، احداث و تکمیل استخر‌های آب کشاورزی، احیا و لایروبی چاه و قنات، احداث و تکمیل کانال‌های کشاورزی، تکمیل خانه عالم و مجموعه‌های ورزشی، ساماندهی و‌مرمت گلزار شهدا و برنامه‌های متنوع در بحث امنیت غذایی، از پیکر خدمات سازمان بسیج سازندگی فارس است.

احداث ۲۰۰ کارگاه اشتغالزایی و اهدای ۳ هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان، از دیگر اقدامات این سازمان در بحث محرومیت‌زدایی در سال ۱۴۹۲ انجام شده که سرهنگ طحان با اشاره به آن، تصریح کرد: همه این تلا‌ش‌ها با حمایت جهادگران در مجموعه بسیج سازندگی است و افتخار این را داریم که این سازمان در فارس تا امروز ۵ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی را راهبری می‌کند.

به گفته او، از جمله خدمات این گروه‌های جهادی به خصوص در ایام نوروز و تابستان، محرومیت‌زدایی در سطح روستا‌های دورافتاده است که در نوروز امسال ۷۶۴ گروه جهادی در هشت عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، کمک مومنانه، آموزشی و تحصیلی، کشاورزی و دامپزشکی، آسیب‌های اجتماعی و مشاوره، اشتغال و اقتصاد خدمت‌رسانی کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس ادامه داد: در ماه مبارک‌رمضان هم گروه‌های جهادی با راه‌اندازی پویش سراسری خانه دوست کجاست؟ با همت ۵۰۰ گروه جهادی ۳۵۴ هزار افطاری ساده را میان مردم استان توزیع کردند و تعمیر و خانه‌تکانی ۴۳۰ عدد از منازل افراد نیازمند انجام دادند.

طحان با اشاره به ورود به هفته بسیج سازندگی، گفت: در این هفته یک هزار و ۲۵ برنامه در سطح استان اجرا می‌شود که ۲۴۵ عنوان برنامه به پروژه‌های محرومیت‌زدایی، ۱۴۷ عنوان مربوط به اقتصاد و اشتغال، ۵۵۸ عنوان برنامه در‌موضوع خدمت‌رسانی جریان جهادی و ۷۵ عنوان برنامه کمک‌های مومنانه است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • ۳هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان اهداء شد
  • کنگره بین المللی ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • سئو حرفه و خدمات سئو سایت چه تفاوتی دارند
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود