Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:51:51 GMT

عدالت اجتماعی در دستور کار انقلاب اسلامی قرار دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۲۶۱۴

عدالت اجتماعی در دستور کار انقلاب اسلامی قرار دارد

ایسنا/گیلان فرمانده قرارگاه بقیةالله الاعظم سپاه، تلاش دشمنان انقلاب را برای نابودی اسلام دانست و متذکر شد: انقلاب اسلامی گام نخست خود را برداشته و گام دوم را آغاز کرده است و لذا باید اسلامی شدن کشور را در دستور کار قرار دهیم. مهمترین مولفه اسلامی شدن کشور، عدالت اجتماعی است.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در پنجمین سالگرد شهید «محمد اتابه»، از شهدای گیلانی مدافع حرم که در شهر گوراب زرمیخ صومعه سرا برگزار شد، با اشاره به آیه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ»، اظهار کرد: شهدا حقیقت های همیشه زنده ای هستند که در بین ما حضور دارند و لذا باید از نعمت وجود آنان بیشتر بهره مند شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهدا بالاترین عمل یعنی گذشتن از جان در راه خدا را انجام دادند، افزود: امروز ملت ایران به تاسی از شهدا ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و ایران را سرلوحه خویش قرار دادند و تا پای جان از آرمان انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله الاعظم سپاه پاسداران، خون شهید را عامل حیات جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی زمینه ساز احیای اسلام ناب محمدی بوده است و لذا در طول ۴۳ سال گذشته همواره با توطئه های دشمنان داخلی و خارجی برای مقابله با این حرکت نورانی که یادگار شهداست، مواجه هستیم.

جعفری، انقلاب اسلامی را الهام بخش حرکت های آزادی خواهانه کشورهای منطقه از عراق و یمن تا لبنان و سوریه دانست و گفت: ظهور انقلاب اسلامی ایران نقطه آغاز افول آمریکا بوده و طی چهار دهه اخیر شاهد خنثی شدن توطئه های استکبار جهانی علیه انقلاب و ملت ایران بودیم.

وی با اشاره به مواجهه آمریکا با جمهوری اسلامی در میدان فرهنگی و جنگ اقتصادی، عنوان کرد: ملت ایران به انقلاب علاقمند هستند و راه شهدا را ادامه می دهند و همه سختی ها را تحمل می کنند و از تحریم و فشار هراس ندارند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله الاعظم سپاه، با بیان اینکه امروز یک هماهنگی و همسویی و هم فکری بین قوای سه گانه کشور ایجاد شده است، اضافه کرد: باید از فرصت به وجود آمده در مقطع حساس کنونی برای تقویت دستاوردهای جمهوری اسلامی و پیروزی در جنگ سیاسی و فرهنگی و اقتصادی استفاده کنیم.

وی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب، خرمشهرهای زیادی را پیش روی ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: هدف اصلی انقلاب اسلامی زمینه سازی برای حکومت جهانی امام زمان(عج) است و لذا اگر دین خدا را یاری کنیم، یاری خداوند شامل حال ما می شود.

جعفری، تلاش دشمنان انقلاب را برای نابودی اسلام دانست و متذکر شد: انقلاب اسلامی گام نخست خود را برداشته و گام دوم را آغاز کرده است و لذا باید اسلامی شدن کشور را در دستور کار قرار دهیم. مهمترین مولفه اسلامی شدن کشور، عدالت اجتماعی است که در این زمینه باید کار جهادی کنیم، زیرا از اهداف شهداست.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله الاعظم سپاه، تمدن سازی اسلامی را آرمان شهدا و امام شهدا و مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی نشان دهنده حاکمیت اسلام در دنیاست و لذا در طول ۴۳ سال گذشته با دست خالی در برابر همه دشمنان ایستادگی کردیم تا یک کشور الگو بسازیم. امروز نیز با همان نگاه اسلامی و انقلابی و جهادی می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

وی جنگ نرم و فرهنگی و رسانه ای را سخت تر از جنگ نظامی دانست و بیان کرد: قدرت نظامی و امنیتی و فناوری جمهوری اسلامی به حضور مردم در صحنه است و لذا مردم خودشان باید پای کار انقلاب باشند و با اقدامات فرهنگی و قرآنی و جهادی، میراث شهدا را به آیندگان انتقال دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سردار محمدعلي جعفري استانی سیاسی بقیةالله الاعظم سپاه فرمانده قرارگاه اسلامی شدن کشور انقلاب اسلامی ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری این نکته که انقلاب اسلامی انقلاب، معنویت و انسانیت بود، خواستار اختصاص سرفصل انقلاب اسلامی به این دو مقوله شد.

آیت‌الله لطف الله دژکام امروز، ۵ اردیبهشت در آئین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری، با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب معنویت و انسانیت بود و سرفصل خدمات انقلاب اسلامی را ما باید به این بخش اختصاص دهیم، گفت: انقلاب اسلامی یک حرکت معنوی بود که در روزگار خالی شدن جهان از معنویت، مردم را به پیروی از تعالیم قرآن کریم و فریاد پر تاثیر امام راحل دعوت کرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه این معنویت، تنها به بحث عواطف انسانی محدود نمی‌شود، گفت: چیزی که پیشنهاد انقلاب اسلامی برای همه جهان بشریت است، حاصل دعوت ۱۲۴ هزار پیامبر است و از این موضوع نباید غافل باشیم و باید این پیام انقلاب اسلامی با یک طنین خیلی قوی‌تر به جامعه ما و جهان پیرامون ما مخابره شود.

آیت‌الله دژکام افزود: متاسفانه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، چون یک گفتمان عدالت خواهی در دنیا وجود نداشت و خود ما هم رسانه قدرتمندی نداشتیم، بحث عدالت‌خواهی، احسان و نیکوکاری نتوانست در جنبه اصلی خود که پیام انقلاب باشد نقش‌آفرینی کند و گاهی به نظر می‌آید که فقط چند موسسه در کار خِیر سهیم هستند، در حالیکه این تنها یک گوشه کار است.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم یک نفر از جامعه بشری را به سمت کارهای نیک هدایت کنیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم، گفت: ما با این حرکت می‌خواهیم پیام کمیته امداد و پیام عدالت‌خواهی امام راحل را به همه جهان، ولو با یک کار کوچک، گوشزد کنیم.

به گزارش ایسنا، در مراسم تجلیل از خیرین استان فارس، از خانواده شهید محسن صداقت که در حمله رژیم غاصب صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه به شهادت رسید نیز تجلیل شد.

شهید صداقت تا آخرین روزهای عمر خود، سرپرستی ۱۵ کودک یتیم را برعهده داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است