Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی دینورزاده متولد ۲۲ اسفند ۱۳۳۳ است. او در تیم های پاس، شاهین و مهر شمیران بازی کرده است. در بخش ملی دینورزاده با تیم ملی جوانان در سال های ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴ قهرمان آسیا شده است همچنین او در مسابقات سال ۱۹۸۰ عضوی از تیم ملی المپیک ایران بود. حضور در جام ملت های ۱۹۸۰، بازی های آسیایی ۱۹۸۲ دهلی و جام ملت های آسیا ۱۹۸۴ از دیگر حضور و افتخارات او در فوتبال ملی ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در سال های ۶۱ تا ۶۳، دینورزاده کاپیتان تیم ملی بود. این پیشکسوت فوتبال ایران در کارنامه ورزشی خود در تیم های مهرشمیران، پارس خودرو، ابومسلم، مجموعه انقلاب، شهرداری اردبیل، پاس تهران، نفت تهران، داماش گیلان و فولاد یزد سرمربیگری کرده است.

به گزارش طرفداری، مهدی دینورزاده در گفتگوی تلفنی با مهدی حدادپور تیم قرن خود را به شرح زیر معرفی کرد:

دروازه بان:

انتخاب اول من ناصر حجازی است اما سبک کار عابدزاده را هم می پسندم.

مدافعان وسط:

انتخاب اولم پرویز قلیچ خانی است. او در پست هافبک دفاعی هم بهترین بود اما اکنون از او می توانم تنها در یک پست استفاده کنم. حسین گازرانی دیگر انتخاب من در خط دفاعی است. حسین واقعا مدافعی شایسته و بالاتر از زمان خود بود. حیف است از نصرالله عبداللهی هم نامی نیاوریم.

مدافعان کناری:

در پست دفاع چپ آندرانیک اسکندریان را انتخاب می کنم. با وجود اینکه اول بین محرمی و میلاد محمدی مردد بودم اما از نظر و سلیقه ام، کلاس فنی آندرانیک اسکندریان از این دو نفر بالاتر بود و برای همین اسکندریان را انتخاب می کنم. در پست دفاع راست منصور امیر آصفی را انتخاب می کنم. با حضور ستارگانی چون زرینچه، نظری و مهدوی کیا امیرآصفی را انتخاب می کنم. او انسانی با خصوصیات فنی شایسته بود و کنار آن از لحاظ اخلاقی نیز فوق العاده بود. به نظر من او بهترین مرد تاریخ فوتبال ماست.

هافبک دفاعی:

کریم باقری در پست هافبک دفاعی یک بازیکن شایسته بود. محکم، گلزن، پاسور و پرازاعتبار، به همین خاطر او را در این پست انتخاب می کنم.

هافبک راست:

انتخابم در این پست علی جباری است. برای این پست ۴ گزینه داشتم. علی پروین، مهدی مهدوی کیا، مجید نامجومطلق و علی جباری. از بین این افراد علی جباری را انتخاب می کنم از آن جهت که احساس می کنم او در فوتبال به حق خود نرسیده است.

هافبک چپ:

۲ گزینه مدنظرم است، ابراهیم قاسمپور و ایرج دانایی فرد که از میان این دو نفر قاسمپور را انتخاب می کنم.

هافبک نفوذی:

در این پست بازیکنان بسیار خوبی داشته ایم. علی کریمی را می پسندم اما تنها من که با محمد صادقی در پاس هم بازی بوده ام می دانم که او در این پست چه اعجوبه ای بوده است بنابراین انتخابم محمد صادقی است.

مهاجمان:

در این پست هم بازیکنان بسیار خوبی داشته ایم. غلامحسین مظلومی، علی دایی، حسن روشن و حمیدعلیدوستی. انتخاب اولم علی دایی است. برای انتخاب دومم هم از بین حسن روشن و حمید علیدوستی حسن روشن را انتخاب می کنم.

سه بازیکن برتر قرن:

انتخاب اولم منصور امیرآصفی است. پرویز قلیچ خانی نفر دوم و کریم باقری هم انتخاب سوم من است.

مربیان قرن:

در بخش مربی ایرانی انتخابم حسن آقا حبیبی است. ایشان در تیم ملی که به المپیک صعود کردیم و باشگاه پاس که دو بار قهرمان شدیم مربی ما بود. ایشان با تیزبینی و مدیریت شایسته از دید من بهترین هستند. البته همایون شاهرخی هم از نظر من جزو بهترین هاست. در انتخاب مربی خارجی نیز نظرم روی رایکوف است. رایکوف در فوتبال ایران تحول ایجاد کرد و به همه جوانگرایی را یاد داد. ایویچ هم مربی خیلی خوبی بود، او با اینکه مدت کوتاهی در تیم  ملی بود اما تحول زیادی در فوتبال ما ایجاد کرد ولی باز هم انتخابم در این قسمت رایکوف است.

داور قرن:

محمد صالحی خدابیامرز در این قسمت انتخاب من است.

برترین تیم قرن:

تیم پاس فصل ۱۳۵۵/۵۶ به نظر من یک تیم استثنائی بود و انتخاب من است. در این تیم بازیکنانی چون رضا قفلساز، حسین گازرانی، مجید حلوایی، مهدی مناجاتی، محمد صادقی، همایون شاهرخی، حسین فرکی، ایرج دانایی فرد، اسماعیل نوربخش، مائیس میناسیان، بهروز صحابه، فرامرز عزتی و نفراتی دیگر حضور داشتند. آن سال یک تیم رویایی و تماشایی بودیم.

در بخش سه ورزشکار برتر قرن نیز این پیشکسوت فوتبال ایران به ترتیب، عبدالله موحد، تیمور غیاثی و رسول خادم را برگزید.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: انتخاب می کنم تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟

سایت 90 مین لیست «10 پنالتی زن قهار تاریخ فوتبال» را منتشر کرد.

به گزارش فارس، نیمار جونیور، کاپیتان تیم ملی برزیل به عنوان «بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال» از سوی سایت 90 مین انتخاب شد.

نیمار با دستمزد سالیانه 100 میلیون یورو در لیگ عربستان به عنوان «دومین فوتبالیست گران قیمت دنیا» بعد از رونالدو با دستمزد 200 میلیونی است.

نیمار در دوران فوتبالی‌اش برای تیم‌های باشگاهی سانتوس برزیل، بارسلونا، پاری سن ژرمن و الهلال عربستان بازی کرده است.

ستاره برزیلی این روزها به دلیل پاره شدن رباط صلیبی‌اش دوران نقاهتش را می گذراند.

بر اساس گزارش 90 مین، نیمار از 91 ضربه پنالتی که در دوران فوتبالی اش زده 74 بار را به گل تبدیل کرده و 17 بار را خراب کرده تا از این حیث بهترین فوتبالیست تاریخ شود.

10 پنالتی زن برتر تاریخ فوتبال از دید این رسانه انگلیسی به ترتیب زیر است:

1-نیمار جونیور

2-زین الدین زیدان

3-کریستیانو رونالدو

4-ادن هازارد

5-فابینیو

6-باروتلی

7-توتی

8-مت له تسیر

9-لمپارد

10-زلاتان

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عذرخواهی غیرمستقیم نیمار از بارساییها(عکس) نیمار: خوش تیپم ولی خودنما نیستم

دیگر خبرها

  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • ملاقات بهترین‌های تاریخ در مهرآباد!
  • بهترین بروکرهای فارکس: راهنمای انتخاب برترین‌ بروکر فارکس
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ میرزازاده و کیانی بهترین ورزشکاران از نگاه مردم
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند/آقای ورزش ایران؛ امین میرزازاده
  • برترین قهرمانان ایران انتخاب شدند/ «ناهید کیانی و امین میرزازاده» بانو و آقای ورزش ایران
  • بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است