Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:33:18 GMT

واکسیناسیون، عامل کاهش موارد فوتی در پیک پنجم کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۱۷۸۹

واکسیناسیون، عامل کاهش موارد فوتی در پیک پنجم کرونا

ایسنا/همدان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان، گفت: واکسیناسیون عامل کاهش آمار در مرگ و میر بیماران کرونایی استان همدان در پیک پنجم بیماری کرونا شد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم جلیلی سه‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شاخص دانشگاه ابن‌سینا نسبت به متوسط کشوری در میزان تخت موجود در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به نسبت جمعیت ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۲ است که مقداری از میزان شاخص کشوری با میزان ۱.۷۹ بیشتر است. 

وی افزود: در حال حاضر ۴۶۱ متخصص در بیمارستان‌های همدان در حال ارائه خدمت هستند، ۲۵۷ بازدید از بیمارستان‌ها طی سال جاری انجام شده که ۲۶ مورد منجر به پلمب شده است. 

جلیلی با اشاره به پیوند اعضا در سال جاری گفت: ۱۵ مورد داوطلب در سال‌جاری شناسایی شده سه مورد از بیماران مرگ مغزی مبتلا به بیماری کرونا بودند که امکان پیوند وجود نداشت؛ در مجموع هفت پیوند عضو موفق از ابتدای سال جاری در استان انجام شده که حدود ۲۰ عضو اهدا شده است. 

معاون درمانی دانشگاه با اشاره به آماده‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم پیش از شیوع کرونا در بیمارستان‌های همدان، ابراز کرد: یک سیستم اطلاع‌رسانی برای بیماران دارای مشکل تنفسی در همدان راه‌اندازی شد، از این رو در موج اول کرونا با زیرساخت‌های آماده شده تا حدودی اپیدمی در همدان کنترل شد همچنین سه پلن A و B و C در بیمارستان‌ها مشخص شد، بیمارستان سینا نیز به عنوان مرکز معین مشخص شد، پلن C برای شرایطی در نظر گرفته شده بود که در اوج بحران این بیماری کل تخت‌های بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی قرار بگیرد اما خوشبختانه با مدیریت انجام شده در هیچ یک از موج‌های ایجاد شده این پلن در استان اجرایی نشد. 

وی با اشاره به آمار بستری‌ها در موج‌های مختلف کرونا بیان کرد: در موج اول کرونا در اسفند ماه سال ۹۸ تعداد ۲۴۴ بستری، در موج دوم تعداد ۶۱۲ و بستری، در موج سوم نیز هزار و ۲۰ بستری، در موج چهارم هزار و ۵۵۵ نفر و در موج پنجم هزار و ۴۵۸ بستری و ۹۰۰ نفر بستری موقت شدند بستری بیماران کرونایی به صورت موقت از این رو انجام شد تا مدیریت تخت‌ انجام شود. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه در موج پنجم میزان مرگ و میر نسبت به موج‌های قبلی کمتر شد، ابراز کرد: عامل کاهش آمار در مرگ و میر انجام واکسیناسیون به ویژه واکسیناسیون کادر درمان بود هم‌چنین همزمان با شیوع کرونا دوره‌های آموزشی برای کادر درمان به منظور مقابله با این بیماری به صورت مستمر برگزار شده است. شش مرکز برای انجام تست‌های pcr نیز در همدان راه اندازی شد. 

وی با اشاره به آمار مراکز پلمب شده به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیان کرد: در این مدت ۷۵ مرکز در استان پلمپ شد. 

جلیلی به سازماندهی و به کارگیری از نیروهای داوطلب جهادی در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در موج چهارم و پنجم حضور نیروهای طلبه و جهادی در بیمارستان‌ها تا حدودی موجب کنترل این بیماری شد به طوری که بیماران احساس می‌کردند تنها نیستند. 

وی با اشاره به میانگین سنی فوت در استان همدان نسبت به شاخص کشوری یادآور شد: میانگین سنی در همدان ۶۹ سال و در سطح کشور ۶۷ سال است. میانه سنی فوتی نیز در استان ۷۳ سال و شاخص کشوری ۷۰ سال است این آمارها نشان می‌دهد که استان همدان دارای میانگین سنی بالاتری نسبت به میانگین سنی کشور است. 

معاون درمان دانشگاه در پایان، خاطرنشان کرد: بالاترین آمار فوتی‌های کرونا نیز مربوط به بیمارستان شهید بهشتی در همدان بود چراکه بیماران مراجعه کننده به بیمارستان از بیماران خاص همچون بیماران دیالیزی و سرطانی بودند. 
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بيمارستان کروناویروس بیمارستان ها معاون درمان میانگین سنی انجام شد سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران بهاری در همدان تا اواسط هفته آینده

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله زاهدی گفت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران، رعد و برق و وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: بارش باران از چند روز پیش به صورت گسترده در بیشتر مناطق استان آغاز شده است و این روند تا فردا شنبه ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه بارش‌ها در نیمه غربی استان به نسبت قوی‌تر است، گفت: در روز یکشنبه بارش باران در بیشتر نقاط استان متوقف می‌شود و از روز دوشنبه با تقویت سامانه بارشی شاهد بارش پراکنده استان خواهیم بود.

زاهدی با اشاره به اینکه طی ۲ روز گذشته بارش‌های خوبی در استان همدان رخ داده است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه باران‌سنجی سوباشی شهرستان کبودرآهنگ با ۲۷ میلیمتر بیشترین بارش استان را ثبت کرده و از ایستگاه باران‌سنجی شورین شهر همدان ۱۳ میلیمتر بارش گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۲ روز آینده دمای هوای استان کاهش می‌یابد، افزود: از بعد از ظهر امروز با کاهش حجم ابرناکی هوا، میزان بارش باران برای فردا کاهش می‌یابد و در ساعات بعدازظهر سرعت وزش بار بیشتر می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان همدان گفت: نهاوند و اسدآباد با ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و گل‌تپه با هفت درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

زاهدی گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۱۵ و هشت درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

کد خبر 6095964

دیگر خبرها

  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • تداوم بارش باران بهاری در همدان تا اواسط هفته آینده