Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:54:54 GMT

سایه مشکلات قدیمی بر شهر جدید صدرا

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۱۱۵۳

سایه مشکلات قدیمی بر شهر جدید صدرا

به گزارش ایرنا، شهر جدید صدرا در اوایل دهه ۷۰ با هدف اسکان جمعیت اضافه این کلانشهر در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب شیراز ایجاد شد و در سال ۱۳۸۹ با رسیدن جمعیت این شهر به ۱۰ هزار نفر مجوز تاسیس شهرداری در این شهر جدید داده شد.

رشد جمعیت شهر جدید صدرا در دهه ۹۰ چشمگیر بوده به نحوی که اکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر در این شهر جدید ساکن هستند و به همین دلیل زیرساخت موجود در این شهر کفاف نیاز اهالی را نمی دهد و ساکنین صدرا اکنون با مشکلات عده ای ازجمله کمبود خدمات شهری، فضای فرهنگی و آموزشی، راه ،ناوگان حمل و نقل عمومی، نبود فاضلاب و رها شدن فاضلاب شهری در معابر عمومی و کمبود بسیاری دیگری خدمات روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات قدیمی این شهر جدید بر نشست خبری شهردار و تعدادی از اعضای شورای جدید شهر صدرا که سه شنبه ۱۱ آبانماه ۱۴۰۰ برگزار شد نیز سایه انداخت.عضو شورای شهر جدید صدرا در این نشست گفت: کمترین زیرساخت شهری تاکنون در این شهر جدید ایجاد نشده است.

مرتضی زارع افزود: بیش از ۳۰ سال از زمان ایجاد این شهر جدید می گذرد اما هنوز مشکل فاضلاب و بهداشت در صدرا وجود دارد.

وی ادامه داد: یک درمانگاه شبانه روزی در این شهر وجود ندارد و مردم صدرا باید برای گرفتن کمترین خدمات درمانی به شیراز مراجعه کنند.

شهری جدید با امکانات کمتر از روستا

زارع در ادامه به مشکلات فاز دو صدرا اشاره و بیان کرد: فاز دو شهر جدید صدرا امکاناتش از یک روستا کمتر است خدمات بهداشتی به مردم این منطقه ارائه نمی شود و فاضلاب این محل نیز در خیابان ها رها شده و موجبات بیماری را فراهم می کند.

وی اظهار داشت: یکسری تعاونی ها و شرکت عمران این شهر جدید تعهداتی در گذشته داشتند که انجام نداده و اکنون مشکلات این شهر انباشته شده است.

عضو شورای شهر صدرا از کمبود فضاهای آموزشی در این شهر جدید سخن گفت و افزود: دانش آموزان صدرا برای علم آموزی آواره شیراز و شهرک های اطراف هستند.

وی از کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در این شهر و اینکه در گذشته زیرساخت لازم در این زمینه ایجاد نشده گلایه کرد و گفت: صدرا مشکلات شیراز را به دوش می کشد و به دلیل عدم دیده شدن در تقسیمات کشوری از بودجه اختصاصی نیز بی بهره است.

عضو شورای شهر صدرا تاکید کرد: صدرا باید از بن بست خارج شود.

او ادامه داد: کمبود فضای سبز در صدرا وجود دارد به نحوی که استاندار فضای سبز بین ۱۲ تا ۱۴ مترمربع به ازای هر شهروند است اما این میزان در صدرا  بین ۳ تا ۵ مترمربع است.

وی اعلام کرد: یک درمانگاه در فاز ۲ صدرا وجود دارد ظرفیت خدمات رسانی به ۳۰ هزار نفر را دارا است که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما رها شده و تکمیل نمی شود تا مردم محروم این منطقه از خدمات آن بهره مند شوند.

سایه شیراز بر صدرا سنگینی می کند

شهردار صدرا نیز در این نشست خبری گفت: صدرا شهر جدیدی در پیرامون کلانشهر شیراز است که در دهه ۷۰ ایجاد شده تا از اسکان حاشیه نشینی در اطراف شیراز جلوگیری شود.

بهزاد پرنیان افزود: در سالهای اخیر حواشی زیادی در این شهر بوجود آمده که آب و هوای مناسب و توسعه شهر شیراز به سمت صدرا ازجمله دلایل آن است که باعث شده سودجویان نیز در این شهر فعالیت کنند ، از طرفی سایه شیراز همیشه بر سر صدرا بوده و اعتبارات متناسب توزیع نشده زیرا صدرا از نظر تقسیمات کشوری زیرمجموعه شیراز دیده شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد بودجه شهرداری صدرا عمرانی و ۶۰ درصد جاری است ادامه داد: بودجه سال ۱۴۰۰ صدرا ۱۶۰ میلیارد تومان تعیین شده که تا اول آبان امسال ۱۰۲ میلیارد تومان درآمد شهری حاصل شده که شهرداری حدود ۴۰ میلیارد نیز از شرکت عمران بابت عوارض طرح اقدام ملی مسکن طلب دارد.

برچسب‌ها شهرصدرا شیراز مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرصدرا شیراز مدیریت شهری شهرصدرا شیراز مدیریت شهری شهر جدید شهر جدید صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواحی منفصل شهری؛ منفصل از خدمات شهری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز کردستان ،عدم وجود زیرساخت هایی، چون آب، برق، گاز، تلفن، مراکز اموزشی و درمانی سبب شده نواحی منفصل شهری از داشتن حداقل امکانات زندگی محروم بماند و به رغم اینکه پسوند شهری را به دوش می‌کشد، اما از نظر خدمات شهری با روستا‌ها برابری می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • مصائب شیراز پس از باران (+ عکس)
  • مصائب شیراز پس از باران / تصاویر
  • مصائب شیراز پس از باران
  • جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد
  • راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز
  • نواحی منفصل شهری؛ منفصل از خدمات شهری