Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید مهدوی اظهار کرد: اگر چه هنوز صحبتی از حذف نهاده‌های دامی نشده است و آنالیز دقیقی از این اتفاق در حوزه تامین خوراک دامی انجام نپذیرفته، اما بدون شک در صورت حذف نهاده‌های دامی و یارانه قیمت گوشت قرمز از مبلغ ۲۲۵ هزارتومان به ازای هر کیلو نیز فرا‌تر خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث ایجاد فشار‌های دیگری بر هزینه تولید و تولیدکننده خواهد شد و لذا در این صورت ممکن است قیمت گوشت به کیلویی ۳۰۰ هزار تومان برسد هرچند این عدد کارشناسی نیست، اما باکارشناسی دقیق می‌شود این قیمت را کامل برآورد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در زمینه تولید گوشت و شیر تبعات بسیار غیر قابل جبرانی دارد و ممکن است قیمت گوشت مرغ را به کیلویی ۱۰۰ هزار تومان برساند، چون مرغداران تمام نهاده مورد نیاز خود را با همین ارز ۴۲۰۰ تومان تأمین می‌کنند.

رئیس اتحادیه دامداران خراسان رضوی افزود: دامدار روستایی بخش ناچیزی یارانه می‌گیرد، ولی مرغداری‌ها و گاو داران صنعتی بخشی از تولید شیر را دارند و لذا آن‌ها تمام نهاده‌شان را با همین ارز۴۲۰۰تومانی می‌گیرند و لذا حذف یارانه به قیمت نابودی این صنعت تمام خواهد شد.

مهدوی در این رابطه پیشنهاد داد: اگر دولت برای تامین ارز و خرید نهاده مشکل دارد می‌تواند یارانه را مستقیم به دست مصرف‌کننده رسانده و یا از طریق اتحادیه‌ها وارد شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ارز دولتی دلار 4200 تومانی گوشت قرمز قیمت گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول