Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین و روسیه در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که در حال تهیه آن برای ارائه به شورای امنیت سازمان ملل هستند، با حمایت کامل از کره شمالی، خواستار رفع تحریم‌های این کشور شدند.

به‌ گزارش سایت شبکه خبری «الجزیره»، مسکو و پکن از سال 2019 بعد از اینکه شورای امنیت با هدایت امریکا اقدام به ممنوعیت صادرات غذاهای دریایی، هنرهای دستی همچون مجسمه‌سازی و منسوجات کرد، در تلاش بوده‌اند این تحریم‌ها را از دوش پیونگ یانگ بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که تهیه شده، تأکید شده، بهتر است این تحریم‌ها «با هدف بهبود شرایط زندگی و معیشت مردم کره شمالی» لغو شوند. بخش دیگری از تحریم‌هایی که روسیه و چین در این پیش‌نویس خواهان لغو آنها شده‌اند، تحریم‌های مربوط به کار کارگران کره‌شمالی در سایر کشورها و همچنین همکاری‌های ریلی و جاده‌ای است. همگی این موارد که در چند سال اخیر مورد تحریم بوده‌اند، بخش‌های درآمدزا برای کره شمالی هستند و تا پیش از این به واسطه آنها سالانه صدها میلیون دلار ارز وارد پیونگ یانگ می‌شد.
تنها مسکو و پکن نیستند که خواهان لغو این تحریم‌ها هستند. دو هفته قبل22 اکتبر (30 مهر) نیز نماینده ویژه سازمان ملل در حقوق بشر  با توجه به تأثیرات اقتصادی مخرب کووید19 بر اقتصاد کره‌شمالی که منجر شده بسیاری از مردم این کشور با گرسنگی دست و پنجه نرم کنند، از قدرت‌های جهانی خواسته بود تحریم‌های این کشور را لغو کنند. با این حال و با وجود سخنان این نماینده ویژه سازمان ملل و همین طور تأکیدهای روسیه و چین در پیش‌نویسی که آماده کرده‌اند، امیدی به تصویب آن در شورای امنیت نمی‌رود. زیرا هر پیش‌نویسی در شورای امنیت تنها در صورتی تصویب می‌شود که از حمایت 9 عضو دائم و غیر دائم این نهاد بین‌المللی برخوردار باشد و علاوه بر آن هیچ یک از 5 کشور عضو دائم شورای امنیت یعنی امریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه آن را وتو نکرده باشند. از همین رو با توجه به حضور امریکا به‌عنوان عضو دائم شورای امنیت، به نظر نمی‌رسد پیش‌نویس یاد شده بعد از ارائه، شانس زیادی برای به تصویب رسیدن داشته باشد. در همین ارتباط دیروز سخنگوی هیأت امریکا در سازمان ملل مدعی شد: «تنها زمانی چنین چیزی می‌تواند روی دهد و تحریم‌های کره‌شمالی رفع شود که این کشور اقدامات لازم و مورد درخواست سازمان ملل را انجام داده باشد.» درخواستی که او به آن اشاره کرده شامل دست برداشتن کره‌شمالی از برنامه‌های هسته‌ای خود و آزمایش‌های پیاپی موشک‌های بالستیک است. درخواستی که کره‌شمالی نیز آن را نپذیرفته، زیرا معتقد است توان هسته‌ای به این کشور قدرت بازدارندگی می‌بخشد و از همین رو در دو ماه اخیر بارها دست به آزمایش موشکی زده است.
کره‌شمالی هرچند در 15 سال اخیر تحت تحریم‌های شدیدی بوده است، اما همواره به اشکال مختلف توانسته این تحریم‌ها را دور بزند. از همین رو بسیاری از تحلیلگران معتقدند، سیاست تحریم دیگر سیاستی منسوخ شده است و اعمال کنندگان این شیوه نمی‌توانند با توسل به آن به مقصود خود دست یابند. یکی از کسانی که چنین اعتقادی دارد، «آرون آرنولد»، از کارشناسان تحریم‌ها در سازمان ملل است. او به «فارن پالیسی» گفته است در تمام تاریخ سازمان ملل هیچ گاه سیاست‌های تحریمی تا این حد محبوب سازمان ملل و شورای امنیت نبوده است. اما واقعیت این است که سیستم تنبیهی تحریم دیگر منسوخ شده است و این شیوه تأثیر‌گذار نیست. ضمن اینکه این کار باعث شده است، نهادهای وابسته به این تحریم‌ها در سازمان ملل هدف حملات سایبری گسترده‌ای از سوی کشورهایی که مورد تحریم واقع می‌شوند و به‌طور خاص کره‌شمالی قرار گیرند./ ایران 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تحریم ها شورای امنیت سازمان ملل کره شمالی پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به بهانه جدید دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه مسکو اعلام کرد که اتهامات آمریکا علیه روسیه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

دیروز چهارشنبه دولت آمریکا تحریم هایی را علیه نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه و همچنین تعدادی از موسسات، شرکت ها و مقامات آنها اعمال کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در توضیح اعمال این تحریم‌های جدید بدون ارائه سند و مدرکی اعلام کرد که «روسیه ظاهراً از ماده سمی کلروپیکرین در اوکراین استفاده کرده است»

به نوشته اسپوتنیک وزارت خارجه آمریکا همچنین از توجه به حقایق متعدد دربارهاستفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای مسلح اوکراین خودداری می کند.

کد خبر 6094882

دیگر خبرها

  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران