Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:08:33 GMT

رونق درآمد و کسب و کار مردم اردبیل دغدغه اصلی است

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۴۵۵۵

رونق درآمد و کسب و کار مردم اردبیل دغدغه اصلی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: فلسفه وجودی مدیران و مسئولان تسهیل و بهبود شرایط اقتصادی و درآمدی مردم است و در کنار آن اصلی‌ترین رویکرد ما تقویت نظام تولید و اشتغال است.

وی تصریح کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا در کنار افزایش درآمد مردم، کسب و کار توسعه پیدا کرده و مردم در تأمین معاش دچار نقصان و کوتاهی نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل گفت: هر کس در این استان یک اشتغال ایجاد کند، بنده حاضر هستم دست او را ببوسم و قدردان زحمات او باشیم چرا که در این شرایط سخت اقتصادی تسهیل‌گری در فرآیند تولید، اشتغال و کمک به کسب رزق و روزی حلال مردم بسیار با اهمیت است.

عاملی افزود: همه باید در کنار مأموریت و مسئولیت خود به تقویت جبهه تولید کمک کنیم و سعی و تلاشمان بر این باشد تا گره‌ی از مشکلات مردم باز کرده و به تقویت نظام اقتصادی و تحولات کشور در بخش تولید کمک کنیم.

وی در مورد مشکل تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل خاطر نشان کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت این شهرک صنعتی، مقرر شد تا مودل دوم تصفیه‌خانه با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان آغاز شود که در زمان حضور در شهرک‌های صنعتی سعی کردیم تا به اجرایی شدن این پروژه کمک کنیم تا تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و اهالی منطقه از مشکلات ناشی از خروج فاضلاب و بوی تعفن در این مجموعه خلاصی پیدا کنند.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: به سرعت عملیات اجرایی مودل دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل در حال اجراست و امیدواریم با نظارت دقیق محیط زیست استان به سرعت شرایط مطلوبی را در دفع پسماند و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شاهد باشیم.

وی بیان کرد: در این جلسه که تعدادی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان حضور داشتند عمده مطالبات صاحبان واحدهای تولیدی در زمینه افزایش تولید پرداخت تسهیلات، استمهال بدهی‌ها، ایجاد زیرساخت‌ها به ویژه تأمین گاز، آب و برق، کمک بیمه تأمین اجتماعی به حوزه پوشش بیمه‌ای واحدهای تولیدی و کارگری و… مطرح شد که بر اساس توافق انجام شده با مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مقرر شد به سرعت مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی برطرف شود.

رئیس شورای اشتغال استان اظهار کرد: بانک‌های عامل در کنار پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش موظف شدند تا استمهال بدهی واحدهای تولیدی و تقسیط مجدد آنها را انجام داده و به تقویت اشتغال در واحدهای صنعتی کمک کنند.

عاملی تصریح کرد: قرار شد از محل منابع سفر رئیس جمهور تسهیلاتی در اختیار واحدهای صنعتی استان با اولویت واحدهای بزرگ صنعتی قرار گرفته و بخشی از دغدغه این واحدها در جهت ادامه فرآیند تولید و تقویت نظام اشتغال به وجود آید.

وی همچنین از تأمین زمین مورد نیاز برای احداث سوله با هدف تجمیع فعالیت انجمن شرکت‌های صنعت پخش در جوار شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل خبر داد و گفت: قرار شد با تغییر کاربری زمین ۲۸ هکتاری در اختیار انجمن قرار گیرد تا سوله برای شرکت‌های صنعت پخش اجرایی و عملیاتی شود.

استاندار اردبیل از اداره کل محیط زیست استان خواست تا در کنار نظارت دقیق بر فرآیند قانونی در صدور مجوزها برای فعالیت واحدهای صنعتی و جلوگیری از آلایندگی محیط زیست همکاری لازم را با دستگاه‌های مرتبط در صدور مجوزها در کوتاه‌ترین زمان انجام دهند.

در این جلسه صاحبان تعدادی از واحدهای تولیدی، صنعتی و حوزه گردشگری و خدمات مشکلات و نارسایی‌های خود را مطرح کرده و از استاندار اردبیل خواستند تا با رفع موانع تسهیل‌گری در تقویت نظام تولید انجام شود.

کد خبر 5342544

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار اردبیل سید حامد عاملی کسب و کار تسهیل گری اشتغال تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا واکسن کرونا یوم الله 13 آبان گرگان لیگ برتر فوتبال ایران پدافند غیرعامل عکس استانها شهرداری قم ایلام جشنواره تئاتر خياباني مريوان واحدهای تولیدی تقویت نظام شهرک صنعتی تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال

به گزارش قدس آنلاین،  حسن زاده روز یکشنیه در بازدید از شهرک صنعتی زرند بیان کرد: شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره برداری واحدهای صنعتی صادر نشد.

وی افزود: سرانجام در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از چهار بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، پس از ۱۷ سال وقفه با همت تیم اقتصادی استان دریافت شد.

معاون اقتصادی استانداری کرمان ابراز امیدواری کرد با مشارکت و سرمایه گذاری شاهد راه اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

حسین میجانی مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب، برق و گاز افزود: از هم اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه گذاران واحدهای مختلف تولیدی است.

بازدید از گلخانه هیدرو پونیک از دیگر برنامه سفر یکروزه معاون اقتصادی استانداری کرمان بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است