Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه بحرین، عصر امروز (سه‌شنبه)، در بیانیه‌ای از تمامی شهروندان این کشور در لبنان خواست که به کشور خود بازگردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، در بیانیه مذکور آمده است: «وزارت امور خارجه بحرین از تمام شهروندان که در جمهوری لبنان حضور دارند،‌ می‌خواهد که با توجه به تنش اوضاع فورا خاک این کشور را ترک کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه همچنین خاطرنشان شده است که هیچ یک از شهروندان این کشور تحت هیچ شرایطی به کشور لبنان سفر نکنند.

وزارت امور خارجه بحرین علت این امر را پافشاری منامه بر جلوگیری از به خطر افتادن سلامت شهروندان بحرینی عنوان کرده است.

وزارت خارجه امارات عربی متحده نیز شامگاه یکشنبه از در بیانیه‌ای مشابه از تمام شهروندان اماراتی خواست که هر چه سریع‌تر خاک لبنان را ترک کنند.

تنش‌ اخیر میان لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه سعودی از آنجا آغاز شد که «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که مربوط به پیش از انتصاب وی به پست وزارت است، خواهان توقف جنگ علیه یمن شد.

قرداحی در پاسخ به این سؤال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم» .

در پی این مصاحبه، برخی رسانه‌های لبنانی اظهارات قرداحی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و منابع لبنانی نزدیک به سعودی مدعی شدند، این اظهارات منجر به بحران دیپلماتیک جدید میان بیروت و ریاض خواهد شد.

عربستان سعودی و بحرین هر یک روز جمعه سفرای خود را از لبنان فراخواندند و کویت هم شنبه ضمن فراخواندن سفیر خود از لبنان، ۴۸ ساعت به کاردار سفارت لبنان فرصت داد تا این کشور را ترک کند.

وزارت خارجه کویت در بیانیه خود اعلام کرده بود که این تصمیم را به دلیل ادامه اظهارات منفی علیه سعودی و «عدم اتخاذ اقدامات مناسب جهت جلوگیری از قاچاق به کشورهای عضو شورای همکاری» گرفته است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229235 برچسب‌ها لبنان

دیگر خبرها

  • حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایاالأشتر» + فیلم
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه