Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@11:39:12 GMT

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۲

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۴۳۷۶

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۲

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۱۷ سنت معادل ۱.۳۸ درصد کاهش به ۸۳ دلار و ۵۵ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که آمارهای صنعتی نشان می دهد ذخایر نفت خام و میعانات آمریکا شاهد افزایش قابل توجهی بوده است و در شرایطی که فشار بر اوپک برای افزایش عرضه بیشتر شده است، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و 17 سنت معادل 1.38 درصد کاهش به 83 دلار و 55 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم برای تحویل در ماه دسامبر با یک دلار و 47 سنت معادل 1.75 درصد کاهش به 82 دلار و 44 سنت رسید.

تحلیلگران موسسه ای ان زد دیروز در یادداشتی نوشتند: «در حالی که فشارها بر اوپک برای افزایش تولید بالا رفته قیمت نفت شاهد کاهش بوده است. رئیس جمهور آمریکا از جمله کسانی بوده که از این سازمان خواسته تا تولید خود را بیش از پیش افزایش دهد.»

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در نشست تغییرات اقلیمی به گلاسکوی اسکاتلند رفته خودداری کشورهای اوپک از افزایش تولید را عامل رشد قیمت نفت و گاز دانست.

منابع مطلع با اشاره به آمارهای انستیتوی نفت آمریکا گفتند حجم ذخایر نفت خام و میعانات آمریکا طی هفته گذشته افزایش داشته و ذخایر بنزین شاهد افت بوده است.

به گفته این منابع ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 29 اکتبر با 3.6 میلیون بشکه افزایش مواجه بوده است. همچنین ذخایر میعانات این کشور افزایش 573 هزار بشکه ای را تجربه کرده است. این در حالی است که ذخایر بنزین آمریکا 552 هزار بشکه افت داشته است.

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته اخیر بالا رفته باشد. آمارهای اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا در این باره روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ذخایر نفت خام قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت

به گزارش خبرنگار مهر، در معاملات امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به نرخ آخرین معامله کاری گذشته، به‌نرخ ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۴۹۱ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به نرخ آخرین معامله کاری گذشته، ۴۷ هزار و ۸۴۴ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۶۷۲ تومان رسیده است.

اسکناس درهم امارات نیز ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله این ارز نیز ۱۱ هزار و ۲۹۷ تومان است.‌

برای مشاهده نرخ رسمی ارز و طلا به سایت مرکز مبادله ایران به «نشانی» مراجعه کنید.

کد خبر 6097122 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • طلای جهانی پس رفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد