Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@18:56:05 GMT

برگزاری همایش « دختران بهشتی» با حضور 800 دختر نوجوان

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۲۵۷۰

برگزاری همایش « دختران بهشتی» با حضور 800 دختر نوجوان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش« دختران بهشتی» عصر امروز به مناسبت ایام پر خیر برکت ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم در صحن صاحب‌الزمان(عج) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

در این همایش حدود ۸۰۰ دختر نوجوان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حضور داشتند و همزمان با این مراسم جشن یکسالگی کانال معصومانه با بیش از ۴ هزار ۵۰۰ عضو نیز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت‌الاسلام داستان‌پور در این مراسم با تأکید براینکه حضرت معصومه سلام الله علیها در تمامی ابعاد برای دختران نوجوان و جوان الگویی شایسته و ممتاز هستند، گفت: دختران نوجوان و جوان نه تنها در مقوله حجاب و عفاف و عبادت خداوند بلکه در مقوله علم آموزی و دانش آندوزی نیز می‌توانند این بانوی کریمه را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها در دوران کودکی دانش‌های مختلف و علوم دینی را از پدر و برادر بزرگوار خود امام رضا علیه‌السلام فرا گرفتند و در عرصه علم اندوزی و دانش آموزی به درجه و مرتبه‌ای رسیدند که در نبود امام کاظم علیه‌السلام به پرسش های شیعیان پاسخ دادند و این پاسخ‌ها به‌قدری کامل و دقیق بود که امام کاظم علیه‌السلام زمانی که پاسخ‌های حضرت معصومه سلام الله علیها را به اصحاب خود مشاهده کردند، فرمودند« پدر به فدایش باد».

 

کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت با تأکید بر اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها در سن ۵ سالگی به پرسش های شیعیان پاسخ های دقیق و حکیمانه دادند، گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها از همان کودکی برای آموختن علوم و دانش تلاش می‌کردند و به همین دلیل است که در دوران جوانانی جز چهار بانوی برگزیده عالم و از بانوان برگزیده جهان در عرصه سخنوری هستند.

داستان پور با اشاره به اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها در کنار عالمه بودن محدثه نیز بودند، تصریح کرد: احادیث زیادی نقل شده است که حضرت معصومه سلام الله علیها در سلسله راویان این احادیث قرار دارد.

 

وی ادامه داد: حضرت معصومه سلام الله علیها نه تنها عالم به علوم دینی بلکه عامل به علوم دینی نیز بودند و ایشان در عبادت و بندگی خداوند به‌قدری پیشرفت کرده که توانستند به مقام عصمت رسیده و بعد از امام رضا علیه‌السلام از برترین فرزندان امام کاظم علیه‌السلام به شمار روند.

کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت با تأکید بر اینکه حضرت معصومه سلام‌الله علیها بسیار عفیف و پاکدامن بودند و با وجود اینکه هرگز ازدواج نکردند به عنوان یک دختر معلم بشریت بوده و با هجرت خود اقدام به تربیت شیعیان و یاران مخلص و مؤمن برای امام رضا علیه‌السلام کردند، ادامه داد: مقام علمی و تربیتی حضرت معصومه سلام الله علیها به‌قدری برجسته است که ایشان نه تنها در زمان امام رضا علیه‌السلام به هدایتگری مردم بر محور امامت پرداختند، بلکه پس از رحلت شهادت گونه خود نیز با‌شخصیت برجسته‌ای که دارند زمینه تربیت یاران امام زمان(عج) را نیز در بستر فرهنگی قم فراهم کردند.

 

داستان پور یکی از شان‌های مهم برای دختران را شان معلمی و تربیت نسل‌های بشری عنوان کرد و گفت: دختران به عنوان مربیان نسل های بشری امتیازات خاصی داشته و با‌ ارزش و قیمتی هستند و باید قدر شخصیت خود را دانسته و نسبت به جنسیت خود نگرش کم‌بینی نداشته بلکه خود را ارزشمند بدانند.

وی گفت: دختران بر مبنای همین ارزشمندی و خویشتن داری باید ابتدا سعی کنند خودسازی کرده و پس از آن بر محور خودسازی و تعالی شخصیت و بر مبنای هوشمندی و آگاهی و ولایتمداری از امام معصوم و نایبان ایشان در عصر حاضر برای تربیت نسل های آینده بشری اقدام کنند، همانطور که حضرت معصومه سلام الله علیها با برنامه‌ریزی و انتخاب راهبرد «هجرت» مربی بشریت در تاریخ هستند.

در پایان این مراسم رضا ایزدی از مداحان استان قم در وصف حضرت معصومه(س) به مدح‌خوانی پرداخت.

عکاس: زهرا سادات صحفی

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: نوجوان دختران همایش قم حضرت معصومه سلام الله علیها حضرت معصومه سلام الله علیها امام رضا علیه السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، جوان باغیرت کاشمری در جریان درگیری و دفاع از سه دختر نوجوان در برابر مزاحمت دو راکب یک موتور سیکلت، مجروح شد.

ساعت ۱۹ روز جمعه و همزمان با شب شهادت شهید غیرت شهید الداغی یک جوان با غیرت کاشمری شاهد مزاحمت دو نفر راکبان یک موتور سیکلت با حالتی غیرطبیعی برای سه دختر نوجوان می شود. این جوان با غیرت برای دفاع از سه دختر نوجوان وارد عمل شده و به صورت لسانی به اراذل و اوباش تذکر داده و نهی از منکر می‌کند که مورد حمله اراذل و اوباش قرار می گیرد.

پیگیری ها حاکی است این جوان کاشمری در جریان درگیری اراذل و اوباش با ضربه چاقو ار ناحیه گردن مصدوم و با کمک مردم به بیمارستان منتقل می شود.

متهمان نیز توسط مردم دستگیر و تحویل عوامل گشت پلیس شده اند.

فیلم این درگیری را در ادامه ببینید.

کد خبر 847503 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهید اوباشگری اراذل و اوباش زنان

دیگر خبرها

  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • برگزاری اردوی تیم ملی اسکواش دختران جوان و نوجوان در تبریز
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد