Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه در مورد سودان نشست فوق‌العاده برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورای حقوق بشر به درخواست انگلیس و سایر کشورها در پی کودتای نظامی هفته گذشته، روز جمعه در مورد سودان نشست فوق‌العاده برگزار خواهد کرد.

درخواست بریتانیا روز دوشنبه به نمایندگی از ۱۸ کشور عضو از جمله سودان ارسال شد که این بیش از یک سوم آرای لازم برای تشکیل جلسه ویژه شورای ۴۷ عضوی مستقر در ژنو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۰ کشور دارای وضعیت ناظر در شورا، از جمله ایالات متحده، از این قطعنامه حمایت کردند.

روز سه‌شنبه، هیئت دائمی سودان در سازمان ملل در ژنو یادداشتی را بین دیگر هیئت‌ها توزیع کرده و در آن اعلام کرد که سفیر خود را پس گرفته است. نام سودان در فهرست ۱۷ کشور سازمان ملل متحد که از برگزاری این نشست حمایت کردند، دیده نشد.

ارتش سودان هفته گذشته با یک کودتا قدرت را به دست گرفت و مقامات غیرنظامی و سیاسی را بازداشت کرد و وعده داد که دولت جدیدی متشکل از تکنوکرات ها تشکیل دهد. این کودتا با تظاهرات خیابانی مواجه شد که به دتبال آن تعدادی کشته شدند.

منبع: ایسنا

کد خبر 532860

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد سودان حقوق بشر انگلیس ژنو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه

وزیر خارجه عربستان بر لزوم ایجاد آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد
  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی براى حمله قريب الوقوع به رفح
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • توافق میان حماس و اسرائیل قریب‌الوقوع است