Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@17:35:28 GMT

تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره وخامت حال رجب طیب اردوغان +ویدئو

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۱۶۸۱

تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره وخامت حال رجب طیب اردوغان +ویدئو

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتشار فیلم جدیدی که مشکلات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه را در راه رفتن نشان می‌دهد، جنجال‌هایی را در مورد سلامتی وی ایجاد کرده و بسیاری می‌گویند ممکن است اردوغان بزودی مجبور به ترک سمت خود شود.

به نوشته وبگاه «ترکیش مینت» در این ویدئو که مورخ ۲۹ اکتبر منتشر شد، اردوغان پس از پذیرفتن تبریک میهمانان به مناسبت روز جمهوری ترکیه در میان پرچم‌های این کشور در کاخ ریاست جمهوری دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اعلام پایان مراسم، اردوغان برای خروج از سالن به چپ می‌پیچد و با دشواری راه می‌رود و دست‌هایش بی‌حرکت هستند. در این فیلم مشخص است که دستیاران اردوغان با عجله موانع پیش روی او را برمی‌دارند تا مسیر تردد اردوغان را باز کنند.

این ویدئو که دوشنبه در فضای مجازی منتشر شد، طی چند ساعت توسط میلیون‌ها نفر مشاهده شد.

اردوغان در سال ۲۰۰۲ از «بولنت اجویت»، نخست‌وزیر وقت ترکیه خواست که استعفا دهد، زیرا به نظر می‌رسید که او مشکلات سلامتی دارد و قادر به انجام وظایف خود به عنوان نخست‌وزیر نیست. اردوغان در آن زمان رهبر حزب تازه تاسیس عدالت و توسعه (AKP) بود که چند ماه پس از درخواست او از اجویت برای استعفا به قدرت رسید.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که اردوغان کفش‌هایی با طراحی خاص پوشیده است که به حفظ تعادل کمک می‌کند وعموماً توسط افراد مسن استفاده می‌شود. قیمت این کفش ها حدود ۹۰۰۰ یورو است.

در چند ماه گذشته، گمانه زنی‌ها در مورد سلامت اردوغان، به ویژه پس از اینکه او در انظار عمومی در صحبت کردن و حرکت کردن مشکل داشت، افزایش یافته است.

در ماه اکتبر، «استیون کوک» کارشناس امور خاورمیانه و آفریقا، در نشریه «فارن پالیسی» نوشت که شواهدی که برخی تردید‌ها در مورد سلامت اردوغان را مطرح می‌کنند، در حال افزایش است.

وی با اشاره به این احتمال که یک فرد قدرتمند دیگر بتواند بر ترکیه پس از اردوغان حکومت کند، «هاکان فیدان» معاون سازمان اطلاعات ملی، «حلوصی آکار» وزیر دفاع و «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه را از جمله نامزدهای احتمالی برای تصدی این پست عنوان کرد.

پس از انتشار این مقاله، اردوغان ویدئویی را در کانال تلگرام خود از بازی بسکتبال خود به اشتراک گذاشت. در این ویدیو لباس شماره 15 با درج «ر. طیب اردوغان» روی پیراهن چاپ شده است. او کاپیتان است و در حال تشویق هم تیمی‌هایش دیده می‌شود.

منتقدان این اقدام را به‌عنوان تلاشی برای رد گمانه‌زنی‌ها درباره سلامت رئیس جمهور ترکیه تفسیر کردند. بسیاری از شهروندان ترکیه با فقر و تورم دست و پنجه نرم می‌کنند و به نظر می‌رسد جایگاه پایگاهی او روز به روز کاهش می‌یابد.

یک هفته پس از انتشار این مقاله، «فخرالدین آلتون» مدیر ارتباطات اردوغان، در توییتر بیانیه‌ای داد و ادعای این  مقاله مبنی بر اینکه اردوغان ممکن است برای نامزدی مجدد در انتخابات ۲۰۲۳ بیمار باشد را به عنوان «اخبار جعلی» توصیف کرد.

در همین حال، اردوغان که قرار بود پس از شرکت در اجلاس سران گروه ۲۰ در شهر «رم» در ایتالیا در آخر هفته برای شرکت در اجلاس اقلیمی به شهر «گلاسکو» در اسکاتلند پرواز کند، روز دوشنبه به ترکیه بازگشت و دلیل تصمیم خود را خواسته‌های برآورده نشده در زمینه امنیتی عنوان کرد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه سلامت بیماری اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  • عملیات شهادت طلبانه یک گردشگر ترکیه ای به پلیس اسرائیل | ویدئو
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • (عکس) جمیله علم الهدی در کنار همسر اردوغان
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض