Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر فاطمه تارا با بیان این که افرادی که تمایل به بارداری دارند می‌توانند این کار را بدون محدودیت زمانی انجام دهند افزود: مصرف انواع واکسن‌های تأیید شده برای تمامی بانوان و مردان بلامانع است اما برای مادران باردار توصیه ما دریافت واکسن سینوفارم است واکسنی که سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق آن را برای مادران باردار تایید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که واکسن سینوفارم از آن جهت مناسب مادر باردار بوده که ویروس کشته‌ است ادامه داد: تزریق واکسن سینوفارم ضرری برای مادر ندارد و به مادران باردار توصیه می‌کنیم که بعد از زمان اتمام سه ‌ماهه اول بارداری این واکسن را دریافت کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسن سینوفارم حاوی ویروس غیرفعال بوده و برای مادران باردار خطر و قابلیت ایجاد بیماری ندارد و این که عنوان می‌شود واکسن با عبور از جفت به جنین صدمه می‌زند نه تنها مطلب درستی نیست بلکه تزریق واکسن ۸۰ درصد از ابتلا به بیماری و بستری شدن مادران باردار جلوگیری می‌کند که نکته‌ای بسیار ارزشمند در حفظ سلامت مادر و جنین است.

تارا افزود: به مادرانی که شرایط واکسیناسیون دارند توصیه می‌کنیم این کار را انجام دهند چرا که واکسن می‌تواند پادتن ایجاد کند و این پادتن از جفت رد می‌شود و به جنین می‌رسد و در نتیجه نوزاد ایمن به دنیا می‌آید ضمن این که بعد از زایمان هم پادتن از سطح شیر رد می‌شود و شیر مادر کمک می‌کند تا نوزاد دچار بیماری نشود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا کنون ۵۳ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۸۳۷ نفر دُز اول، ۳۶ میلیون و ۵۴ هزار و ۸۹۳ نفر دُز دوم و ۹۷ هزار و ۴۸۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۹ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۱۱ دُز رسیده است و در شبانه روز گذشته نیز یک‌میلیون و ۱۸ هزار و ۶۵۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر روز سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ، ۱۶۰ نفر دیگر گذشته جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند و این درحالی است که سه هزار و ۸۱۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستان ها قرار دارند.

همچنین طی این مدت بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۱۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۳۴۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۹۴۴ هزار و ۵۹۹ نفر رسید.

در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

برچسب‌ها کرونا مشهد ستاد ملی بارداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مشهد ستاد ملی کرونا مشهد ستاد ملی بارداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن سینوفارم مادران باردار واکسن کرونا برای مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نجات یک گربه از سیل دبی امارات (فیلم) شکار دیدنی پرنده توسط یک گربه وحشی (فیلم) واکنش باورنکردنی یک گربه پس از شنیدن صدای ویولنسل! (فیلم)

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!