Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین: در حال حاضر ۱۴ استارتاپ و شرکت خصوصی تولید محتوا، که  از گروه‌های برگزیده و حمایت شده این رویداد بودند، وارد بازار کار شدند و به نوعی یک نهضت تولید محتوا در این میان شکل گرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسلم معین، مسئول فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین، در نشست خبری سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با بیان اهمیت ایجاد استقلال و امنیت و خودکفایی در حوزه فضای مجازی، گفت: سومین رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج در دو مرحله در آبان‌ و آذر ماه برگزار می‌شود که مرحله اول این رویداد بطور هم‌زمان در مراکز استانی کشور به علاوه شهر تهران با حضور 1920 نفر در قالب 580 تیم تولید محتوای دیجیتال در قالب تیم‌های سه تا پنج نفره برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول فضای مجازی سازمان بسیج افزود: «این رقابت‌ها در سه رشته پویانمایی، بازی‌های ویژه تلفن همراه و نرم افزارهای ویژه تلفن همراه  از فردا صبح 12 تا 14 آبان ماه در رقابت 48 ساعته با موضوع از پیش تعیین نشده که در واقع در همان روز به آنها داده می شود در 32 نقطه کشور بصورت هم‌زمان برگزار خواهد شود و پس از شناخته شدن برگزیدگان، تیم‌های برتر هر بخش در هر استان به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.»

از این 580 تیم، تعداد 100 تیم شاخص از سوم آذر به مدت 48 ساعت در قالب تیم‌های سه تا پنج نفره و در سه رشته پویانمایی، بازی‌های ویژه تلفن همراه و نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه در تهران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و پس از آن اختتامیه جشنواره فعالان فضای مجازی در پنجم آذر با معرفی برگزیدگان مرحله نهایی برگزار خواهد شد و طی آن چهره سال فضای مجازی کشور نیز بر اساس رأی داوران و همچنین نظر سنجی مردمی در بستر صفحات مجازی معرفی می‌شود. در این راستا 150 اکانت شاخص فعال در فضای مجازی انقلابی تا این مرحله شناسایی شده‌اند که در نهایت یک نفر معرفی خواهد شد. 30 داور و راهنما از دانشگاه های کشور در جریان این رویداد در کنار تیم های شرکت کننده حاضر خواهند بود و در مدت زمان اجرای رویداد شرکت کنندگان را آموزش می دهند.

معین اعلام کرد: «آیین اختتامیه این رویداد همزمان با جشنواره بزرگ فعالان فضای مجازی ایران برگزار شده و علاوه بر تجلیل از برترین‌های فضای مجازی کشور،برگزیدگان نهایی هر بخش معرفی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.»

معین در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: «کار ویژه بسیج استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود مردم برای حل مشکلات جامعه، کشور و خود مردم است. هیچ کشوری مانند ایران درگیر مساله فضای مجازی و محتواهای حوزه فضای مجازی نیست به همین دلیل تمرکز دشمنان روی بحث فضای مجازی که بخشی زیادی از آن ناشی از آرمان‌های بلند مردم ایران است و بخش دیگر آن ناشی از ضعف اراده‌ها در یک دهه گذشته برای ایجاد یک استقلال و امنیت و خودکفایی در فضای مجازی و محتوای آن است. در واقع در حوزه زیرساخت و محتوا توان و انگیزه لازم گذاشته نشده است.»

«ما معتقد هستیم در مساله محتوای تولیدات دیجیتالی مردم و مخاطبان ایرانی تحت بمباران‌های تبلیغاتی شدید محتوایی مختلف قرار دارند و هر کشوری منافع خود را در این فضا دنبال می‌کند. بنابراین بسیج با استفاده از ظرفیت مردم و توانایی گروه‌های مردم پایه می‌تواند وارد تولید محتوای تخصصی حوزه فضای مجازی داشته باشد.»

وی معتقد است، اوج استفاده از ظرفیت مردم در کشور، دوران دفاع مقدس بود که الگویی ماندگار را به یادگار گذاشت و فضای مجازی و محتوای آن نیز جنبه‌های مختلفی را در برمی‌گیرد و در همین خصوص سعی می‌شود از ظرفیت مردم پایه بسیج و فضای مجازی برای پرورش استعدادها و توانایی‌های جوانان در راستای حل مشکلات مردم و تقویت آرمان‌های انقلاب اسلامی استفاده شود.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در خصوص خاصیت برگزاری چنین رویدادهایی خاطرنشان کرد:«بسیج از سال 97 به این طرف در این حوزه پیش قدم شده و در این رابطه تاکنون دو مرحله رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال را برگزار کرده است.» «خاصیت برگزاری چنین رویدادی هم این است که ضمن این که حجم بالایی از بازی‌ها و نرم‌افزارها در داخل این رویداد تولید شده و در اختیار مردم قرار گرفته تیم‌های برتر و شناخته شده در این رویداد مورد حمایت سازمان فضای مجازی بسیج قرار می‌گیرد.»

وی ادامه داد: «از دو سال گذشته تا به امروز، علاوه بر اینکه حجم قابل توجهی از محتواهای متنوع توسط گروه‌های شرکت کننده در این رویداد تولید شده، تیم‌های برتر نیز شناسایی شدند تا تحت پوشش و حمایت سازمان فضای مجازی بسیج قرار بگیرند.»

 بازی «فرمانده بزرگ مقاومت، نبرد آمرلی» 

به گفته او همزمان با جشنواره بزرگ فعالان فضای مجازی ایران،بازی «فرمانده بزرگ مقاومت، نبرد آمرلی» نیز رونمایی خواهد شد و بازی‌های رایانه‌ای مثل «سفیر عشق»، «مختار؛ فصل قیام» و «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» که قرار است به زودی در 4 آذرماه و برای اولین بار در اختتامیه مراسم رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج رونمایی و در کرمان بر سر مزار شهید حاح قاسم سلیمانی منتشر شود، جزو محصولات فاخری است که از تیم‌های برتر این رویداد تولید شده‌اند.

در این راستا جعفری، دبیر رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال و تهیه‌کننده بازی «فرمانده بزرگ مقاومت، نبرد آمرلی»، اساس شکل‌گیری تفکر ساخت بازی با موضوع مدافعان حرم و سردار شهید اسلام را مطابق با صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه داشتن یاد شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و افزود: «از ابتدای تصمیم‌گیری بر تولید اثر توسط سازمان بسیج تا تکمیل پروژه ساخت این بازی حدود 2 سال زمان برد تا اثری در شأن نام فاخر شهید حاج قاسم سلیمانی ساخته شود. داستان این بازی مربوط به عملیات محاصره شهر شیعه‌مذهب آمرلی، استان صلاح‌الدین عراق است. در این پروژه 40 نفر درگیر تولید اثر بودند که حاصل آن 7 ساعت گیم‌پلی با گرافیک خیره کننده است.»

در حال حاضر 14 استارتاپ و شرکت خصوصی تولید محتوا، که  از گروه‌های برگزیده و حمایت شده این رویداد بودند، وارد بازار کار شدند و به نوعی یک نهضت تولید محتوا در این میان شکل گرفت.

مسلم معین با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کارهای حمایتی از این گروه ها آموزش و توانمندسازی است تاکید کرد: «این تیم ها بسیاری از نیازهای کشور در تولید محتوا را برآورده می کنند نمونه کارهای تولیدات شبکه کودک و نوجوان که از رسانه ملی پخش می شود بخشی از عملکرد این گروه های تولید محتوا است.»

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج با اشاره به اینکه ممکن است تمام تیم های توانمند در حوزه فضای مجازی را در کل کشور شناسایی نکرده باشیم گفت: «سعی کردیم تا جای امکان و با استفاده از امکانات در اختیار وظیفه خود را انجام دهیم ، با توجه به اینکه اصلی ترین نیاز این جوانان دانش و آموزش است سعی کردیم منابع غنی آموزشی را در اختیارشان قرار دهیم.»

معین اذعان داشت: «بسیج به عنوان لوکوموتیو، سنت حسنه‌ای را راه‌اندازی کرده و مابقی سازمان‌ها باید دنباله‌روی آن باشند. سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر مثل وزارت ارتباطات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد، صداوسیما، پارک‌های علم و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید فعالانه‌تر به این حوزه ورود کنند. همانطور که در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌ها در این مسیر گام بر می‌دارند.»

وی افزود: نیازمندی اصلی گروه‌های تولید محتوا در اکثر شهرهای کشور، مساله آموزش است و اگر بتوانیم آنها را با دانش روز در حوزه تخصصی‌شان آشنا کنیم، رشد پیشرفت آنها نیز بیش از پیش خواهد بود. این جوانان بعد از آموزش در وهله دوم به اعتبارات مالی، امکانات و ابزار فنی نیاز دارند. به همین دلیل در این رویداد تمرکز ویژه‌ای روی بحث آموزش شده و حدود 30 داور و منتور (مربی) از دانشگاه‌های سراسر کشور در کنار تیم‌ها حضور دارند تا برای رفع اشکالات احتمالی در کنار گروه‌ها باشند.

رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج در خراسان رضوی برگزار می‌شودسومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج در آذربایجان‌غربی آغاز به کار کردسومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج برگزار می‌شودثبت‌نام سومین رویداد سراسری بسیج در استان آذربایجان‌ غربی آغاز شدرویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج در اردبیل برگزار می‌شود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رویدادها فضای مجازی رویدادها فضای مجازی سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج تولید محتوای دیجیتال بسیج سازمان فضای مجازی بسیج ویژه تلفن همراه حوزه فضای مجازی برگزار می شود تیم های برتر سازمان بسیج نبرد آمرلی بازی ها گروه ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرصت یک‌هفته‌ای مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شده و داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه، سوابق تحصیلی خود را مشاهده، تأیید و در صورت وجود مغایرت، درخواست خود را برای بررسی هریک از بخش‌های سوابق تحصیلی ثبت کنند.

‌فرآیند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها آغاز شده و تا یک هفته ادامه دارد. 

‌مراجعه به سامانه و تأیید سوابق برای تمامی داوطلبان نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری سال جاری الزامی است. متقاضیان ثبت‌نام در آزمون‌های نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم نمره باید ابتدا این فرایند را طی کنند.

ثبت‌نام دروس نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره پس از تأیید سوابق تحصیلی و در چند روز آتی در همین سامانه فعال خواهد شد.

‌داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام کرده‌اند باید از طریق سامانه جامع آزمون سراسری در وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند.

همچنین، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید کنند.

‌سوابق تحصیلی در فرایند پذیرش دانشگاه‌ها در سال جاری دارای تأثیر قطعی ۵۰ درصدی است.

این سوابق بر‌اساس نتایج آزمون‌های نهایی در سنوات و دوره‌های قبل و نوبت خرداد ۱۴۰۲ و سال جاری تولید می‌شود.

آزمون‌های نهایی امسال برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از ۳۰ اردیبهشت تا ۲۹ خرداد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی