Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@08:46:47 GMT

حاتم بخشی کره‌ای!

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۴۴۵۲

حاتم بخشی کره‌ای!

شاید بتوان توجیه کرد که سفیر کره جنوبی می‌خواسته دست خالی به بیمارستان «آتیه» نرود، اما توییت توهین‌آمیز سفارت کره در تهران را نمی‌توان توجیه کرد؛

توییتی که «اهدای ۲هزار ماسک» را برای «کمک به غلبه ملت ایران بر کووید ۱۹» دانسته بود! توییت سفارت کره و تصویر عکس یادگاری سفیر کره با کارتن ماسک و حضور عوامل بیمارستان به حدی واکنش‌برانگیز بود که حتی خود سفارت کره جنوبی هم مجبور به توضیح مجدد شد! و در حساب توییتری خود با ارائه توضیحاتی تلاش کرد به انتقادها درباره اهدای ۲هزار ماسک به بیمارستانی در تهران واکنش نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر ماسک ۹۶۰ میلیون تومان!

در این ارتباط، سفارت کره جنوبی در توییت خود و در واکنش به انتقادهای صورت گرفته گفت: «دوستی ایران و کره ۶۰سال قدمت دارد. کره برای حمایت از ایران در امور پناهندگان افغانستانی به ایران معادل ۲۷ میلیون دلار کمک کرد و همچنین با کمک حدود ۸ میلیون دلاری در مبارزه با کووید از ایران حمایت کرد که شامل یک میلیون واکسن آسترازنکا، یک میلیون ماسک و کیت‌های پی سی آر است». جالب اینکه همین توضیحات هم با واکنش منفی و شدید کاربران از طیف‌های مختلف اصلاح‌طلب، اصول‌گرا و عدالتخواه مواجه شد؛ آن‌ها از کره جنوبی خواسته‌اند به ‌جای این حاتم‌بخشی‌های مضحک و توهین‌آمیز، میلیاردها دلار بدهی نفتی خود به ایران را بپردازد. یک کاربر فضای مجازی با حساب و کتاب جالبی به بیش از ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در حساب‌های کره جنوبی اشاره کرده و نوشته: «۷ میلیارد دلار، سودش با نرخ یک درصد می‌شه ۷۰ میلیون دلار یعنی هر ماسک اهدایی کره میشه ۳۵هزار دلار اگر دلار ۲۷هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه کنیم یعنی هر ماسک برای ایران ۹۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آب خورده!»

علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس هم در نشست دیروز پارلمان به این نکته اشاره کرد و گفت: کره جنوبی ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده ما را پس بدهد، با سود روزانه‌اش می‌توانیم روزانه میلیون‌ها ماسک و واکسن تهیه کنیم. به گزارش مهر نماینده مردم محلات در تذکر شفاهی خود درباره هدیه توهین‌آمیز سفیر کره جنوبی به ایران گفت: کره جنوبی نمی‌تواند اعتبار از دست رفته خود را این ‌گونه بازسازی کند، آن‌ها باید اثبات کنند یک کشور مستقل هستند و به تعهدات خود پایبندند. توییت عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان هم از واکنش‌های جالب به توضیحات سفارت کره جنوبی بود؛ او زیر توییت اهدای ۲ هزار ماسک با کنایه به تبعیت سئول از تحریم‌های ضدایرانی نوشت: «بررسی کنید ببینید رضایت‌نامه از والدین (آمریکا) آورده یا بدون اجازه چنین کرده است!» یکی دیگر از کاربران هم به همین مسئله اشاره کرده و نوشته است: «جایی نبوده که کره در مقابل آمریکا از مردم مظلوم ایران حمایت کرده باشد! همیشه کره جنوبی مستعمره‌ آمریکا بوده و استقلال سیاسی نداشته است».

اما رسانه‌ها هم در حد گسترده‌ای به این موضوع واکنش نشان دادند؛ نکته عجیب عدم موضع‌گیری رسانه‌های اصلاح‌طلب بود؛ تا جایی که به ‌جز مردم‌سالاری، هیچ روزنامه دیگری این واقعه را در صفحه نخست خود منعکس نکرد. این در حالی است که رسانه‌های این جریان در ماجرای توضیحات سفیر چین درباره کرونا که به‌ مراتب ابعاد و اهمیتی کمتر از توهین کره‌ای‌ها داشت، حملات بی‌سابقه‌ای انجام دادند. در روزنامه‌های جریان اصول‌گرا نیز جوان و وطن امروز به ترتیب از تیترهای «وقیح و حقیر مثل سفیر کره جنوبی» و «خیریه دزدها» استفاده کردند. پایگاه خبری جهان‌نیوز هم این توهین را نشانه‌ای از یک پروژه در تحقیر ایرانیان دانست و تأکید کرد باید با کره‌جنوبی برخورد قاطع‌تری شود.

مقصران چه کسانی هستند؟

به نظر می‌رسد توهین سفارت کره جنوبی، مقصران متعددی دارد؛ نخستین مقصر، مسئولان خطاکار بیمارستان آتیه هستند که پس از اطلاع از ماهیت هدیه، حاضر به گرفتن عکس یادگاری با سفیر کره و بازی در پروژه او شدند. این هدیه یا باید پس فرستاده می‌شد و یا همان‌ جا با چند هزار ماسک اضافه به عنوان هدیه به مردم کره، رسانه‌ای می‌شد. مقصر دوم این ماجرا، مسئولانی هستند که در سال‌های اخیر به سفارتخانه‌های خارجی جرئت چنین جسارت‌هایی را داده‌اند؛ اگر پیشتر با عوامل عکس یادگاری با هواپیمای برجامی یا سلفی حقارت‌آمیز نمایندگان با موگرینی برخورد می‌شد، این میدان به چشم‌بادامی‌ها داده نمی‌شد که با آبروی ملت ایران بازی کنند. در پایان هم مسئول اصلی، وزارت خارجه است که باید اشتباه محاسباتی مقامات دیپلماتیک کشورهای دیگر را اصلاح کند تا باب تکرار این خطاها بسته شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بیمارستان آتیه سفیر کره جنوبی در تهران سفارت کره جنوبی سفیر کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب

ایلان ماسک در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) ارزیابی کرده که یک جنگ داخلی در غرب بابت وضعیت کنونی مهاجرتی اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، ایلان ماسک کارآفرین و میلیاردر آمریکایی در پاسخ به اظهارات یک استاد کانادایی لبنانی‌الاصل که تاکید کرده بود راهی که غرب در پیش گرفته به جنگ داخلی می‌انجامد، نوشت: «جنگ زمانی اتفاق می‌افتد که ما آن را بخواهیم یا نه.»

به نقل از خبرگزاری تاس، این استاد دانشگاه گفته بود که کشورهای غربی در حال انجام یک «خودکشی تمدنی» هستند.

وی نوشت: «بسیاری از مردان غربی که در حال حاضر خوابیده‌اند، بیدار می‌شوند و متوجه می‌شوند که دوست ندارند در سرزمین مادری خود مورد استثمار قرار بگیرند. آنها دوست ندارند زنانشان مورد حمله قرار گیرند. آنها دوست ندارند آزادی‌هایشان محدود شود. دوست ندارند به اعتقاداتشان بی احترامی شود.»

ماسک پیشتر گفته بود که مسائل مربوط به مهاجرت در آمریکا موجودیت آمریکا را تهدید می‌کند.

وی همچنین سیاست‌های مهاجرتی آمریکا را دیوانه‌وار خوانده بود چون در سه سال گذشته اجازه داده که بیش از هفت میلیون مهاجر غیرقانونی وارد کشور شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود
  • چه تعداد پهپاد اسرائیلی دست ایران افتاده؟ پاسخ جالب ژنرال اسرائیلی
  • پیشنهاد ریاضت آبی برای مدیریت ابرچالش آب کشور
  • بخشی از حق‌آبه ایران از هیرمند پرداخت شد
  • حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟
  • پیشنهاد اتاق ایران برای مدیریت ابرچالش آب
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد