Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شرکت نفت خزر، پیرو انتشار خبری با عنوان «روسیه اجازه برداشت از ۸ چاه گازی خزر را به ایران نمی‌دهد» ، جوابیه شرکت نفت خزر به منظور تنویر افکار عمومی به شرح ذیل ارسال می‌شود که شایسته است بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات، نسبت به انتشار آن اقدام لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنان منتسب به آقای اردشیر دادرس، رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی با موضوع وجود توافقی میان ایران و روسیه مبنی بر سلب اختیار روسیه از ایران برای برداشت از چاه‌های گازی در محدوده آبی کشورمان در خزر، مصداق نشر اکاذیب، کاملا بی‌پایه و در تضاد با اصل نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

چنانچه اخیرا نیز کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در صحبت‌هایی اعلام کردند: «منافع ملی ایران مستقل است و به هیچ کشوری گره نخورده و سیاست خارجی ما به هیچ بلوک خاصی وابسته نبوده و همیشه تلاشمان این بوده که بر اساس منافع ملی خودمان عمل کنیم.» 

شرکت نفت خزر نیز در همین راستا یادآور می‎ شود روابط نفتی ایران و روسیه در طول سالیان گذشته، همواره روابطی مطلوب و براساس منافع دو طرف بوده و بدیهی است ایران همواره در حوزه خزر، با قدرت و بر اساس منافع ملی به نحوی عمل می‌کند که ضمن حفظ استقلال و عزت کشورمان، روند فعالیت‌های اکتشافی و توسعه‌ای صنعت نفت بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین‌شده و سیاست‌های کلان شرکت ملی نفت ایران ادامه یابد.

کمااین‌که پیش از این و مبتنی بر مطالعات ژئوفیزیکی جامعی که از سوی شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در خزر جنوبی انجام شد، حفاری اکتشافی در دستور کار متخصصان صنعت نفت کشورمان قرار گرفت و ایران در سال ۱۳۹۱ برای اولین بار موفق به کشف نفت در آب‌های عمیق خزر (در فاصله ۲۵۰ کیلومتری از ساحل ایران) شد تا امروز میدان سردارجنگل، برگ زرینی از افتخارات صنعت نفت کشور باشد؛ بنابراین آنچه مصاحبه‌شونده درباره سلب اختیار از ایران برای برداشت از ۸ حلقه چاه بزرگ گازی در محدوده آبی ایران در خزر عنوان کرده‌اند، مطلبی کاملا غیرعلمی و غیرکارشناسی و به‌نوعی تداعی‌کننده روابط شوروی و ایران در دهه ۱۳۲۰ است که متاسفانه از عدم شناخت نسبت به توان و قدرت سیاسی جمهوری اسلامی ایران و همینطور ناآشنایی با مباحث زمین‌شناسی، حفاری و اکتشاف منابع هیدروکربوری حکایت دارد؛ چراکه پرواضح است طبق رویه‌های جاری در صنایع بالادستی نفت و گاز، وجود یک ساختار هیدروکربوری پس از مطالعات ژئوفیزیکی موفق تایید می‌شود و پس از عملیات حفاری است که نفتی یا گازی بودن ساختار را مشخص می‌کند. حال اینکه وجود ۸ چاه بزرگ گازی در خزر جنوبی از کجا به ذهن مصاحبه‌شونده رسیده است، جای سوال دارد.

علاوه بر موارد مطروحه، اشاره مصاحبه‌شونده به اعداد و ارقام غیردقیق به عنوان ذخایر گازی دو کشور و همینطور طرح موضوع «عدم توجیه اقتصادی برداشت ذخایر هیدروکربوری در خزر» که مشخص نیست بر اساس چه مستنداتی مطرح شده نیز در جای خود، قابل بررسی و پاسخگویی است.

یادآور می‌شود موضوع برداشت ذخایر هیدروکربوری ایران در خزر، موضوعی استراتژیک است که ابعاد بین‌المللی این موضوع، بر اهمیت آن می‌افزاید و این امر ایجاب می‌کند مدیران و کارشناسان در حوزه‌های غیرمرتبط از اظهارنظر غیرعلمی و غیرمستند در این زمینه خودداری کنند.

یادآور می ‎شود فعالیت‌های شرکت نفت خزر به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران در این حوزه مهم و استراتژیک با قدرت و قوت ادامه دارد و علی‌رغم فشار‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه، در آینده خبر‌های نویدبخشی از موفقیت‌های صنعت نفت در این بخش به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع گازی شرکت نفت خزر شرکت نفت خزر اساس منافع منافع ملی صنعت نفت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل شرکت پتروایران منصوب شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حکمی مدیرعامل شرکت توسعه پتروایران را منصوب کرد.

به گزارش شانا، محسن خجسته‌مهر در این حکم «علیرضا صادقی عبداللهی» را به‌عنوان مدیرعامل شرکت توسعه پتروایران منصوب کرد.

صادقی عبداللهی ۲۶ بهمن پارسال به‌عنوان سرپرست پتروایران منصوب شده بود.

وی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران است و پیش از این مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا بوده است. صادقی همچنین سمت‌هایی مانند مدیرعامل و نایب رئیس هیئت‌مدیره شرکت پالایش قطران زغال‌سنگ (از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان)، عضو و دبیر هیئت‌مدیره معاونت زنجیره تمین شرکت پایندان (از زیرمجموعه هلدینگ انرژی گستر سینا) را  در کارنامه فنی و اجرایی دارد.

همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، شرکت‌های مهندسان مشاور ساحل از دیگر سوابق وی است.

شرکت توسعه پتروایران به‌عنوان یکی از شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی، از شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران است که در حوزه توسعه میدان‌های هیدروکربوری فعالیت می‌کند و اجرای پروژه‌های پرشمار اکتشاف، توسعه و بهره‌برداری در سه حوزه بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت نفت را به‌عهده داشته است.

دیگر خبرها

  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • مدیرعامل شرکت پتروایران منصوب شد
  • آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟