Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:40:05 GMT

لنت نواری برق یا لنت برق چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۲۲۰۴

لنت نواری برق یا لنت برق چیست و چه کاربردهایی دارد؟

لنت برق نوعی چسب نواری است که برای عایق کردن سیم های برق از تماس و اتصالی استفاده می شود. لنت برق EKF از PVC غیرقابل اشتعال با کیفیت بالا ساخته شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت EKF، مصرفی برای کارهای برقی خانگی و ساختمانی است. برای عایق های الکتریکی، علامت گذاری و همچنین محافظت در برابر آسیب های مکانیکی، قرار گرفتن در معرض رطوبت و غیره استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برابر اشعه ماوراء بنفش، رطوبت، سایش، خوردگی فلز، فرسوده شدن مقاوم است. لایه چسب بر اساس لاستیک. نوار عایق به صورت رول 20 متری در دو نوع حرفه ای (کلاس A) و استفاده عمومی (کلاس B) تولید می شود. هفت گزینه رنگ: سفید، قرمز، آبی، زرد سبز، سیاه، زرد-سبز.

کاربردهای لنت  برق : 

عایق الکتریکی هادی ها و کابل ها

اتصال و بسته بندی

حفاظت در برابر آسیب مکانیکی

کدگذاری رنگ

انواع بسیاری از لنت برق وجود دارد.  برق‌کاران معمولاً  از لنت سیاه برای عایق‌سازی سیم‌ها استفاده می‌کنند. رنگ‌های دیگر لنت  برق برای نشان دادن ولتاژ و فاز سیم وسیم ارت است. در سیم‌های بلند، عایق‌کاری را با لنت سیاه انجام می‌دهند و در انتهای سیم یک حلقه لنت  رنگی می‌زنند تا وضعیت سیم معلوم شود. لنت  برق در بسیاری موارد بی‌ربط به عایق‌سازی هم به کار می‌رود؛ مثلاً برای چسباندن موقت اشیا به هم یا برچسب زدن (چون به‌آسانی می‌توان روی این چسب چیزی نوشت). لنت برق را می‌توان با دست تکه‌تکه کرد.

تفاوت بین نوار برقی و نوار معمولی چیست؟

تفاوت بزرگ بین نوار لنت  برقی و نوار چسب "معمولی" این است که نوار برقی کشسان است. این باعث می شود که نوار در اطراف یک اتصال سیم بپیچد و عایق را به هر دو طرف بچسباند. این به ثابت نگه داشتن نوار کمک می کند.

اگر نوار برقی نداریم از چه چیزی می توانیم استفاده کنیم؟

جایگزین های نوار برقی عبارتند از: نوار چسب، اتصالات مهره های سیمی، نوار اصطکاک. برخی دیگر مانند روکش حرارتی و اسپری دی الکتریک نیز جایگزین های عالی برای نوار برقی هستند. بسیاری از افراد ممکن است در صورت نیاز اقلام خاصی نداشته باشند و ممکن است مورد دیگری در خانه یا گاراژ داشته باشند.

آیا نوار عایق نوار برقی است؟

نوار برقی که به آن نوار عایق نیز گفته می شود، برای عایق کاری سیم کشی که جریان الکتریسیته را هدایت می کند، استفاده می شود و از انتقال جریان الکتریکی به دیگر اجزا یا افراد محافظت می کند.

آیا نوار برقی می تواند آتش بگیرد؟

اکثر تولیدکنندگان برجسته نوار الکتریکی اطمینان حاصل می کنند که محصولات آنها دارای  ویژگی های  حرارتی قوی هستند. بیشتر انواع نوار عایق را می توان با دمای حداکثر تا 80 درجه سانتیگراد استفاده کرد. با این حال، اگر نوار برقی بسیار داغ شود، قابل اشتعال است.

آیا می توانید از نوار لنت  برای پوشاندن سیم های نمایان استفاده کنید؟

نه، نباید از نوار لنت  برای پیچاندن سیم استفاده کنید. از یک اتصال مهره سیمی می توان برای پوشاندن انتهای در معرض سیم استفاده کرد. اگر می خواهید به هر دلیلی یک سیم برهنه را بپوشانید، باید آن را با سیم عایق دیگری جایگزین کنید یا از روکش حرارتی استفاده کنید.

چه زمانی نباید از نوار برقی استفاده کنید؟

اگرچه می توان از نوار برقی مناسب برای ترمیم آسیب های جزئی سیم استفاده کرد، اما هرگز نباید روی سیم های فرسوده یا خرابی هایی که سیم برق برهنه را نمایان می کند، استفاده کرد.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد  لنت برق EKF میتواند به سایت شرکت EKF به آدرس WWW.EKFGROUP.IR مراجعه نمایید.

شرکت EKF  روسیه تامین کننده انواع مختلف تجهیزات برقی و اتوماسیون از جمله مینیاتوری، محافظ جان، کنتاکتور، کلید اتوماتیک، لنت برق، بست کمربندی، تایمر، رله و سایر تجهیزات مورد استفاده در تابلوهای برق می باشد.

021-88857269_021-88652886

تهران، میدان ونک، خیابان ونک، برج آسمان ونک طبقه 2 واحد 203

info@ekfgroup.ir

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استفاده کنید نوار برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۲۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن

برند اکسید با حضور در نمایشگاه بین‌المللی خودروی پکن ۲۰۲۴، نوآوری‌ها و چشم‌انداز استراتژیک خود در زمینه خودروهای لوکس را به نمایش گذاشت.

تهران-ایسنا- این رویداد، نقطه شروعی برای مجموعه فعالیت‌های کلیدی اکسید از جمله رونمایی از محصولات جدید، نمایش مدل‌های سازگار با محیط زیست و ترسیم چشم‌اندازی روشن برای آینده این برند خواهد بود.
چری از اکسید ای ۰۸ خود رونمایی کرد. این ام‌پی‌وی (MPV) با سیستم انرژی جدید، تمام الکتریکی است که در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد .
 



اکسید در حال حاضر هم در چین و هم در بازارهای خارج از کشور به فروش می‌رسد و یک برند رده بالای چری محسوب می‌شود. این محدوده به خودی خود کاملاً گیج کننده است و به دو سری تقسیم می‌شود: برند اصلی اکسید که شامل آی‌سی‌ای ICE)) و آر ای‌ای‌وی REEV)) یا خودروی برقی با برد گسترده است و سری دیگری اکسید آتلانتیکس که شامل هر دو نسخه کاملا برقی و نسخه‌های برد گسترده است.
قیمت ها احتمالاً از حدود ۲۵۰,۰۰۰ یوان (۳۴,۵۵۰ دلار) شروع می شود و بعید است که تحویل آن قبل از اوایل سال آینده آغاز شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • رونمایی از رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن
  • توزیع ۶۶ هزار تذکره در دایکندی
  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • (ویدئو) مردم را با واردات خودرو‌های برقی سرکار نگذاریم
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن